You are viewing a single comment's thread from:

RE: Gagauziya’da Kemal’in Üüredicileri

in #tr6 years ago (edited)

Tarimizin bir parçası olan Gagauzlar ülkemiz sınırlar içinde olmasalar da onlar da bizim bir kültürümüz. Atatürk e babamız anamız diyen güzel insanlar...
Emeğinize sağlık çok güzel bie kültür yazısı olmuş.

Sort:  

Teşekkür ederim. Bulundukları coğrafya dolayısıyla bir yanda Rusya diğer yanda Avrupa Birliği Gagauzlar'a kültürel olarak yapabilecekleri tüm baskıyı uyguluyorlar. Dediğim gibi babaları Atatürk, anaları,anavatan olarak adlandırdıkları da Türkiye Cumhuriyeti. Kültürel bağlarımız inanamayacağımız kadar kuvvetli. Birçok konuda işbirliklerimiz de var. Ama ben yeterli olduğunu düşünmüyorum. Bunlar artarak devam etmeli. Şu an Özerk olsalar da ileride Avrupa'da bağımsız bir Gagauz Cumhuriyeti olduğunu bir düşünün..

Aynen Atatürk çok yardım gndermiş, hatta öğretmenleri oraya görevlendirmiş o yüzden Atatürk ü çok seviyorlar, geleneklerine bu kadar bağlı olduklarını bilmiyordum. Yazınız sayesinde Gagauzlar hakkında bilgi sahibi oldum.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60646.47
ETH 3379.85
USDT 1.00
SBD 2.51