KONUK YAZAR [@bycanan]- PAZARTESİ SENDROMU

in #tr6 years ago (edited)

PAZARTESİ SENDROMU


 


“Sizin hiç babanız öldü mü?” demiş ya şair... Benim de bir kere öldü... Belki kör olmamıştım Cemal Süreya gibi. Çünkü babasız olmanın ne olduğunu bilmek için önce bir babaya sahip olmak elzemdi...

Halbuki ben hiç görmedim, hiç tanımadım onu. Hiç elinden tutup parka gitmedim, hiç: “Aman babam duymasın!” diyemedim anneme. Yemek masasına oturmuş, ailece yemeğimizi yerken hiç demedi bana: “Kızım annen yoruldu, suyu da sen getir.” diye. Ve de olamadı hiç okul müsamerelerimde. Hiç gözlerim aramadı onu sahnede bütün gür sesimle şiirimi okurken. Bilemiyordum ki “nasıl bir şey idi bir babaya sahip olmak?”

Pazartesi sendromunun ne olduğunu ilkokula giderken öğrendim. Şehrin plazalarına sıkışan beyaz yakalılar gibi çok vaktim yoktu öğrenmek için. Çünkü çocuklar acımasızdı. Her Pazartesi sabahı ilk teneffüste babaları ile ne yaptıklarını anlatırlardı. Hangi lunaparka gitmişler, hangi oyunu izlemişler, ödevlerini yapmadıkları için nasıl zılgıtı yemişler... Anlatır dururlardı acımasızca. Öğretmenlerimiz kızdığında; “ya kulağına giderse?” diye endişelendikleri babaları vardı onların.

Halbuki ne şanslılardı bir bilseler. Çünkü onlara okul çağlarında kızacak olan baba, evlilik çağında ikinci dansı edecekleri kavalyeleri olacaktı. Olur ya el oğlu hayırsız çıkarsa, dönecekleri ocağın adı bile “baba ocağı” olacaktı. “Beni kimsenin sevmesine gerek yok, o sevsin yeter” diyecekleri bir babaya sahiplerdi.

Tanrı mı adaletsizdi? Yoksa adalet mekanizması Al Capone’un dediği gibi mi çalışıyordu bilmiyordum. Ama isyan edecek bir mevki, bir makam, bir güç, bir kudret arıyordum. Amerikalı zencilerin diyaloglarının filmlerdeki çevirisi gibi; “lanet olsun dostum, senin benimle sıkıntın ne?” diye haykırıyordum hayata. Aslında ben filmdeki diyaloğu seslendirirken feodal bilinç, alt yazıdaki gibi yumuşatıyordu haykırışlarımı.

Bugün hala bir yerde “Pazartesi Sendromu” başlıklı bir yazı okuyunca kalbime bu yazdıklarım gelir. Çünkü beyaz yakalılar için “çağın vebası” hükmündeki bu iki kelimelik zoraki cümle; benim için tarif edilmez bir acının yüreğimde maden çıkarmasıdır.

Pazartesi günleri üç seçeneğim vardı benim. Ya tarif edilemez bir mutsuzlukla diğerlerinin mutluluğuna şahit olmak, ya konuyu değiştirmek veya mutsuzluğumu tek başıma yaşamak için oradan uzaklaşmak.

Benim bir kere babam öldü... Sizin hiç öldü mü?

 

edebiyatson.jpg

Böylelikle ilk konuk yazarımızı ağırlamış oluyoruz. Sevgili @bycanan, bu duygusal yazıyı bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederiz.

Konuk Yazılara Oy Atacak Hesap Ve Projeler


@edebiyat

@hosgeldin

@gezi

@trliste

@trproje

@c-squared

@steempress

@damla

@treasureteam

@soteyapanbot

@emrebeyler

@minnowsupport

@jumbot

@trdaily

@kryptonia
Konuk Yazar uygulaması nedir?

Görsel

Sort:  

Elleriniz dert görmesin, çok beğendim.

