İnceleme- bSteem Mobil Uygulama

in #tr6 years ago (edited)

Yeni Corel PHOTO-PAINT 11.jpg

bSteem Mobil Uygulama

Steemit için yeni bir mobil uygulamadan bahsetmek istiyorum. Yaklaşık bir hafta önce @jm90mm (thanks for this great app) tarafından bSteem uygulaması yayınlandı. Uygulama IOS ve Android platformlarında çalışmaktadır. Çok yeni bir uygulama olduğu için eksikleri elbette mevcut ancak böyle uygulamalar sayesinde Steemit platformunun geliştiğini göz ardı etmemek gerekir.

bSteem uygulamasının bence en önemli özelliği Discord, Whatsapp, Telegram gibi üçüncü parti uygulamalara gerek kalmadan doğrudan mesajlaşma bölümünün eklenmiş olmasıdır. Bu sayede hesaplar arası iletişimin daha kolay olacağı kanısındayım.

Uygulamada, ana ekran, akış, gönderi oluşturma, öne çıkan etiketler ve profil sayfası olmak üzere beş adet ekran mevcut. Ekranlar arası geçişi ekranı kaydırarak yapabiliyoruz. Şimdi bu bölümleri sırasıyla inceleyelim.

1- Ana Ekran

Uygulamayı açtığımızda karşımıza çıkan ilk ekran olan ana ekran üzerinde takip ettiğimiz kişilerin gönderilerini akış halinde görebiliyoruz. Ekranın üst tarafında doğrudan mesajlaşma, home, bSteem, favoriler menüleri mevcut.


üst menü-1.png




1.1 Doğrudan Mesajlaşma

Uygulamayı kullanan Steemit kullanıcıları arasında iletişimi sağlamak adına doğrudan mesaj gönderme özelliği mevcut. Örnek olması açısından bir kaç görüşme yaptım. Android işletim sistemine sahip telefonumdan bSteem ile mesaj göndermek istediğimde, klavyenin yazdığım yazının üstüne gelmesinden dolayı ne yazdığımı göremeden göndermek zorunda kaldım. Bu sıkıntının ilerde düzeleceğini düşünüyorum.

doğrudan mesaj-2.png

1.2 Home

Takip ettiğiniz kişilerin gönderilerini akış halinde bu sekmede görebilirsiniz.

1.3 bSteem

bSteem sekmesinde seçtiğiniz favori etiketlerde yayınlanmış gönderileri ve favori kişilerinize eklediğiniz hesapların gönderilerini akış halinde görebilirsiniz.

1.4 Favoriler

Favoriler için yıldız işaretine tıkladığınızda etiketler, kişiler ve gönderi sekmeleri bizi karşılıyor. Bir etiketi takip etmek istiyorsanız, (Bkz. 4.Öne Çıkan Etiketler) etiketler bölümünde, etiketi seçip arama yaptığınızda, etiketin yanında yıldız işareti çıkıyor.

Yıldız işaretini seçtiğinizde artık o etiket sizin favori etiketler listenize ekleniyor. Aynı şekilde bir hesabı veya bir gönderiyi favorilere eklemek için kullanıcının profil sayfasına veya gönderinin özellikler menüsünden yıldız işaretini seçerek favorilere ekleyebilirsiniz.








2- Akış

Steemit'teki genel akış sekmesi ile aynı görevi üstleniyor. Filtreleme özelliği ile akışı kendinize göre özelleştirebilirsiniz.

akış-2.png

Üst menüsünde güncel Steem-SBD fiyatlarını ve cüzdanınızdaki bilgileri göstermesi için bir grafik butonu yer almakta.
akış-3.png

3- Gönderi Oluşturma

Gönderi oluşturma ekranında, sol üst köşede kaydettiğiniz taslakları görmek için bir düğme eklenmiştir. Sağ üst köşede yer alan düğme ile gönderinin ön izlemesini görebilir veya gönderiyi kaydedebilirsiniz. Gönderinize resim eklediyseniz ve alt satıra yazı yazamıyorsanız, aşağıda üzerinde + sembolü bulanan düğmeye tıklayarak alt satıra geçebilirsiniz. Bir kaç tane kod denedim ve başarılı görünüyor. Resim eklerken ayrı bir menü çıkıyor ve buradan resim üzerinde kıpma işlemi, çevirme işlemi yapabiliyorsunuz. "Create Post" düğmesine tıkladığınızda gönderinin ön izlemesi geliyor ekrana, sonrasında sizin için uygunsa sağ üst köşedeki düğmeye tıklayarak gönderiyi yayınlayabiliyorsunuz.


