Doctor Bishop Manifestosu

in #tr6 years ago
Daha kaliteli bir toplum olabilmek adına sizden bir takım taleplerim var. Herkesin hayat kalitesini arttırmak, herkesin bakış açısının düşünce eleğinden geçmesiyle mümkündür.

ayrac1.png

İşinize bakın

Toplumsal problemlerimizin temeli bu noktadan geliyor. Kendi inancınızı, kendi doğrularınızı yaşayın. Doğrularınız size göre kesin doğrular da olsa başkasının değerlerine göre yanlış ya da önemsiz olabilir. Ayrıca insanların yanlış yapabilme hakkını reddedemezsiniz. Tavsiyeden öte her müdahale kişisel alana yapılmış bir saldırıdır.

ayrac1.png

Ön yargılardan uzak durun

Az bilgiyle karar vermeyi bırakın. Arkasından çıkacak hikaye utanç duymanıza sebep olabilir. Sizin utanmanız önemli değildir fakat o noktaya gelene kadar etkilediğiniz insanlar verdiğiniz zararın boyutunu temsil eder. Bu yüzden ihtimallere açık olmanız gerekmektedir.

ayrac1.png

Bilime önem verin

Bilime önem vermeyen toplumların geldiği noktaya bakarak sonuca varabilirsiniz. Bilim insanı olmasanız da her bireyin bilime ve gelişmelere önem vermesi, dikkate alması toplumun geleceği için önemlidir.

ayrac1.png

Sorgulayın

Fikirlerini benimsediğiniz bir insan olsa da yanlış düşünebileceğini unutmayın. Dünya üzerinde bu kadar çok değişken varken her insanın yanlış düşünebileceğini hatta herkesin bir noktada yanlış düşündüğünü aklınızdan çıkarmayın. Hiç kimseye taraftar olmayın. Yeri geldiğinde benimsediğiniz insan ile farklı görüşlere sahip olmak doğaldır. Sevmek ile körü körüne bağlı olmak arasında çok büyük fark vardır.

ayrac1.png

Üretin

Kendinizi değerli hissetmenin tek yolu üretmektir. Fikir, sanat, ürün vs. Ne olduğunun bir önemi yoktur. Ne kadar fayda sağladığının da bir önemi yoktur. Önemli olan üretmektir. Zamanla süreç kendiliğinden faydalı haline gelir ya da farklı bir şey üretmeniz için sizi şekillendirir.

ayrac1.png

Sevin

Sevmekten korkmayın. Sevmediğiniz insanların da sevdiğiniz yönü olabilir. Bunları dile getirmek sizi kendiyle çelişen bir insan yapmaz. Sevginin her türlüsünü dile getirmek enerjinizi arttırır.

ayrac1.png

Gülümseyin

Kızdığınız durumlarda/insanlarda bile gülümseyebileceğiniz bir nokta bulabilirsiniz. Hayatı ve yaşananları çok ciddiye almak kişisel enerjinize zarar verecektir.

ayrac1.png

Çevrenizi uyarın

Doğru bir dille söylenen uyarılar olumlu sonuçlar almanızı sağlar. Kaldırımlarda tekerlikli sandalye ile geçişi sağlayan rampaların önüne araç park eden insanları uyarın. Park ediyorsanız, etmeyin. Görme kaybı olan ya da yürüyemeyen insanlara asıl zorluğu çıkaran sizlersiniz. Bu tarz durumlarda çevrenizi uyarmak da sizin görevinizdir. Belediyenin aracınızı park etmek için yeterli yer yapmaması da o insanların kabahati değildir. Gerekçe yaratıp vicdanınızı rahatlatmayın.

ayrac1.png

Kornaya basmayın

Selam vermek, kadınları taciz etmek, müşteri toplamak ve eğlenmek için korna kullanılıyor. İnsanların enerjilerini kaçırmayın. Kişisel alanlara duyulan saygı ile toplumsal hayatın kalitesi artabilir. Aynı şekilde yürüyen merdivende solda beklemek de diğer insanlara saygısızlıktır. Büyük şehirlerde hayat halihazırda zorken işleri diğer insanlar için daha zor kılmak büyük bir kötülüktür.

ayrac1.png

Yardım edin

Sosyal yardımların iki taraflı kazanç durumu olduğunu fark etmeniz gerekmektedir. Hatta fiziksel olarak yardımın içerisinde bulunan insanlar en çok yarar gören insanlardır. Yardıma muhtaç insanlara ulaşmak enerjinizi besleyecektir. Bundan daha önemlisi o insanlar ihtiyacı olan yardıma kavuşacaktır. Dünya adaletli bir yer değil. Fakat daha adaletli bir yer olması için herkesin yapabileceği bir şeyler var. Siz de elinizden geleni yapmalısınız.

ayrac1.png

Kaynak

doc-son.png

Sort:  

Gerekçe yaratıp vicdanınızı rahatlatmayın.

bir sonraki hamlede gelecek bahanelere de hemen yanıt verilmiş. nice one ;)

Hocam zaten sıradan konular. Fakat bilip özümseyemiyoruz. Bilgi var ama kullanılmıyor. O nedenle oldukça farklı bir dil kullandım

Congratulation!!!!!

