Gezi #3: Antalya Akvaryum & Konyaaltı

in #tr5 years ago (edited)

Merhaba sevgili dostlar,

Bugünkü yazımda Antalya Akvaryum gezimi sizlere anlatmak istiyorum. Akvaryum Antalya'da özellikle soğuk aylarda ziyaret ettiğim yerlerden biri. Hayatın koşuşturmasından kısa bir süreliğine de olsa uzaklaşıp balıkları ve diğer canlıları izlemek huzur veriyor. Yolunuz yakınından geçerse uğramanızı tavsiye ederim. Ailenizle veya yalnız başına harika vakit geçirebilirsiniz. Üst katında bir de Wild Park'ı bulunuyor. Burada da akreplerden yılanlara, su kaplumbağalarından varanlara çeşitli canlıları izleme şansınız var. Peki nasıl gideceğiz derseniz onu da yazımın devamında anlatacağım.



Avrupa Yılan Balığı - Antalya Akvaryum | Nisan 2019

Gezime Konyaaltı caddesinden başlıyorum. Konyaaltı caddesi sahil boyunca uzanan upuzun bir cadde. Nerede yer alır derseniz, önceki yazılarımdan birinde Selekler çarşısından ve önünde herkesin hatıra fotoğrafı çektirdiği ANTALYA yazısından bahsetmiştim. Bu yerin hemen sağından itibaren Konyaaltı caddesi başlıyor. Kısaca, başlangıç noktamız Selekler çarşısı ve bitiş noktamız Antalya Akvaryum. Yaklaşık 4 km'lik bir mesafe.



Bugünkü Rotamız - Resim Kaynağı: Google Haritalar

Bu yol üzerinde ziyaret edilmeye değer birkaç yer var. Bu yerlerin başında şüphesiz Atatürk Parkı geliyor.



Antalya Atatürk Parkı | Nisan 2019

Atatürk parkında şehrin tam ortasındayken gürültüden uzaklaşıp deniz ve dağ manzarası izlemenin keyfini çıkarabilirsiniz. İçerisinde kahvaltı veya öğle yemeği için uğrayabileceğiniz restaurantlar ve cafeler de var. Parkın otoparkı ve çocuklar için oyun alanları bulunuyor.



Antalya Atatürk Parkı | Nisan 2019

Hafta sonu ya da hafta içi ziyaret edilebilir sessiz sakin bir yer. Her mevsimde güzeldir. Stresten kaçış noktası olarak görülebilir. Kuş sesleri oldukça huzur verici.


Atatürk Parkı

M Ertuğrul Anıtı

Atatürk Parkı

Parkı Mekanları

Atatürk Parkı

Atatürk Parkı

Atatürk Parkı

Atatürk Parkı
Parkın çıkışında yolun karşı tarafında Antalya Müzesi yer alıyor. Soldaki fotoğrafta karşısında Likya mezarı yer alan müzeyi görebiliyoruz. Burası da görülmeye değer müzelerden biri. Bir başka gezimde burayı da anlatmayı düşünüyorum. Sağ tarafta ise çıkışta yer alan Şehitler anıtının fotoğrafını görebiliyoruz.

Antalya Müzesi

Şehitler Anıtı
Parktan çıktıktan sonra yoluma manzaranın keyfini çıkararak sahilden devam ediyorum.



Konyaaltı Antalya | Nisan 2019

Meşhur Konyaaltı plajına ulaşmama az kaldı. Sağ taraftaki yoldan aşağıya inince bu ünlü plaja ulaşılıyor. Burası yaz kış ziyaret etmeye değer bir yer. Soğuk aylarda denize girilmediğinde yakındaki parklarda yürüyüş yapılabilir, çevrede bulunan çok sayıda cafe ve restauranta uğranabilir.


Antalya Konyaaltı

Antalya Konyaaltı

Antalya Konyaaltı

Konyaaltı Plajı Yolu

Uçsuz Bucaksız Akdeniz

Falezler
Konyaaltı Plajı her zamanki gibi olağanüstü. Denize giren birkaç turisti ve çocukları saymazsan deniz sezonu henüz başlamadı. Bu sene havalar biraz serin geçiyor. Tabii bu muhteşem Akdeniz manzarasının keyfini çıkarmaya engel değil.



