Hakkınızı Arayın

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhaba arkadaşlar, 

 Her manada hakkınızı arayın. Sessiz kalıp ezdirmeyin kendinizi, gerekirse şikayetlerinizi üst mercilere yaparak  hem maddi hem manevi olarak hakkınızı alın. 

Ben maddi olarak hakkımı aradığım bir kaç olaydan bahsedeceğim sizlere.

Geçen sene sürekli taksitli alışveriş yaptığım mağazadan bir iPad aldım. Bir iki hafta boyunca kullanmaya çalıştım ama internete giriş çıkışı bir işkence  gibiydi. Google geç açması yavaşlığı beni sinir edecek düzeydeydi ki ben kolay kolay sinirlenmem. Belki internet hızımız yavaşalmıştır diye ben hemen anlayamadım bozuk olduğunu. Ama bir tuhaflık vardı. Artık iyice kafama takılmaya başlayan ipad i aldığım mağazaya gittim. Oradaki kızlar sağolsun beni severler ama onlar da emir kulu oldukları için elektronik eşyalarda değişim yapamayacaklarını söyleyip beni garanti servisine yönlendirdiler. İpad i garantiye gönderdim. Servis incelemiş beni arıyor. 

Neymiş ben iPad i düşürmüşüm ve içinde yamukluk oluşmuş,ondan internete yavaş giriyormuş. Tamirini ücretli olarak yapabileceklerini söylediler. Bunu duyunca üzüldüm çünkü resmen bir iftira, çiziği bile olmayan bir ürünü ben nasıl içini yamultayım akıl karı bir şey mi bu :))) ben buna gülerim komik bir bahane resmen insana eziyet ediyorlar. Hakkını aramayan bir çok kişi var beni onlarla karıştırdılar galiba:)

Servis raporu elime gelir gelmez tüketici mahke heyetine hitaben bir dilekçe yazdım. Şikayetimi ayrıntılı bir şekilde anlattım. Ekine faturamı da ekleyip başvurumu tamamladım. İki ay sonra elime karar geldi ve ürünü iade edip ödediğim parayı geri aldım. 

İkinci yaşadığım olay ise sony telefonumla  ilgili:

Bir sene önce ev telefonu faturamın üstüne ilave olarak aldığım sony xz premium telefonum yaklaşık iki hafta önce kendiliğinden aşırı ısınma sonucu arka kapağı  genleşip potluk yaparak bozuldu. Hiçbir şekilde kullanımda ve şarjda değilken bu hale geldi ve bir daha çalışmadı. Yine telefonu garanti servisine gönderdim. Servis takibini yaptığımda telefonumun garanti dışı işlem göreceğini ve kullanım hatası olarak değerlendirileceğini öğrendim.

Bu beni çok üzdü. Telefonumu çok seviyordum görüntüsü, şıklığı ve kullanımı çok iyiydi. Aynası vardı:)))

Herneyse işte seviyordum onu ama bana çok ısınarak ihanet etti. Bozdu kendisini. Küstüm ona. Bir daha onun markasından olanların yanına bile yaklaşmayacağım. Çok üzdü beni. Senelerdir z1, z2, z3   Hepsini kullandım ve servis hep sorun çıkardı. Z2 için Su geçirmez dediler, geçirdi hem de garanti süresi içinde ama onu da kullanıcı hatası deyip gönderdiler, z2 de ısınma sorunu yüzünden bozuldu. Ama onun garanti süresi dolmuştu. Evimde resmen sony çöplüğü var. Çocuklarıma da almıştım onlarınki de bozuldu. Çok sağlam diye almıştım halbuki. 