This post receive an upvote from Community Coalition. Keep making quality posts and get chosen on the next cycle.

@sevenfingers @steemph-antipolo @arabsteem @tryardim

Olması gerekeni, insan denen varlığa yakışanı insana anlatmak ne kadar tuhaf bir şey... İnsan dediğin bunların farkında olmalı, bilmeli bunları. Bir başkası çıkıp bu dediklerini söylediği zaman:

Biz bunları biliyoruz ve yapıyoruz zaten!

diye tepki göstermeli.

Biz ne yapıyoruz?

Yazdıklarım epey sıradan şeyler zaten. Maalesef durum bu. İnsan olmak 101 dersini verebilmiş değiliz.

Verebiliyorsun doktor. Alamıyorlar. Her insanın bilmesi gereken şeyler için de ders oluşturmak ayrıca bir tuhaflık.

Hocam çok güzel yazmışınız. Sadece ellerinize deyil, bu yazının oluşuşunda kullandığınız tüm organlarınıza sağlık. Viyana da yaşıyorum, korna sesi duymak mümkün deyil. Cezası var. Her adım başı polis mi dikiliyor yok ama yinede korna çalan yok. Sadece hayati tehlike olması durumunda çalabiliyorsunuz. Burda korna küfür anlamına geliyor. Biliyorum tr de yasaklansa dinleyen olmaz. Bence tr için üretilen arabalara korna takmasınlar ozaman kimse çalamaz.😃

Gerçekten ciddi yaptırım lazım burada. Kıskanıyorum öyle toplumları :)

Güzel yorumunuz için teşekkürler :)

Elinizdekini Bırakın

Bunu da ekleseydin tam bir manifesto olacaktı :D

Üstat anlayamadım ya :)

Son zamanlarda yayınlanan bu tarz yazılarda en çok gördüğüm şey, telefonunuzu kullanmayın gibi söylemlerdi. Ayrıca herkesin elindeki kendine gibi durumlardan da uzak durun diyorlardı gençlere. Ben de ikisini birleştirdim :D

Yüreğinize sağlık. Teşekkürler.

Ben yorumunuz için teşekkür ederim :)

Bu yazı tammm benlik olmuş emeğine sağlık enerji depoladım. Bazen insanın uyanmasını sağlayan bu tarz yazıların olması gerek okuyan herkese enerji verdiğine eminim yüreğinize sağlık :)

Efenim güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum :) Aslında kendimden çok bir şey kattığım bir yazı değil. Sadece vurgulanması gerekiyor diye paylaştım.

Doktorcuğum, sanırım beni gözlemleyerek yazdın bu manifestoyu. Aynı beni anlatmışsın. :P :)


Bak mesela ben burada yazdıkların için hiç kornaya basmıyorum.

Selam vermek, kadınları taciz etmek, müşteri toplamak ve eğlenmek için korna kullanılıyor

Benim kornaya basmamdaki tek amaç, karşı taraf ne şiddetle küfür ettiğimi bilsin anlasın diye oluyor sadece ki o da senin listende zaten yok. Benim bastığım kornalar genelde zaten otoyollarda oluyor, emniyet şeridini kullanıp önüme atlayan , sinyal vermeden çat diye önüme atlayan , uzun durağan trafikte kaynak yapan, önümdeki araçla gayet makul bir mesafe bırakıp uygun hızla giderken arkadan iyice yanaşıp selektör yapan araç sürücüleri ve benzerleri için kullanıyorum.

Küfretmesem, kullanmasam sağlık sorunları yaşarım.

kavga etmek yerine küfretmeyi bulan insan medeniyetin kurucusudur :D

Aslında sen olmasını istedim herkesin ama uzun yazmak için böyle yazdım :)

Bunların hepsini gerşekleştirebilen birey olsak bence dünya da kötülük kalmazdı.Bu manifestoya birde "spor yapın ve gezin" eklenseydi daha da iyi olurmuydu acaba :)

Onlar fazla kişisel hocam. Topluma dolaylı yoldan etkili ama onların sonuçlarını yazmaya çalıştım :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 29 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57340.70
ETH 3072.28
USDT 1.00
SBD 2.37