You are viewing a single comment's thread from:

RE: Yazılıma Giriş | Merhaba Dünya (Beraber kod yazalım) | #2

in #tr6 years ago

Zamanım olsa en çok öğrenmek istediğim şeylerden biri yazılım, bu yüzden lisede sayısal bölümü, üniversitede bilgisayar müh. ve öğretmenliği bölümlerini istemiştim. Malesef sayısal yönümün zayıf olmasından hiç birini gerçekleştiremedim. Belki ilerleyen zamanlarda hobi olarak bu hedefimi gerçekleştirebilirim.
Ellerine sağlık hocam :)

Sort:  

Hocam ben bunları bahane olarak görmüyorum, eğer gerçekten istiyorsanız zevki için bile olsa yapın bence. Sadece yazılım için de geçerli değil bu, hiç farketmez örnek dondurma satmak istiyorsunuz. Sen dondurmadan ne anlarsın, senin hızın yetersiz, paran yetersiz, o olmaz, bu olmaz vs diyen illa olacaktır. Zaten eğitim sistemimiz sağolsun bunu sayısalcı, sözelci diye olsun bölüm bölüm parçalayarak olsun. Çok güzel bir şekilde çocukluğumuzda yapmakta. Ben turizm lisesinde okurken bilgisayar okuyan üniversite öğrencilerine kod yazıyordum. O zaman da gelip bana abi sen aşçı,barmen adamsın ne işin var bilgisayarla dediler. Hep diyecekler önemli olan insanın isteyip yapmasıydı, bende yaptım üniversitede bölümünüde okudum. Yani bakma sen kod yazmak sayısalcı işidir, mühendis işidir diyenlere :) son çalıştığım yerde ki mühendislerin takım lideri felsefe okumuştu :D Yazılım artık daha çok ağır konularda (yapay zeki, veri madenciliği vs ) matematik tarafına daha çok yönelmekte diğer alanlarda ise genel de algoritma (mantık, problem çözme) düşünme bilimi geçerli, bilgisayara bir şeyi nasıl yapacağını öğretebilme bunuda senin yapabileceğini düşünüyorum. Yorumun için teşekkür ederim.

Bu konu hakkında karşımıza çıkan iki engel var.

  • Birincisi eğitim sistemimiz malumun
  • İkincisi ise cesaret ve aile. Aslında aileyi de cesarete dahil edebilirim. Maddi durumu iyi olan ve seni destekleyen bir ailen varrsa her şeyi yapacak cesareti kendimde bulabilirdim. Maddi durumu kötü ve seni yönlendiren bir ailedeysen bu işler değişir. Yine burada cesaret devreye giriyor. Açıkcası ben cesur bir adam olamadım bu konuda, gördüğün gibi garantici davranmak zorunda kaldım. Ailemin durumu da etken bu durumda ama cesaret ilk kriter.
    İnşallah dediğin gibi cesaret gösterebilirim. :)

İnşallah hocam benim de maddi durumu kötü ama hayat senin hayatın diyen bir ailen oldu genel de :D tabi hala asker ol, polis ol hayatın kurtulsun vs geliyor arada yapacak birşey yok :D

ben memur oldum şimdi "evlen, ev al" lar başladı. Onları yapsan başkaları gelecek...

emekli ol, çocukları evlendir, öl hocam benim bildiğim :D sen hayallerinin peşinden koş bence geç olmadan

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 68383.66
ETH 2646.07
USDT 1.00
SBD 2.72