Teknoloji ve DünyasteemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago (edited)

Hiç fark ettiniz mi, yada geriye dönüp bir baktınız mı? Hayat ne kadar hızlı değişiyor. Bundan 10 yıl, 20 yıl önce neler oluyordu. Şimdi neler oluyor. Babamla benim ve çocuğumun arasındaki zaman kavramının eşit olmadığını düşünüyorum. Babamın hayatında, devir 25 yıla bir değişiyorsa. Benim hayatımda 10 yıla bir devir değişiyor ve benim çocuğumun hayatında bu devir dediğimiz şey daha hızlı değişecek. 

İlk araba, ilk radyo, ilk televizyon, ilk cep telefonu, ilk bilgisayar, ilk internet v.b. Şimdilerde yapay zeka ve akıllı, insansı robotlardan konuşuyoruz. 

Ben ilk okulda, öğretmenlerin bizlere mektup yazdırdığını ve bunun en iyisi olduğunu, mutlaka bunu unutmamamız gerektiğini söylediğini hatırlıyorum. Hani üzerine çeşit çeşit pul yapıştırıp, güzelce yaladıktan sonra postaneden adrese yolladığımız olay. Şimdi kaç kişi mektup kullanıyor. E-mail 1 saat gecikince aksayan işler, zarar eden şirketler biliyorum. Bak birde tebrik kartları vardı o konuya hiç girmiyorum. Bakınız burdan nostalji yapabilirsiniz. 

Keza televizyonda Zeki MÜREN’i görünce o da bizi görebilecek mi yıllarına girmiyorum. Bilgisayarın evlerine girmesini geçip, bilgisayarcı diye bir mesleğin olduğunu ve format atarak para kazanan mahalle bakkalı tadında esnaflar vardı diyorum. İnternette icq, msn messenger gibi platformlarda kız düşürdükten sonra (ne kadar kaba bir tabir) daha yaralı işler içinde kullanabileceğimizi keşfettik diyorum. Artık insanların profesyonel olarak internetten para kazanıp, ev geçindirdiklerini söylüyorum. 

Türkiye olarak bu hızlı değişimin dışında kalmamalıyız. Teknoloji öcüdür, gelip geçici bir hevestir gibi batıl inançlarımızdan kurtulmalı ve bu sektörün bir ucundan tutunmalıyız. Arabistan'ın bile yapay zeka konusunda arge çalışmaları yürüttüğü bu günlerde, bizler sadece tüketici olarak kalmamalıyız. En azından, gündemi takip edip genel kültür boyutunda bilgi sahibi olsak yine yeterli olacağını düşünüyorum. En azından bunlar gavur icadı, internet şeytan işi gibi 3. hatta 4. dünya vatandaşı kafasından kurtulmalıyız. Dijitalleşen dünyada, teknolojiyiden uzaklaşmamız tekrar bizleri taş devrine götürecektir.

Bir önceki yazıma buradan ulaşabilirisiniz.

Kaynaklar:
resim 1 - resim 2


Sort:  

Teknoloji hayatımızı kuşatıyor. Dediğiniz gibi herşey öyle hızlı değşiyor ki ayak uydurmaya modern çağın çocukalrı olaral bizler bile zaman zaman zorlanıyoruz. Teknoloji bir araçtır. Bir araç salt olarak iyi veya kötü diye nitelendirilemez bana göre. Onun ne yönde kullanıldığı önemlidir. Modern hayatı belirleyen biz değiliz. Başkalarıın belirlediği hayat tarzını gün be gün küreselleşme nedeniyle benimsiyoruz. Bu süreçte insanın kendi dışında gelişen şeylere mesafe koymak istemesi anlaşılabilir bence. Bunu düşmanlık olarak değil de kendinden birşey görememe duygusu ile gerçekleştiğini düşünüyorum. Birileri birşey üretiyor. Sizin hayatınız onunla şekilleniyor ve buna karşı koyamıyorsunuz. Bu bazen iyi olduğu kadar bazen de istemediğim şeylerin hayatımızı istemediğimiz şekilde kuşatmasıma neden oluyor. Bu manada kişinin hayatının öznesi olarak ona kendi istek ve ihtiyaçları çerçevesinde içsel bir motivasyonla yön verme isteği gayet anlaşılabilir bir istektir. Ancak "'öteki'nden geliyorsa kötüdür istemezük" anlayışını da tasvip etmek mümkün değil. Keşke hayata, kendi özümüze dayanarak günümüze katkı sunacak güzel çığırlar açabilsek, adetler üretebilsek. Ancak maalesef takip eden konumda olmak şahsen benim canımı sıkıyor. El yapıyorsa bizim de elimiz armut toplamamalı değil mi?

Ayrıca günün yazısı seçildiğiniz için tebrik ederim.

Yorumunuz için teşekkürler. Klasik olacak ancak, kapitalizmin kölesi olmaya tamamen karşı bir insanım. Yenilik ve modernlik adına, kendimi bu sisteme karşı sömürtmemek için ihtiyacım varmı sorusunu sorarak hareket ediyorum. Öteki taraftan, teknolojik gelişmeleri sıkı takip edip bunu insanlığa hizmet edecek yatırımlara çevirilmesi için destekliyorum. Kısacası bir yeniliğe öcü diye bakmaktansa, altında yatan teknolojinin mantığını kavramaya çalışıyorum ve çevremi bu yönde yönlendirmeyi kendime görev biliyorum.

Elbette. Değinmek istediğüm şey de bu aslında. Kapitalizm türlü türlü oyuncsklar tutuşturuyor elimize. İhtiyaçtan doğmayan ama hayatı tüketim ekseninde dönüştüren şeyler bunlar. Yaygınlaştıkça, hayatı dönüştürüyor biz istemesek bile. Eskiden hauatımızda olmadığı halde eksikliğni bissetmediğimiz ancak şimdi onsuz yapamaz hale geldiğimiz onca şey yok mu?

gelecekte bizi neler bekliyor gerçekten çok merak ediyorum , son yıllarda çok fazla gelişme oldu hakkımızda hayırlısı.

Eskilere bakarsak gelecek için düşünülenlerden kaçı gerçekleşti ki? Bakalım bunca teknolojik gelişmeden sonra insan ırkının gelişimi neleri beraberinde getirecek.

Tebrikler! Yazınız Steemit Türk Topluluğu tarafından günün yazısı olarak seçildi. Detaylara buradan ulaşabilirsiniz.

Teşekkürler bu benim için çok onur verici oldu.

Güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık :)
Yalnız yazılarda bize ait olmayan görseller kullanırken kaynak belirtmeye özen göstermemiz gerekmekte.
Kaynakları [resim1](kaynak linki) şeklinde belirtebilirsiniz.

Yorumunuz için teşekkürler buna dikkat edeceğim.

Güzel paylaşımınızı takdir ediyor ve emeğe karşılık bir vote yi esirgemiyorum :)

Desteğiniz için teşekkürler.

Tebrik ederim. Böyle güzel paylaşımlar umarim çoğalır...

Değişmeyen tek şey değişimdir

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 64294.06
ETH 3427.66
USDT 1.00
SBD 2.59