Birlikte fit olalım. :) (Buyrun yoruma tartı fotoğraflarıyla.)

in #tr6 years ago

Merhaba arkadaşlar, Nasılsınız?
Uzun zamandır ders çalılmam sebebiyle aldığım kilolardan rahatsızdım. Sonra @golge 'nin günlüğünü okurken onun da aynı dertten muzdarip olduğunu gördüm ve birbirimizi motive edebileceğimizi düşündüm. Yarışmak insan doğasında var hazır yaz da geldi faydalı olursa ne mutlu bize. Buradan tartı fotoğraflarımızı paylaşarak kilo vermek için neler yaptığımızı yazabilir. Hem fikir alışverişi yaparız hem de yarışarak birbirimizi gaza getirebiliriz.
Sağlıklı kilo vermek için yapmaya başladığım şeyler:

  • Abur cubur yemeyi bıraktım.
  • Kola gibi şekerli ve asitli içecekleri tamamen bıraktım.
  • Protein ağırlıklı bir beslenme düzenine geçtim. Ekmek de dahil karbonhidrat ve yağları kestim. Ara öğünlerde kuruyemiş.
  • Geç vakitlerde yeme huyumu bırakmaya ve doymadan sofradan kalkmaya çalışıyorum.
  • Okula arabayla gidip geliyordum artık 2 haftadır yürüme gidip geliyorum bu da günlük 3km tempolu yürüyüş yapıyor.
  • 6 yıl kadar fitness yapmıştım bundan kalan tecrübemle evde birkaç aletle 2 günde bir çalışıyorum.

image
Hedefim: 85...80...75te kalmak ve yağ oranını azaltmak.

Sizin de yorum ve tartı fotoğraflarınızı bekliyorum. :)

Sort:  

tartı.jpeg

Hocam ben senden iyiymişim :))
Bunu kutlamam lazım, gidip 6 kişilik bol çikolotalı bir yaş pastayı, arkasından 750 gr ekler, üzerine bir de tavukgöğsü yiyeyim, ama kilo almamak için kolayı lıght içeyim.
Formumu korumam lazım sonuçta :)))

Tek fotoğraf atan sen oldun hocam teşekkür ederim bunun için :D yaş paşta, ekler of off şuan da açım nasıl canım çekti anlatamam. Bunları yazarken ekmek kadayıfı geldi aklıma ortasına kaymağı yayacaksın güzelce ufff. Sütlü nuriye böyle çıtır çıtır. Neyse ben uyuyayım iftara kadar :D

Hoca maşallah sende, Hababam sınıfının Tulum Hayri'sini geçtin, maşallah ne iştah varmış sende :))

Hocam fotoğraf at derde ben atmaz mıyım :)

Valla çok iştahlıyım ne yapacağımı bilmiyorum ya. Millet sıcakta yenmiyor kesildim felan diyor karpuzla sahur yapanlar var. Ben iftardan kalan yemeği devirip üstüne yumurta felan yiyorum :D Sen de atmasan steemit'e küsüyordum. Bu aralar biraz motivasyonum düştü paylaşım yapasım gelmiyor zaten.

Amman haci abi, sakın sende bırakırım deme, bu aralar ben dahil bu sözü söyleyen çok kişi var. Sabır...

açken hiç çekilmiyor bu steemit :D

Ben bu aralar bir tarif deniyorum acayip tok tutuyor.Tok kalma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız bir deneyin derim.
Şöyle kısaca bahsedeyim.
4-5 Yemek kaşığı yulaf ezmesi, yarım muz, göz kararı yoğurt, yarım çay bardağı chia tohumu biraz granola ekliyorum. Tüm gün tok kaldığımı söyleyebilirim. Bu gün bu tarifi iki öğünüm de de tükettim. (İkicisini süt ile yedim) ve şuan aç falan da değilim. Yapabiliyorsanız deneyin. Granola'nın tarifine de internetten ya da şu yazımdan ulaşabilirsiniz

Bir de mutlaka vereceğim yeşil çayı tüketin.
Fındık boyutunda zencefil ve yarım ya da 1 çubuk tarçını su ile kaynatın. Ardından ilk sıcağı çıkınca bir tutam yeşil çayı içine atın. ( yeşil çayı ocaktan alır almaz atarsanız eğer bitki çayı haşlanır bir faydası olmaz). En son bolca limon sıkıp içmelisiniz. Ben sabah aç karnıma ve yatmadan 1-2 saat önce içiyorum. 5 kilo vermeme yardımcı oldu çok fazla diyet moduna girmediğim halde.

Zaten kesinlikle kendinizi kısıtlamayın. Çok kısıtlarsanız hem aç kalır hem de sağlıklı kilo vermiş olmazsınız. Bıraktığınız an kilonuz geri döner. Yıllardır bu konularda diyetisyen vs çok uğraştığım için az çok tecrübe edindim sayılır. 4.5 KG doğmuş ve kendimi bildim bileli kilo problemi yaşayan birisi olarak. :)

Bu da yukarıda bahsettiğim yulaf ezmeli tarifim. Nasıl da kendimi kandırıyorum dondurma yemiş gibi :)
9.PNG

Chia midede şiştiği için tok tutmaya yardımcı oluyor. Bir de istediğiniz meyvelerle yogurt yapabilirsiniz muz şart değil. Mesela yeşil elma ile de seviyorum.

Çok teşekkür ederim Tuğba hanım. En kısa sürede merkeze gidince desiklerinizi alıp tarifi deneyeceğim. Konunuzdan da granola yapmayı öğrendim mi tamamdır. :) beni tok tutan birşey keşfedemedim bu yaşıma kadar, belki bu tarif işe yarayabilir. 😀

tebrikler..

teşekkür ederim desteğiniz için İnşallah başarılı olurum. :)

Tebrik ederim hocam, ben de kiloma çok dikkat ederim, salonda tartı bulunduruyorum, sürekli aynı kiloyu koruyorum sağlığım için.

ben boğazıma hakim olamıyorum Semra hanım :D yoksa normal kiloma geri döneceğim ama iştahım çok açık evde 3 kişilik aileye yetecek kadar yemek yapıp tek başıma bitiriyorum. :D

Aman hocam ne diyorsunuz, bı genç yaşta obez olursunuz, Allah korusun, tlc de obezlerin yaşamını düşümün dikkat edin yemenize, şahsen ben çok hakimimdir o konuda kendime ve çok sağlıklı yiyecekler tüketiyorum. Beni örnek alabilirsiniz. 😃

Gözden kaçırmışım ben bunu, en yakın zamanda içerikle fotoğraf atarak katılıyorum, ama ben 1 haftada 3-4 kilo verdim onlar sayılacak mı :))

Valla adil olur mu bilmiyorum. :) tartı fotoğrafını görmeden başladın saymam ben.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63618.84
ETH 2623.39
USDT 1.00
SBD 2.78