4- Öne Çıkan Etiketler

Steemit'te ilk 50 içindeki etiketlerin yer aldığı ekran. Bu ekrandan, bir etiket seçtiğinizde, o etiket ile yayınlanmış gönderileri akış halinde görebilirsiniz. Etiketin yanında çıkan yıldız işaretini seçerek, favori etiketler listenize ekleyebilirsiniz.










5- Profil Sayfası

profil sayfası-1.png -------> profil-sayfası-2.png

Steemit profil sayfanız ile aynı özelliklere sahip. Sağ üst köşedeki düğme ile açılan menüde, gönderilerinizi, yorumlarınızı, takip eden ve takip ettiklerinizi, cüzdan bilgilerinizi, yaptığınız işlemleri görebileceğiniz aktivite sayfasını ve ayarlar menüsünü görebilirsiniz. Bence bu menüye bize gelen cevaplar (replies) bölümü de eklenmeli, bunun için uygulamayı hazırlayan @jm90mm ile uygulamanın Discord kanalından bir görüşme yaptım, umarım eklenir. Sadece ayarlar menüsünden biraz bahsetmek istiyorum.

5.1 Ayarlar

Screenshot_2018-04-11-13-10-41.png ------->Screenshot_2018-04-11-13-10-51.png

Ayarlar menüsünde NSFW içerikli gönderilerin gösterilmesini açıp-kapatabiliyoruz. "Enable compact view" özelliliğinin ne işe yaradığını daha çözemedim, bilenler varsa yorumlarda belirtirse sevinirim. Oy gücünü ayarlamak için kaydırıcı çubuk eklenmiş. "Reported Post" özelliği eklenmiş, lakin gönderiyi kime rapor ediyoruz bilemiyorum. Bu özelliği yanlış bir işlem yapmamak adına denemedim. "Set Color Theme" ile uygulamanın arka plan ve yazı rengini değiştirebiliyoruz. "Set Language" ile dil seçenekleri çıkıyor karşımıza. Türkçe dil desteği mevcut, ancak geliştirilmesi gerekiyor.


Değerlendirme

bSteem uygulamasını denemekten çok keyif aldım. Mobil uygulamalar sayesinde Steemit'in daha popüler olacağını düşünüyorum. Yeni bir uygulama olduğu için eksiklerini ve hatalarını normal karşılıyorum. Bildirim özelliği maalesef eklenmemiş, ama çalışmaların devam ettiği bilgisini aldım. En beğendiğim özelliği doğrudan mesajlaşma bölümü ile farklı bir deneyim yaşatıyor. Umarım bu gönderi sayesinde uygulamayı kullanan sayısı artar ve uygulama üzerinden görüşme imkanı bulurum.


İlgili bağlantılar

İnternet sayfası : http://bsteem.com
IOS için : https://itunes.apple.com/us/app/bsteem/id1354894604
Android için : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bsteem.bsteemapp
bSteem Discord : https://discord.gg/TRhbd9Z

Not: Görseller yazara aittir.
Sort:  

Denemeye deger incelemis arastirmis aktarmissinniz. Tesekkurler

Ben uygulamayı indirdim bile

Hizlisin canim herzamanki gibi..

Teşekkürler, yenilikleri takip etmeye ve aktarmaya çalışıyorum.

Bense sizi takip ederek tum yenilikleri ve kolayliklari goruyorum.. ☺

Teşekkürler :)

Herhangi bir avantajını görmedim busy daha kullanışlı

Çok yeni bir uygulama, daha çok yolu var. Doğrudan mesaj özelliği ile öne çıkacağına inanıyorum. 👍

Aynen doğrudan mesaj özelliği büyük avantaj sağlar, benim en çok sevdiğim kısmı favori olarak ekleyeceğim kişilerin postlarını direk o sayfadan takip edebileceğim. Başka bir uygulama açmadan bunu yapmak süper olacak. Bize böyle güzel bir oluşumu tanıttığınız için teşekkür ederim 😊

Teşekkürler @baycan. Steemit'in gelişmesi ve popülerleşmesi ile uygulamalar da çoğalıyor. Bu uygulamalar, mobil olarak daha aktif olmamızı sağlıyor. Steemit hakkında yenilikleri takip etmek adına çalışmaya devam edeceğim. 👍

Takipteyim gelişmeleri sizden bekliyorum:)

Telefonda fazla uygulama barındırmayı seven biri değilim, bir dönem 200 civarında uygulamadan kafamı kaldıramayınca tepem attı ve sildim çoğunu. Şimdi ihtiyacım olunca indirip sonra kaldırıyorum çoğu uygulamayı.

Steemit e de telefondan bağlanmadım hiç ama mesajlaşma özelliği gerçekten iyiymiş belki onun için deneyebilirim. Peki sadece bu uygulama yüklü olanlara mı mesaj atabiliyoruz?

