Kaliteli Üretim İçin 3 İpucu

in #tr6 years ago

Okuduğum lise için "iti bağlasan mezun olur" derlerdi. Steemit'ten para kazanmak da o kadar basit ki, iti bağlasan kazanamaz ama kendinizi her gün yarım saat bilgisayar ekranına bağlarsanız kazanabilirsiniz. Yine itten gidelim, her gün köpeğini gezdirirken 2-3 fotograf çekip eve dönünce bugünkü gezintiyle alakalı 3 (anlamlı cümlelerle) paragraf yazı yazan birisi kesinlikle kazanır. Kazandıkça da profili tanınır ve post başına kazandığı değer gün geçtikçe artar.


0 | AKTİF OLUN (Bonus)

Her gün mutlaka 1 blog atın. Yukarıdaki örnek çok kolay uygulanabilir. Her gün yaptığınız ya da yapmak zorunda olduğunuz şeyler mutlaka vardır. Günlük tutar gibi o konunun bir serisini oluşturabilirsiniz.

Her gün birbirinden farklı konularda da yazabilirsiniz. Türkçe paylaşım yapan kişilerden bazılarını kontrol ederseniz seri oluşturup her gün paylaşanları kolayca bulabilirsiniz. Sürekli farklı şeylerden bahseden bloglarla da aktif olmayı başarabilenler var. Her gün 1 konu bulmakta zorlandığım bir sırada aklıma "tarihte bugün" konusu gelmişti. Profilimden bu seriye nasıl başladığımı, nasıl geliştirerek devam ettiğimi ve kalitesiz yapmaktansa ara vermeyi tercih ettiğimi görebilirsiniz.

Her gün değil de kaliteli olsun 3 günde 1 olsun diyorsanız gayet yerinde karar. Post konusunda çok aceleci olmak her zaman iyi değildir. Üretim yapamadığınız zamanlarda yorum yapın. Post neyse comment de odur. Bloguna yorum yapan kişilerin güzel yorumlarına oy veren birçok balina var. Türkçe yazan öyle çok büyük bir hesap yok, az güçle de olsa @peri ve @sorucevap hesapları yorumlara oy veriyor. Yabancı dili olmayanlar bu iki hesabın postlarını takip edebilirler.


1 | KALİTELİ İÇERİK HAZIRLAYIN

İçeriğinizde sıradan bir şeyden bahsediyorsanız kesinlikle ya anlatımından ya tarzından kurtarıyor olmalısınız. Bu konularda yetenekli olanlar zaten yolu biliyorlardır. İçeriğimin konusu özgün değil, ben konuya ne katabilirim diye düşünmelisiniz. Mesela çok fazla yemek tarifi paylaşan hesap var ya da coin tanıtan. Tarifi verirken kendine has olan diğerlerinin arasından hemen sıyrılır. Mesela instagram'daki yagizizgul hesabı tariflerini özgün şekilde anlatarak diğer yemek tarifi blogları arasında sıyrılmıştır.


Eğer sıradan konuyu ilgi çekici bir anlatımla ya da görsellerle süsleyemiyorsanız konuyu sıradışı seçmeye çalışın.


2 | GÖRSEL ÇEKİCİLİĞİ ARTTIRIN

İçerik ve görüntü aynı derecede önemlidir. Eğer içerikte, anlatımda sorun yoksa sırada görüntüde.

  • Her posta mutlaka resim ekleyin.
    Sözün uçtuğu, yazının kaldığı, görselin anlatımı kolaylaştırdığı ve postu güzel gösterdiği bir dünyada yaşıyoruz. Görselsiz post soğansız lahmacun gibidir.
  • Resimlerin lokalizasyonu, yazıların güzel görünmesi için markdown ya da html kullanmaya çalışın.
    Bunları öğrenmek gözünüzü korkutmasın. Ben markdown ve html kullanmam gereken yerlerde doğrudan kullanabiliyorum. Bu dilleri hiç bilmeyenler için bu markdown editor sitesini önerebilirim. Zaten birkaç kullanımdan sonra ezberlersiniz. Arkadaşım @kamuhuzuru markdown da öğrenerek 3. dilini öğrenmiş oldu ⛹

3 | DOĞRU ETİKET KULLANIN

Etiketler konusunda kısa zaman içinde daha detaylı bir paylaşım yapmayı düşünüyorum. Bu konuda çok fazla insan farkında olmadan tag spam ve tag abuse yapıyor. Doğru etiket kullanmanın en önemli yanlarından biri de bu yanlışları yapmamaktır. Zira postunuzda yanlış etiket kullanırsanız @steemcleaners tarafından bayraklanabilirsiniz.