Konyaaltı Plajı | Nisan 2019


Beach Park

Konyaaltı Plajı

Çakıl Plaj

Plaj & Şezlonglar
Plajımız çakıldır. Ama çakıllar denize girmeyi zorlaştıracak büyüklükte değil, çoğunlukla plaj ufak taşlardan oluşuyor. Ama çakıl plaj sevmiyorsanız Lara tarafındaki kumsalları tercih edebilirsiniz. Yani deniz güneş çakıl. Baştan söyleyeyim sonra söylemedi demeyin :)

Plajdaki tesislerden şezlong ve şemsiye kiralayabilirsiniz. Veya henüz deniz sezonu başlamadan gelirseniz kendinizi bu hamaklardan birinin üstüne atıp sallanarak güneşlenmenin keyfini çıkarabilirsiniz :)



Plajda Hamak Keyfi | Nisan 2019


Favorilerimden

Bu Da Fena Değil :)

Konyaaltı Plajı

Şezlonglar Henüz Boş

Konyaaltı Plajı

Konyaaltı Plajı

Şarj İstasyonları

Beach Park
Az daha söylemeyi unutuyordum, plajın hemen arka tarafındaki parkın adı da Beach Park. İçerisinde çok sayıda gidilebilecek mekan bulunuyor. Buraya kamp sandalyenizi kapıp da gelebilirsiniz ayrıca. Huzur verici bir ortamı var. Özellikle bu dönemlerde pek gürültülü değil. Kitap okumak için adeta ideal bir yer.

Bu amcam gibi balık tutmaya da gelebilirsiniz. Benim çok anladığım bir konu değil bu balıkçılık işi. En fazla turistlerle birlikte alabalık yakalamışlığım var. Ama bir ara denemek isterim. Çok ilgimi çekiyor bu aralar. Gerçi muhtemelen kıyamayıp yakaladıklarımı denize geri iade ederim gibi geliyor :)



Konyaaltı Plajı & Balık Tutan Bir Amca | Nisan 2019

Beach Park turum burada sona eriyor. Çok geç olmadan gidip akvaryumu ziyaret edeyim diyorum. Gerçi akvaryum saat 21:00'e kadar açık. Yani çok da acele etmeden yavaş yavaş gezilebilir. Beach Park'tan çıkıp sağ tarafa doğru yürüyorum. Antalya Akvaryum buraya çok yakın. Herkesçe bilinen 5M Migros'un hemen arkasında yer alıyor. Çaprazında SU Hotel var. Tam karşısında ise Antalya Aqualand & Dolphinland bulunmakta.



Antalya Akvayumu | Nisan 2019


Antalya Akvaryumu

5M Migros

5M Migros

Hotel SU
Girişte ziyaretçileri Poseidon karşılıyor. Mitolojiyi sevenler kendisini hatırlayacaklardır. Poseidon Yunan mitolojisinde denizler tanrısıdır. Romalılar ona Neptün derler. Elindeki üç dişli asası en önemli gücüdür ve asayı yere vurması ile depremler meydana getirir.



Antalya Akvaryumu - Poseideon Heykeli | Nisan 2019

Akvaryumların iç kısmı da çeşitli mitolojik heykeller ve batıklarla zenginleştirilmiştir. Fotoğraf çekmek tabii hiç kolay değil. İçerisi bayağı ışıksız ve ışık veya flash kullanmak da canlıları rahatsız etmemek için yasak.




Tünel şeklinde dizayn edilmiş akvaryum dünyanın en büyük tünel akvaryumu aynı zamanda. Özel saatlerde köpekbalıkları eğitimli dalgıçlar tarafından besleniyor. Gösteriyi izlemek isterseniz gitmeden önce bu saatleri öğrenip ona göre gidebilirsiniz.



İçerisinde bir bölümde çeşit çeşit deniz kabukları sergileniyor.







Akvaryumdan sonra Wild Park'ı ziyaret ediyorum. Burada genelde zehirli ve ilginç canlılar bulunuyor. Kırmızı ışık altındaki akrepler mor ışık düğmesine basıldığında çok farklı görünüme bürünüyorlar.


Wild park'ta yer alan diğer ürkütücü canlılar; farklı boyutta ve türde çeşit çeşit yılanlar:



Kırmızı ışık altında tutulan tarantulalar:



Kertenkeleler, varanlar, tatular...



Akvaryumun giriş ücreti yetişkinler için 65 lira. Ama isterseniz 100 liraya yıllık kart alabilirsiniz ve istediğiniz zaman ziyaret edebilirsiniz.

Akvaryum gezim burada sona eriyor. Hemen yanında yer alan Akdeniz kent parkına vaktiniz varsa uğramanızı öneririm. Burada çeşitli kaktüsler ve heykeller bulunuyor.




Akvaryum gezimle ilgili anlatacaklarım bu kadardı. Henüz nereye gideceğimi bilmediğimden bir sonraki yazımla ilgili bu kez ipucu veremiyorum. :)

Hoşça kalın

Sort:  

Ellerine sağlık Damla, yine harika bir iş çıkarmışsın👏👏

Teşekkür ederim. Beğenmene sevindim :)

The force is with you! You got a 50.00% upvote from @steemyoda courtesy of @kabasakal!

