Karşılık Beklemeden Seven Canlar (COİNTÜRK 20.PROJESİ)baycan#0517

in #tr6 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar.😃
Bugünkü konuklarımız çevremizde sıkça gördüğümüz can dostlarımız, kedicikler, köpüşler, kuşlar... 😍😍😍
DSC_3238.JPG

DSC_3240.JPG

Yine bir Kuşadası projesi ile birlikteyiz. Proje konumuz beni çok mutlu etti, çünkü bu proje sayesinde birçok aç olan kedi, köpek ve kuşun bir öğün de olsa karnı doyacak. Böyle düşünceli, farkındalık yaratacak bir proje konusu sunduğu için Kuşadası ekibine teşekkür ederim, güzel düşünülmüş bir proje.

Eminim aramızda bir çok hayvansever bulunmaktadır. Ben de bu hayvanseverlerden birisiyim. Elimden geldiğince hayvanları sever onları beslemeye çalışırım, çevremde bu konuda duyarlı insan sayısı gayet fazla. Kedi evleri var.

DSC_3232.JPG

Bu beni daha da mutlu ediyor. Çünkü onların bize ihtiyacı var. Bizim de onlara ihtiyacımız var. Onlarla iletişim kurmak insana büyük mutluluk veriyor. Karınlarını doyururken izlemek, başlarını okşamak, onlar karşılıksız sevgi gösteren varlıklar, sadece biraz sevgi ve ilgiyle etrafınızda dönerler, türlü oyunlar yaparlar. Bizim ruhlarımızı iyileştirirler. Onlarla olmak tüm dertlerimizi siler gider. Terapi gibidirler. Onların bizden tek istedikleri bir parça sevgi, biraz yemek ve su...

DSC_3229.JPG
(Bu resmi dün çekmiştim o kadar keyifle kaldırımın ortasında duruyordu ki resmini çekmeden geçemedim.)

Biz bunları tam olarak yapabiliyor muyuz? Ya da kaçımız yapabiliyoruz? Geçen gün işe giderken bir kedinin limandan denize doğru eğildiğini gördüm, ne yaptığını anlamak için yanına yaklaştım, bir de baktım ki eğilmiş denizden su içiyordu resmen, gözlerime inanamadım. O tuzlu suyu nasıl içiyordu. O kadar üzüldüm ki, su almak için markete gittim, döndüğümde kedicik yerinde yoktu. Bir yudum suya muhtaç hayvanlarımıza apartmanların önüne koyduğumuz su kapları ile can verebiliriz. Sadece böyle projeler için değil hayatımızın her anında onların bize ihtiyacı olduğunu bilelim, bizler nasıl üç öğün acıkıp yemeğe su içmeye ihtiyaç duyuyorsak onlar da aynı şekilde ihtiyaç duyuyorlar.

DSC_3104.JPG

Mesela evinizdeki bayat ekmekleri alın sahile gidin denize doğru atmaya başlayın, görün bakın kaç kuş doyuyor. Havada kapıyorlar ekmekleri, onların yerinde bizler de olabilirdik.

DSC_3250.JPG

Benim alt katta oturan komşum da bir hayvansever, bugün onunla markete gidip kedi maması aldık, oturduğum ilçede hayvansever çok olduğu için kedi evleri var oraya gittik.

DSC_3230.JPG

Aç kedi bulmak zor oldu. Kedievine gelen sadece su içiyordu. Demek ki esnaf doyuruyor kedileri, köpekleri. Hatta hersabah kuşlara yem atıyorlar. Sonra sahil bandında elimizde mamayla kedi aradık. Baktık yavrusu olan bir iki kedi bulduk. Elimizde mama poşetini görünce ince ince miyavlayarak ayaklarımıza dolandılar. Onlar için geldiğimizi anladılar.

DSC_3240.JPG

Mamalarını önlerine döktük ve büyük bir keyifle onların mamalarını yemelerini izledik. Sonradan birkaç kedi daha gelip karınlarını doyurup gittiler. Ardından siyah bir Köpüş geldi. O da aç olacak ki kedi mamasını yiyerek doyurdu karnını...

DSC_3244.JPG

Akşam olup eve dönerken yolun kenarında üzücü bir manzara ile karşılaştık. Büyük ihtimalle araba çarpıp öldü kedicik😢
Lütfen araba kullanırken can dostlarmıza dikkat edelim... Onlar da bir can...