Evet dertleri geçelim konu yine dağıldı:)) nerde kalmıştık :) garanti kapsamı dışında olduğunu öğrenir öğrenmez müşteri hizmetlerini aradım. Müşteri hizmetleri hizmet numaramı sorguladı ve servisin kullanım kaynaklı rapor verdiğini söyledi. Yani arka kapağı bir cisimle zorlayarak potluk kısmını ben yapmışım. Bir iftira daha. Benim işim gücüm yok telefonun arka kısmında potluk mu oluşturacağım hem de bir cisimle. Bu nasıl bir arıza raporu. Ben bu telefonu bilirkişi incelemesi  yaptırsam anlaşılmayacak mı bu durum. Neden beni göz göre göre uğraştırıyorsunuz. Çok sinirliyim sevgili okurlar. Faturama 4.600,00 Tl olarak yansıyan bu haksızlığa asla gözyumamam siz de yummayın ve hakkınızı az çok demeden arayın. Aramazsanız bu tür olaylar karşımıza sürekli çıkar. Nasıl olsa hakkını arayan az kişi var derler ve bunu sürekli yaparlar. Ben yine başvurumu yapıp hakkımı arayacağım ve sonucu aylar sürse de burada sizlerle paylaşacağım.

Hayatın her alanında hakkınızı arayın, hak yemeyin, yiyene göz yummayın, ezenle birlikte siz de ezmeyin. 

[](https://steemit.com/jumbot/@jumbot/jumbot-guencelleme-19-05-2018-delegasyon-ile-ueyelik)

Sağlıcakla kalın 🤗




Posted from my blog with SteemPress : http://baycan.steemblogtr.ovh/2018/12/15/hakkinizi-arayin/
Sort:  

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Very thanks

Çok önemli bir noktaya değinmişsin canım. Sana kesinlikle katılıyorum. Bu tür durumlarda sessiz kalınca mağdur duruma düşürülüyoruz. Öğrenciyken ben de benzeri bir olayla karşılaştım. Oturduğumuz eve aldığım çamaşır makinesi bozuk çıktı. Makine attığımız çamaşırların üzerine ilginç delikler açıyordu. Servis personeli birkaç kez gelip baktıktan sonra bu konuda herhangi bir şey yapılamayacağını söyledi. Firmadan da aynı cevabı aldık. Bu arada birkaç makine çamaşırımızda da aynı güzel deliklerden oluştu. Kaybolan çamaşırlara mı yanayım, o kadar para verdikten sonra yıkanmayı bekleyen bir sürü çamaşırı ne yapacağımı mı düşüneyim, bayağı mağdur durumda kalmıştım. Hem de ders çalışırken vakit kaybetmeyelim diye kurutma özelliği olan iyi bir makine almıştım. Sonunda internet üzerinden iletişime geçtiğim tüketici koruma derneği üyeleri sağolsunlar izlemem gereken yol konusunda yardımcı oldular. Firmaya ihbar çektik. 7 gün içinde makineyi değiştirmedikleri takdirde hakkımızı yasal yollardan arayacağımızı belirttik. Kesinlikle bir şey yapamayız diyen firmanın personeli hemen ertesi gün kapımızın önünde yeni makine ile belirdi. Sorunlu makineyi alıp yerine bir üst model makine verdiler. Dediğin gibi bu gibi durumlarda sessiz kalınmamalı. Umarım telefonla ilgili en kısa zamanda iyi sonuca ulaşırsın.

Değerli ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim ☺️

Hak yerini bulacak elbet ama süre meselesi insanı mağdur ediyor. Allah tan oğlum iPhone 5 s ini bana verdi kendisi daha uygun bir telefonla idare ediyor. Anneciğine kıyamadı oğluşum ☺️
Onun tüm işi bilgisayarla olduğu için sorun yapmıyor. Benim tüm işim telefonda 😀. Nöbetlerim oluyor, steemitim oluyor. Yani telefon herşeyim 😄 bunun klavyesi çok zor yazı yazarken baya vakit harcıyorum. Ama olsun buna da şükür 😊

Hayatın her evresinde bu tür haksızlıklarla karşılaşıyoruz malesef önemli olan sessiz kalmamak usulünce hakkını aramak. İnternette araştırıldığı zaman herşeyi öğreniyor insan.

Makinenin bozulması çamaşırlar için iyi olmamış kimbilir belki de en sevdiğn kıyafetin delikli çıkarak bozuluyordu.
Ama hakkını aramış ve sorunu çözmüşsün.