Aynen bu soru benim de aklıma geldi. Tahminimce öyle olmalı.

Evet sadece uygulamayı kullananlar arasında mesajlaşma olabiliyor.

Öyleymiş tahmin ettiğimiz gibi :)

İndirdim hatta deneme mesajı atmaya çalıştım @cashthekush a mesaj atmaya çalıştım olmadı galiba

Ben de size gönderdim şimdi :)

Hemen bakıyorum bakalım başarılı mı

Evet başarılı. Deneme yazmışsınız:) ben de ses kontrol yazdım geldi mi

Evet sadece bu uygulama yüklü olanlara mesaj atabiliyoruz. Ben aktif olarak eSteem uygulamasını kullanıyorum ve çok faydasını gördüm, paylaşım sayım arttı. Şimdi bu yeni uygulamayı deniyorum ama geliştirilmesi gereken çok nokta var.

Hayırlısı bakalım o zaman, güle güle kullanın derler ya :)

Deneme mesajı olarak "deneme mesajı"yazdım:)))

:))

Aslında mesaj uygulaması bir yandan iyi oldu bir yandan kötü, şimdi yorumlar daha da azalır o yaygınlaşırsa :(

Ben azlacağını düşünmüyorum çünkü yorumlar çok değerli, bunu bilenler yorumlarına devam ederler. Bu platform yorum ve beğeniler üzerine olan bir platform.

Çok güzel bir inceleme yazısı olmuş. Eğer güvenilir bir uygulama ise kullanılmaması için hiçbir gerekçe yok bence :) zappl gibi olmasın da sonra :D

Teşekkürler. Busy sitesinin yazılımcısı hazırlamış, o nedenle kendimce güvenilir buldum. Zappl hem ağır bir uygulamaydı hem de kısıtlıydı. eSteem çıktıktan sonra pek bir işlevi kalmadı. Bu uygulama eğer geliştirilirse eSteem'e rakip olabilir diye düşünüyorum.

Esteem de çok iyi hemen hemen her paylaşımda 0.30 civarı kazançlı sağlıyor

Ben yaklaşık 27 paylaşım yaptım eSteem'den 4 ya da 5 tanesine oy verdi :))

Faydali olmuş incelemekte fayda var 👍

Teşekkürler, umarım daha nice uygulamalar çıkar :)

Gelişime açık güzel bir uygulamaya benziyor. Belki bir ara denerim. Teşekkürler...

Teşekkürler, umarım eksiklerini bir an önce tamamlarlar. Güzel, kaliteli bir mobil uygulamaya gerçekten ihtiyaç var.

Peki bu özel yazışmalar için bSteem steem ödüyor mu? Bu çok ilginç olur çünkü, insanların çok daha çabuk steemite gelmesini sağlayacaktır. Ve bir devrim gibi çünkü o saatten sonra çok düşük bir bedel olsa bile kimse messenger, whatsup falan kullanmak istemez. İlginç bir yere doğru gidiyor işler, çok hızlı gelişiyor steemit.

:)) Hayır, tamamen ücretsiz. 2 sene içinde Steemit çok gelişti, 10 sene sonrasını düşünemiyorum :)) Ücretli olacağını düşünmüyorum, veya mesaj için steem vereceklerini, çünkü herkes paylaşım yapmayı bırakır sürekli mesaj yazar. İletişimi sağlamak adına bence büyük bir adım.

Herkes paylaşım yapmayı bırakmaz, mesela ben :) Ama bence bir gün onun da ücretlisi çıkacak, bir yazılım işine bakar kim bilir belki steem tabanlı böyle bir yazılım çalışmasını bizimkiler yapar. Ne tutar ama. Çok değişecek her şey 10 yıl sonra bambaşka bir dünya olacak :)

Mükemmel bir yazı olmuş ellerinize sağlık :)

Teşekkürler @captainsailor. Yenilikleri tanıtmaya devam ediyorum :)

Doğrudan mesajlaşma özelliği olması güzel olmus. Onun dışında diğer ozellikler standart busy özellikleri.

Evet, zaten yazılımcısı Busy sitesinin yazılımcısı :) Bildirim özelliği de eklenirse güzel bir uygulama olacaktır.

İnceleme yazıların her zaman mükemmeliyetini koruyor. Tebrikler. Bu uygulamayı da deneyeceğiz elbet!!!

Teşekkürler @gokhan83kurt hocam, uygulamanın biraz eksikleri var ama mesajlaşma olayını iyi düşünmüşler.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 58000.61
ETH 3105.20
USDT 1.00
SBD 2.42