Eriketler postun görünürlüğünğ arttırmak için kullanılmalı. Olabildiğince konuyu özetleyen kelimeler seçilir ve etiketlere yazılır. Dili Türkçe olan her postunuzda #tr etiketi olsun. Dili ve içeriği Türkiye ile alakasızsa bu etiketi kullanmayın.


:) | NOTLAR

  • Ben o lisede yaklaşık 5 sene okuduktan sonra önce o liseyi sonra başka 2 liseyi bıraktım, açık liseden mezun oldum. Serserilik, itlik sağ olsun :)
  • Bu tavsiyeleri uygularsanız @kusadasi'nın #cointurk projelerine yazdığınız yazılarınıza daha fazla oy alabilirsiniz. Söylenene göre kaliteli olan postlara daha yüksek oranlarda oy verilecekmiş.
  • Sadece projeler için değil katıldığınız her yarışmada bu tavsiyeleri uygulayabilirsiniz.
  • Aklınıza takılan şeyleri sorabilir, eklemek istediğinizi ekleyebilirsiniz.
Sort:  

döktürmüşsün yine ;) herkese yardımcı oldun ama bana hala olmadın. Bir de buradan yazayım dedim ne olacak bizim proje işi?

HES miydi? Adını bile unutmuşum bak. Ben genelde akşamüstü uyanıp bu saatlerde bi blog atıp evden çıkıyorum bu aralar. Discorddan konuşalım gece?

yok GES 'ti. Gece derken... Çok gece olmazsa olabilir.

Evden yeni çıktık daha. Günlük serseriliğimizi bitirip öyle geçeriz. İnş uyumadan yetişirim.

size çok özeniyorum haberiniz olsun ;)

özenme özenme. iş yapamıyorum içmekten, serserilikten :( masada bir sürü bira var zaten ama @kamuhuzuru hala rakı diyo. gel de kalk bu masadan.

Başınızda bir büyük bulunsun ;) @kamuhuzuru na uy ara sıra

Bilgilendirici bir yazı olmuş. Daha sık yazı yazılması konusunda verdiğiniz tavsiyeler hafiften bana gaz verdi açıkçası..

post olmasa bile yorum olsun. aktif olmak şart.

Aktif olmayı yorum ve belli başlı blogları takip ederek yapıyorum. Platforma şuan bakış açım kendimi geliştirmek yaşım dolayısıyla, ileride ihtiyaçlarım doğrultusunda değişebilir tabii bu. Elimden geldiğince kaliteli içerik üretiyorum ama daha çok kendim için yazıyorum. Bu laf biraz garip kaçabiliyor ama ilk kendim için yazıyorum, yazdıkça kendimi çok daha iyi hisseden biriyim. Blogda bu işin sürprizi gibi oldu.

Yol gösterici ve tavsiye nitelikli olmuş. Çok işe yarayacağını umuyorum. Kendi adıma teşekkür ederim.

rica ederim soru olursa her zaman sorabilirsin.

You got a 22.46% upvote from @minnowvotes courtesy of @biriki3!

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

You have earned 5.05 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.01
Server time: 18:12:19
Account Level: 0
Total XP: 15.15/100.00
Total Photos: 3
Total comments: 0
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Release the Kraken! You got a 23.21% upvote from @seakraken courtesy of @biriki3!

You got a 10.07% upvote from @ipromote courtesy of @biriki3!
If you believe this post is spam or abuse, please report it to our Discord #abuse channel.

If you want to support our Curation Digest or our Spam & Abuse prevention efforts, please vote @themarkymark as witness.

güzel tavsiyeler

teşekkür ederim :)

Anlatim cok guzel olmus tesekkurler 👍

ben teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67333.38
ETH 3247.21
USDT 1.00
SBD 2.65