Tryardim & Trliste Nedir? Nasıl Oy Alınır? Ve Diğer Detaylar

in #tr6 years ago (edited)

Merhabalar herkese,

Steemit'te Türkçe paylaşımlar yapan blog yazarlarını desteklemek amacıyla bir süre önce @tryardim projesini oluşturduk. @tryardim kar amacı olmayan bir topluluk projesidir. Her gün 10-20 arası yazıya oy vererek destekliyoruz. Bu yazıların linklerinin yer aldığı bir liste postu oluşturuyoruz ve posttan elde edilen tüm geliri kasa hesabımız olan @trkasa'ya aktarıp yine topluluğa faydalı işler için kullanıyoruz.


Gif by @oendertuerk

Tryardim Kuralları

Kurallarımız çok katı değil. En güzel yazı yarışması yapmıyoruz. Ya da en kaliteli yazıları seçtiğimizi iddia etmiyoruz. Steemit'e gelip ana dilinde yazı paylaşmak isteyen insanları katı kurallara boğmadan desteklemek istiyoruz. Buraya gelen herkes markdown / html kullanmasını bilmeyebilir veya üyelerin benzer konularda eksikleri olabilir. Bu konularda üyelerin zamanla kendilerini geliştirebileceklerine inanıyoruz. Özellikle yeni gelen üyelerin kendilerini geliştirmeleri konusunda gönüllü Motive Ekibi'nin büyük emeği olduğu söyleyebiliriz. Bizler de elimizden geldiğince üyeleri bu tür konularda discord üzerinden desteklemeye çalışıyoruz.

Steemcleaners Kuralları İle İlgili

Olmazsa olmaz kuralımız steemcleaners kurallarına uyulmasıdır. Bildiğimiz gibi Steemit'te plagiarism ve spam gibi istenmeyen durumlar hoş karşılanmamaktadır. Ve bu tür ihlallerin denetimi @steemcleaners hesabı tarafından yapılmaktadır. Üyelerin flag, karaliste veya itibar puanı düşmesi gibi istenmeyen durumlarla karşılaşmamaları için geldikleri günden itibaren bu kurallar konusunda bilgi edinmeleri kesinlikle önerilir. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi edinmek için Plagiarism, Kopyala yapıştır, Tag spam, Link çıkışları, Spam Yorumlar konularını incelemeniz sizler için faydalı olacaktır.

Tr Tag İlk Sırada Kuralı İle İlgili

Şu anda Tryardim tarafından desteklenen yazılar için #tr tag ilk sırada kuralımız yoktur. Taglerini ilk sıraya ekleten bazı platformları kullanan üyeleri de desteklemek istediğimiz için böyle bir kural getirmeyi uygun bulmadık. Ancak üyelerin postlarında bu tagi ilk sırada kullanmadıklarında #tr'ye katkıda bulunmadıkları konusunun bilincinde olmasını da çok istiyoruz. Bundan dolayı eğer başka platform kullanmıyorsanız elinizden geldiğince #tr tagini ilk sıraya yazmanızı rica ediyoruz. İleride bu konu ile ilgili kurallarda değişikliğe gidilebilir.

Tryardim'dan Nasıl Oy Alınır

Tryardim hesabı tarafından desteklenerek oy almak için motive ekibinin önerileri listesine girmeniz veya Steemit Türkiye Discord serverı içerisinde bulunan tryardim-upvote kanalından yazınızın linkini göndererek başvurmanız gerekir. Her gün başvurular arasından 10-20 yazı moderatörler tarafından seçilerek listede yerini alıyor.

Trliste Nedir ve Nasıl Oy Alınır

Trliste projesini geçtiğimiz Aralık ayında başlattık. Projenin amacı yine Türk topluluğu üyelerini desteklemekti. Ancak kriterleri tryardim'a göre biraz daha fazlaydı. Bundan dolayı çoğu topluluk üyesini, özellikle de yeni gelenleri destekleyemiyorduk. Zaman içerisinde hesap kürasyon traili olarak da kullanılmaya başlandı. Tryardim'i oluşturduğumuzda hesabın konseptinde değişikliğe gitmeye karar verdik. Şu anda trliste hesabı kürasyon traili olarak faaliyet göstermeye devam ediyor ve tryardim tarafından seçilen bazı yazılara oy desteği amacıyla kullanılıyor. Trliste'ye seçilmenin ayrı kriterleri yoktur. İleride bu durum değişebilir.

Tryardim Kurucuları ve Destekleyenleri

Tryardim projesi @damla ve @rdvn tarafından başlatıldı. Projenin her aşamasında ayrıca @keepcalmandread'in desteğini aldık. Kendisine bundan dolayı teşekkürlerimizi iletiyoruz. Yazı önerileri konusunda motive ekibinin emeği büyük. Bundan dolayı ekipte yer alan tüm üyelere ne kadar teşekkür etsek az. Bu çalışkan üyeler: @baycan, @faruqomer, @fidofinans, @junostar, @mesafe, @neokuduk, @pars11, @sedatcelik, @semihbalkanli, @steemege, @sudefteri, @batuhoca, @uzercanan, @videoaddiction. Öneriler ve başvurulardan sonra son değerlendirmeler @rdvn ve @damla tarafından yapılmakta ve yazılar desteklenenler listesinde yer almaktadır.

