Her gün Bir Şair Ve Bir Şiir

in #tr6 years ago

Ülkü Tamer Hayatı

image.png

Şair 20 şubat 1937 yılında Gaziantep de doğmuştur.İlk öğretimini Gaziantep de orta öğretimini ise İstanbul da Robert Kolejinde tamamlamıştır.Yüksek öğrenimine İstanbul Hukuk Fakültesin de başlasa da yarım bırakarak,İstanbul Üniversitesi Gazetecilik Entitüsüne başlayıp mezun olmuştur.Yüksek öğreniminden sonra tiyatroya merak sarmış ve tiyatrolarda oyunculuk yapmıştır.Daha sonra Milliyet yayınlarında uzun süre çalışmıştır.Şiirleri çeşitli gazete ve dergilerde yayınlanmıştır.01 Nisan 2018 yılında Muğla da vefat etmiştir.

1950 yılında ortaya çıkan İkinci Yeni Şiir Akımının temsilcilerinden biridir.Çoğunlukla keskin bir ironiyle derin acıların ve beşeri trajedileri dile getirmiştir şiirlerinde.Şiirlerinde yalın bir dil kullanmıştır.1970 yılından sonra şiirlerinde sosyal sorunlar,toplumsal kaygılar ve düşünceleri de işlemiştir.Her dönem kendine özgü bir stili olmuştur.Şiirin yanında öykü ,anı,çocuk kitapları, ve senaryo yazıp bir çok da çeviri yapmıştır.

Eserleri

  • Soğuk Otların Altında
  • Gök Onları Yanıltmaz
  • Ezra ile Gary
  • Virgülün Başından Geçenler
  • İçime Çektiğim Hava Değil Gök Yüzüdür
  • Sıra Göller
  • Seçme Şiirler
  • Antep Neresi
  • Yanardağın Üstündeki Kuş
  • Ben Sana Teşekkür Ederim
  • Bir Adın Yolculuktu

Güneş Topla Benim İçin

seheryeli çık dağlara,
güneş topla benim için.
haber ilet dört diyara,
güneş topla benim için.

umutların arasından,
kirpiklerin karasından,
döşte bıçak yarasından,
güneş topla benim için.

yazdan, kıştan, ilkbahardan,
mahpuslarda dört duvardan,
doludizgin sevdalardan,
güneş topla benim için.

seheryeli yâr gözünden,
havadaki kuş izinden,
geceleyin gökyüzünden
güneş topla benim için…

resim
kaynak
kaynak
kaynak
kaynak

Sort:  

Kolej yıllarında İkinci Yeni'cilerin gönlünü çalan Tomris Uyar'la evlenir. Genç yaşta evlenen çiftin Ekin adında bir kızları olur ve daha bebekken sütten ölür. Böylece araları açılmaya başlar. Tomris Uyar Ankara'da Cemal Süreya ile tanışır bir yıl sonra sanırım. Cemal Süreya Tomris için karısından ayrılır, Tomris de Ülkü Tamer'den Cemal için ayrılır...

Çok güzel ve uzun bir hikayedir. Zamanında profilimde paylaşmıştım. Kısayol yapıştırmak istedim; fakat postunuza saygısızlık olmasın diye paylaşmıyorum.

#tr ve #edebiyat etiketlerini bir arada kullandığınız için @edebiyat, size upvote ve restee ile destek oldu.

Sevgiler.

Merhaba, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi kapsamında seçilmiştir.
Proje yazısı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61994.03
ETH 2917.97
USDT 1.00
SBD 3.62