Hakkını aramasaydın şimdi bütün kıyafetler delik deşik olablirdi ve herkes bunu moda sanabilirdi. Yeni bir moda akımı da olabilir ve herkes makinesinde bu özelliği arayabilirdi. Düşünsene mağazaya gidiyorsun ve ben çamaşırda delikler oluşturan makine istiyorum diyorsun olamaz mı 😄 olabilir burası Türkiye 🇹🇷 ben de @baycan 🤗

Annem de ilk duyduğunda "delikler simetrik ve makul bölgelerde mi" diye benimle dalga geçmişti. Şimdi niyetini daha iyi anlıyorum 😂

Senin oğlun çok fedakar ya. Bugünlerde telefonunu annesiyle paylaşan çocuk pek bulunmaz. 👍👍👍

Başımıza böyle kötü durumlar gelse de moral bozmak yok, annen de benim gibi düşünmüş,
işin şaka yönünü bulup ekarte edelim olumsuz duygularımızı yoksa hayat çok zor. bazı şeylere gülüp geçmek en iyisi :)
Oğluşumdan Allah razı olsun merhametlidir. Kıyamaz bana, ben de ona, annesinin kuzusu o:)

Kiside kul hakkı yeme korkusu olmayinca böyle şeyler oluyor. Size şu noktada kesinlikle katiliyorum; gerekirse 1 kuruşun peşine düşülmesi lazım. Ne hak yiyelim ne de hakkımızı yedirelim.

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim hocam 🙂
Aynı fikirdeyim hocam.Hak yedirirsek hakkımızı hep yerler.

Maalesef 3. dünya ülkesi olduğumuzun kanıtıdır. Kosckoca kurumsal firmalar, avrupa ya da abd de yapmadıklarını burada yapıyorlar ve müşteriyi her fırsatta kandırmaya çalışıyorlar. Çünkü biliyorlar ki, noksan adalet insanları bezdirmiş ve çoğu insan denileni kabullenecek.

Çünkü biliyorlar ki, noksan adalet insanları bezdirmiş ve çoğu insan denileni kabullenecek.

Teşekkür ederim hocam değerli yorumunuz için ,kesinlikle eksik adalet yüzünden insanlar bıktı ve uğraşmıyorlar bu yüzden bu şekilde insanlar sürekli mağdur bırakılıyor. nasıl olsa kimse hakkını aramaz biz de ekstra para ödemeyiz diye düşünüyorlar.

Çoğu zaman 'Amaaan kim uğraşacak şimdi' deyip haksızlığı kabulleniyoruz ve sonucunda da mağdur insan sayısı sürekli artıyor. Sizin gibi hakkını arayan fazla insan olduğunu zannetmiyorum. Ülke olarak dürüstlüğe önem vermemiz lazım. Firma sorun çıkarmadan değişim yapsa veya para iadesi yapsa bu sefer yenisiyle değiştirmek için insanımız fırsat kollayacaktır eminim. Bir tanıdığım vardı. Mağazadan kıyafet alırdı bir hafta giyerdi sonra şurası şöyle, burası böyle, hoşuma gitmedi gibi mazeret üretip değiştirirdi. Mağaza da hiç sorun çıkarmadan yenisini verirdi. Diyeceğim o ki dürüstlük insanımızın tamamında olmalı. @kabasakal hocamın belirttiği gibi kul hakkı yemenin ne kadar büyük bir günah olduğu bilinci aşılanmalı insanlara.

Umarım telefonunuzla ilgili de, olumlu olarak bir netice alırsınız en kısa zamanda.

değerli yorumunuz için teşekkür ederim, hakkını arayan az insan olduğu için böyle yapıyorlar bence . Umarım adalet yerini bulur,

Böyle olaylar çok can sıkıyor umarım ikinci olay da iyi çözümlenir ama uğraştırıyor işte sinir ediyor insanı 😕

Keşke kimse bu konularda mağdur olmasa ama oluyor malesef, bu durumda da bize hak aramak görevi düşüyor. Umarım herkes hakkını arar. Para kolay kazanılmıyor sonuçta. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için :)

Congratulations @baycan! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 9000 upvotes. Your next target is to reach 10000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63964.02
ETH 2592.87
USDT 1.00
SBD 2.75