Görseller konusunda tüm desteği @oendertuerk'ten aldık. Kendisi yorulmadan, bıkıp usanmadan üyelerden gelen istekleri değerlendirdi ve tryardim hesabı için harika logo, hareketli gif ve bannerlar hazırladı. Emekleri ve destekleri için @oendertuerk'e çok teşekkür ediyoruz.

Hesaba delegasyon, bağış ve oy desteğinde bulunan yerli & yabancı Steemit üyeleri var. Bu gönlü güzel insanlar da: @timcliff, @sircork, @oendertuerk, @pharesim, @lukestokes.mhth, @anadolu, @fetch ve @arafs destekleriniz için çok çok teşekkürler. (Special thanks to @timcliff, @sircork, @pharesim and @lukestokes.mhth for their support to our community.)

Ayrıca 3 hafta önce düzenlediğimiz yeni hesapları destekleme kampanyasında bizleri yalnız bırakmayan sponsorlarımız @faithcalls, @eser, @zoltarian, @arafs, @fetch'e de sonsuz teşekkürler.

Projeyi desteklemek isteyenler gereken bilgileri bu posttan edinebilirler.

Çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. Hoşça kalın. Steemit yolculuğunuzda başarılar.

Sort:  

emeği geçen herkesin eline, emeğine sağlık :)

25-45 reputasyon arasındaki yeni kullanıcılar, bu tarz destekler gördükleri vakit buraya aidiyet hissediyorlar ve platformun diğer inceliklerini araştırmaya başlıyorlar. bu tarz projeler ne kadar fazla olursa, tr topluluğu olarak sayımız artacak ve güçleneceğiz. ben de doğrusu son dönemde daha fazla iyi içerik görmeye başladım burada. bahsi geçen projelerin devamlılığı olduğu sürece sırtımız yere gelmez diye düşünüyorum.

Gerçekten içinde olmaktan mutluluk duyduğum harika bir oluşum. Son zamanlarda tr etiketi içerisinde yazı sayındaki artışta, kaliteli işlerin ortaya çıkmasında, projeletin büyümesinde katkınız çok büyük. Eğer benim de bir nebze olsun katkım varsa ne mutlu bana. :)
Var olun. :) @damla

İçinde bulunduğum çalışmaktan dolayı mutlu olduğum bu projede olmaktan dolayı ben teşekkür ederim @damla. Tüm ekip arkadaşlarımın ve destek verenlerinde emeklerine sağlık.:)

Yeni gelen, henüz kendini gosterememiş ve halihazırda bu platformda bulunan arkadaslara yardımcı olmak, paylaşımlarının degerli oldugunu bilmeleri sağlamak ve motive etmek adına bizlere destek oldunuz @damla .. İçinde olmaktan mutluluk duydugum bir oluşum, desteklerini esirgemeyen ve bu grup icinde calisan arkadaşlarima ayrica tesekkur ederim..

İyiki böule bir ekip oluşturulmuş ve iyiki bu ekibin içindeyim. @motiveekibi ni gönüllü olarak yeni gelen kullanıcılarımıza gerek yorum yaparak gerekse yol yordam ve tavsiyelerde bulunarak canı gönülden yaptıkları bu etkinlikten dolayı tebrik ediyorum, ekipteki herkes gönlü yüreği güzel insanlar.
Herzaman destekleriyle yanımızda olan @damla ve @oendertuerk @rdvn @keepcalmandread @arafs ve yukarıda adı geçen herkese ayrı ayrı çok teşekkür ederim ☺️ hepiniz çok iyisiniz.

@tryardim da katı kuralların olmaması yazıların daha çok seçilerek oylanması herkes açısından daha iyi olmuş. Öbür türlü seçilmeyince hevesi kırılıp bırakanlar oluyor malesef .

TR topluluğunun büyümesi için büyük bir yük üstlenen bir ekipten bahsediyoruz burada. :) Hepsine ayrı ayrı teşekkürlerimi iletiyorum. Umarım yok daha iyi yerlere geleceğiz.

#tr adına güzel işler başarılıyor ve özellikle de bu başarı organize bir şekilde oluyor. Bence en zor olan kısmı yani organize olma kısmını aşıyoruz gibi. Emeği geçen bütün arkadaşlara yürekten teşekkür ediyorum. Zaman sıkıntısını aştığım vakit bu oluşumda ben de yer almaktan, topluluğa hizmet duymaktan son derece mutlu olacağımı belirtmek isterim.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 56796.26
ETH 2497.29
USDT 1.00
SBD 2.23