Teşekkür ederiz hocam. Hoş geldin. :)

Beğenmek bazen bir kuşun kanat çırpması gibidir. Bu en iyi @tahirozgen bilir :))

😌 kuş dedin kafam karıştı. Abuk bir kuşsa bilebiliyor olabilirim :))

Posted using Partiko Android

Sabuk bir kuş. :)

:) Öyleyse kadehimi yaşayan tüm abuk sabuk kuşların şerefine kaldırıyorum

Posted using Partiko Android

Bana bir şeyler söylesene ya... yazamıyorum bu aralar. :)

Bak şimdi ben de ne diyeceğimi bilemedim :/

Posted using Partiko Android

Sen de fark ettin değil mi... @sahinadm çok sessiz artık.

Posted using Partiko Android

Bu anca davetiye yazar. :)) @tahirozgen?

Öncelikle @edebiyat ve @ ve sahinadm a bu güzel etkinlikleri için tebrik ediyorum. Harika bir yazı seçimi olmuş.

Okurken duygulanmamak mümkün değil. Allah kimseye ana baba yokluğu yaşatmasın. Harika yazı için @bycanan a teşekkür ederim ellerine sağlık 🥰🤗

Çok teşekkür ederiz efendim. @bycanan güzel iş çıkarmış vesselam.

Teşekkürler :)

Emeğinize yüreğinize sağlık. Hüzün ve duygu dolu bir makale Olmuş. Tebrikler

Teşekkürler.

Çok duygusal, etkileyici bir yazı. Yüreğinize sağlık @bycanan.

Size de çok teşekkür ederiz böyle güzel bir etkinliğin altına imza attığınız için sevgili @edebiyat.

Ben teşekkür ederim efendim. Etkinlik daha önce @anadolu tarafından farklı bir biçimde uygulanmıştı. Bizde de böyle bir şekil aldı. Topluluğa faydası olsun yeter. Ötesinin hiçbir önemi yok. :)

Tebrik ederim @bycanan. Katılımlarınız ve güzeller güzeli bu yazınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize, yüreğinize sağlık.

Teşekkür ederim. Emeklerinize sağlık.

Rica ederim. Çağrımızı değerli bulup geldiğiniz için biz teşekkür ederiz.

@bycanan kaleminden insanın taa içine işleyen bir yazı çıkmış. Eminim bu yazdıklarını okuyan herkesin boğazında birdüğüm oluştu şuanda. Böyle bir durumda ne söylenebilir bilmiyorum, gerçi hangi kelime söylenirse söylensin etkili olur mu? Sadece bu yazı için teşekkür ederim. @edebiyat sizi de tebrik ederim, ilk misafir yazınız çok başarılı. Çitayı çok yükseklerde bende yazsam mi diyordum ama şimdi yazmam konusunda ikna oldum :)

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Çok teşekkür ederim layık bulup yayınladığınız için.

Güzel yazılarınızı her zaman bekleriz efendim. Sevgiler. :)

Öncelikle bu duygusal güzel yazıdan ötürü @bycanan'ı tebrik ederim. Böyle bir proje düzenleyen @edebiyat ve tüm destekçileri de büyük bir takdiri hak ediyor. 👍👏👏👏 Ayrıca ilk yorumu yapan kendimi de takdir ediyorum :)) gerçi ben yazarken başka yorum olmasa da, belki benden önce bir başkası çoktan yazıp reply butonuna basmıştır bile. Öyleyse o hesabı da tebrik ediyorum. :))

Posted using Partiko Android

Sensen hızlısı yok. :))

Sistem gerçekten çok farklı işliyor. Belki babam ölmedi ama ondan bir farkı olmadığı için bu bahsettiğin şeyleri az çok anlayabiliyorum. Kalemine sağlık. canım.

Yazının büyüsünü bozmak istemem ama benimde babam yaşıyor. Tanrı ömrünü uzun etsin. Bir şeyleri hissetmek için senin de dediğin gibi yaşamak gerekmiyor. Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60061.12
ETH 3196.84
USDT 1.00
SBD 2.45