You are viewing a single comment's thread from:

RE: Medeniyet de ne ola ki?

in #tr6 years ago

Yazıyı çok uzatmamak adına kısa tuttum belki bu sebepten kapalı gelmiş olabilir. Sizi anlamak için soruyorum, medeni olduğunu düşündüğünüz toplumlar hangileridir? Orta Asya da yıllarca diğer ülkelerin içinde yaşayan Türk insanlarından kastınız Sovyetlerin asimilesine maruz kalan Türk Devletleri midir? Türk Devletleri esaret hayatı döneminde kültürlerini rahatça yaşadılar mı?

Yorumunuzdan sonra bu konuyu biraz araştırdım.

Marmara Üniversitesi’nde bir hocanın 1980 lerde “Sovyet Rusya’nın Türklere karşı olan politikasını “ kaleme aldığı bir makaleyi devletin sitesinde buldum.

12 sayfaydı. Zamanınızı almamak adına alakalı kısımları aldım, dilerseniz burdan tamamını okuyabilirsiniz.

rusya1.jpg
rusya1.5.jpg
rusya2.jpg

Günümüzden de bir örnek; Çin esaretindeki Doğru Türkistan. Sizce rahat bir şekilde yaşayabiliyorlar mı ki medeniliklerini sorgulayabilsinler?

Sayenizde oldukça çok şey öğrendim. Düşüncelerinizi paylaştığınız ve okuduğunuz için teşekkür ederim. @mfds

Not : Resimleri nasıl büyüteceğimi bilmediğimden böyle ekledim. Resimleri ayrı sekmede açarsanız büyük olarak okuyabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54179.48
ETH 2261.18
USDT 1.00
SBD 2.31