DSC_3247.JPG

Komşum da tam bir hayvansever😍😍😍. Bu konuda benden daha iyi. O, yavru kör bir kediyi evinde hemşire gibi bakarak besledi. Ben evime alamadım. Çünkü sabahın sekizinden akşamın beş buçuğuna kadar evde yokum. İlgilenip temizleyemem diye. Ama evime almasam bile dışarıda olanlara yardımcı olmaya çalışıyorum elimden geldiğince. Bu bizim insanlık görevimiz. 😃 Allah onları karşımıza bize sınav olarak çıkartıyor.
Bugün yaşadığım sevinci, huzuru size anlatamam, bu hissi yaşamanız dileğiyle...

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Bu posttan gelecek ödülle hem yeni başlayan arkadaşlarıma destek postu hazırlamayı hem de sevimli dostlarımıza mama almayı istiyorum... Bir hayvansever olarak onlarla aramda geçen diyalogları post olarak paylaşıyorum, aşağıdaki linklerden görebilirsiniz.

https://steemit.com/tr/@baycan/oglak-goeruenuemlue-sirin-koepues

https://steemit.com/smartphonephotography/@baycan/look-closely-at-the-dog-s-eyes
Kalın sağlıcakla... 🤗🤗🤗

Sort:  

Güzel yürekli arkadaşım. Duygularını ne kadar güzel ifade etmissin sana katılmamak elde değil.. Hayvanları cok severim ama evde alıp besleyince sevgim iki üç katına çıktı.. Rabbim tüm hayvaları senin ve komsuların gibi guzel yurekli insanlarla karsılastirsin ki kısacık ömürlerinde mutlu mutlu yaşasınlar..

Amin canım benim ne güzel de yorumlamışsın yüreği güzel arkadaşım 😃. Onlara birazcık sevgimiz bile yeter.

Her zaman olduğu gibi çok duyarlı ve incesiniz arkadaşım. Karınlarını doyurmak çok güzel ama bu artan sokak hayvan popülasyonu bir sıkıntı aslında. Bu hayvanların sokakta olmaması lazım. Burada işin bizlere düştüğü kesin. Bir, belediyelerimizi barınaklar, kısırlaştırma vb konularda sıkıltırmak. İki, hayvanın hediye olmadığını algılamak ve hayvan satışlarına karşı çıkmak.

Çok teşekkür ederim güzel gönüllü arkadaşım benim.Çok doğru konulara değinmişsin, bizim burada hem belediye hem insanlarımız bilinçli, hayvanlar aşılı, barınakları da var, kısırlaştırma yapıyorlar keşke heryerde böyle olsa🤗

güzel bir yazı olmuş. tüm hayvan sevenlere teşekkürler

Beğenmene çok sevindim güzel arkadaşım 😃

Sizin gibi insanlara bayılıyorum 👏

Ben de sizin gibi insanlara. Kalb kalbe karşı😍😍 . Tubabeuty ile harika yardımlaşma projeleriniz oluyor. Yüreğinize sağlık 😍

Cok guzel bir gun geçirmişsiniz. Bugun hayvanlar cok mutlu olmuşlar tebrik ederim sizi 😊

Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum . Ama bugün ayrıca bir yardımım oldu. Teşekkür ederim güzel yorum için 😄 😍

Hayvanlara değer vermeliyiz

Teşekkür ederim yorum için ☺️

Öyle masumlar ki. Size de teşekkür ederim duyarlılığınız için. Umarım bu sayı çoğalır ♥

İnşallah canım benim çoğalırsa faydalı olur yardım, yoksa hepsine yetemeyiz ki, Allahtan çevremde duyarlı insan sayısı çok. 😃

Keşke herkes böyle güzel yürekli güzel düşünceli olabilse sevgi dolu bir dunya olurdu..postuna bayıldım gerçekten,tebrik ederim 🙏

Çok teşekkür ederim güzel yorum için 😄

Güzel bir post olmuş, elinize sağlık.

Çok teşekkür ederim yorum için ☺️ beğenmenize sevindim

o son fotoyu koymasaydın keşke önceki fotolara keyifle bakarken ve yazılarıokurken o foto içimi burktu sonuçta o da bir can taşıyor zaman zaman insan hayatına bile değer vermeyenler varken o kediciğe de acımamış birileri umarım kazayla olmuştur yazık olmuş.
Yine de verilen emek duyerlılık örnek bir post olmuş tebrikler slmlar

Çok güzel bir günün ardından o manzarayı görmek beni de çok üzdü. Ama günümün bir parçasıydı ve insanların daha dikkatli olmalarını sağlamak, farkındalık yaratmak adına üzücü de olsa paylaşmam gerekiyordu. Sonuçta hepimiz can taşıyoruz. Onlar da, halkımız daha dikkatli olmalı, böyle üzücü manzaralarla karşılaşmamak için. Çok teşekkür ederim güzel yorum için 😄

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61763.08
ETH 2899.43
USDT 1.00
SBD 3.49