You got a 100.00% upvote worth $0.054 from @upvotewhale courtesy of @kabasakal!

This post has received a $50.00 % upvote from @siditech thanks to: @kabasakal.
Here's a banana! banana-small.png

You got a 0.56% upvote from @minnowvotes courtesy of @kabasakal!

Ellerine sağlık canım çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş. Konyaaltını hep merak ediyordum , hiç görmemiştim. ve güzel resimlerin ve yazıların sayesinde gezmiş kadar oldum:) 🤗

Teşekkür ederim canım güzel sözlerin için. Keşif yazısını merakla bekliyorum :)

Vay be tam 69 fotograflık gezi yazısı, görsel şölen olmuş harika. Akvaryumda da küçük bir tur atmış olduk. Çakıl ya da kum farketmez, denize giresimiz de geldi :)

Teşekkür ederim değerli yorumun için. Henüz biz de daha girmeye başlamadık gerçi. Havaların biraz daha ısınmasını bekliyoruz :)

ellerine sağlık canım, senin gözünden Antalya'yı gezmek harika bir duygu:)
yanında olsak da aynı şekilde hareket ederdik kesin:)

anlatımın çok güzel, sıkmadan yormadan.. bir yandan seni dinlerken bir yandan da küçük fotoları büyütüp incelerken buluyorum kendimi:)

haritayı eklemen güzel bir detaydı, çok hoş olmuş.

akvaryum gezini çok beğendim, resmen poz vermiş sana küçük yaratıklar:)
ben de özlediğimi hissettim en son ne zaman gitmiştim hatırlamıyorum akvaryuma, belki bu vesileyle bi ziyaret ederim:)

Teşekkür ederim canım güzel yorumun için :)

Yaratıkları seveceğini tahmin etmiştim, benim için de zevkli bir yaz oldu. Sen de ziyaret edersen güzel olur. Bir de oradaki akvaryumu gezeriz :))

Harika Damla :)

Teşekkür ederim :) Beğenmene sevindim @rengarenklife

Ellerinize sağlık güzel bir çalışma...

Teşekkürler güzel yorumunuz için :)

Beni de gezdirrrr😂😂😂

Posted using Partiko Android

Vaay harita süper olmuş. Hep aklımdaydı böyle bir şey. Atatürk parkına bayıldım. 7.ve 8. Fotoğraflar oldukça ilgimi çekti. Onların alt kısmında ne var yani kayalığın içine doğru olan kısımda. Antalya Konyaaltı plajı çok mu büyük resimde hayli uzun duruyor. İsmi nerden geliyor, acaba?

Bir de sahilde kum yerine taş olmasını beklemiyordum. Baya baya taş yani :)

Vay be yazının kalan kısmını soluksuz okudum. Varan dediğiniz hayvanı ilk defa görüyorum. Türk Kertenkelesi gibi olmuş, göbekli felan :D Akvaryum ücretini çok pahalı buldum. Gitmeye gerek kalmadı gerçi, gezmiş kadar olduk :) Elinize sağlık güzel bir gezi yazısı olmuş. Sayenizde Antalya’yı tanıdık. Teşekkürler

Teşekkür ederim değerli yorumun için :) Kayalıkların buradaki ismi falezler oluyor. Genel olarak şekilleri o. Konyaaltı caddesi çok uzun evet plajı da öyle.

Ben falezleri daha sarp kayalıklar olarak hayal ediyordum. Ama Akdeniz'in karstik yapısı düşünüldüğünde mantıklı hale geliyor. O resimdeki fotografın alt kısmında magaraya benzer bir yapı mı var diye merak ettim. Teşekkür ederim cevabınız için.

Methettikleri kadar varmış. Her yazında ayrı bir merak uyandırıyor. Böyle giderse bu yaz soluğu Antalya'da alabilirim. :D


Atık metallerin deve heykeline dönüştürülmesi harika olmuş.

Akvaryum'un girişinde Poseideon'nun insanları karşılaması çok hoş. :)


Yine çok iyi bir gezi yazısı olmuş @damla. Çok emek vermişsin. Akıcı ve açık anlatımınla Antalya'yı gezmiş gibi oluyorum. Tebrik ve teşekkür ederim.

Evet geri dönüşüm heykellerini ben de çok severim. Teşekkür ederim değerli yorumun için :)

Ne kadar güzel bir şehirmiş Antalya. Fotoğraflara bakınca bile insanın içi huzur doluyor. Akvaryum ücreti pahalıymış gerçekten ama yıllık ücreti çok uygun bence.
Sizin anlatımınızla daha da güzelleşiyor bu şehir. Ellerinize, emeğinize sağlık.

Çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63877.55
ETH 3143.56
USDT 1.00
SBD 3.97