Granola Nasıl Yapılır?

in #tr6 years ago (edited)

DSCF2818.JPG

Merhabalar.
Bugün başlıktan da gördüğünüz gibi Granola yapacağız.

Herkesin bildiği gibi kahvaltı günün en önemli öğünlerinden biri. Öyle bir zaman geliyor ki koşuşturma, iş falan derken en önemli öğüne yani kahvaltıya ayıracak pek vaktimiz olmuyor.

Bunun yanında hazır gıdalar, gdolu ürünleri çok sık tüketiyoruz. Kendi kendimize faydalı, sağlıklı gıdalarla sindirim sistemimizi desteklememiz gerekiyor. Bu yüzden bence granola tüketmek sağlık açısından biraz tam bir destek!

Tahıl içerdiğinden ve koyacağınız meyveler sayesinde tam bir enerji kaynağı ve vitamin deposu.

İçerisine ekleyeceğimiz bal, pekmez sayesinde tatlı isteğimizi geçirecek.İçine beyaz şeker koymayacağımız için de gönül rahatlığı ile tüketebileceğiz.

Yüksek miktarda lif içerdiğinden bizi tok tutma konusunda yardım edecek ve kilo vermemizi kolaylaştıracaktır.Ben bu aralar fit olmaktan ziyade( tabi biraz zor benim için), sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. Bazen vaktim olsa da kahvaltı hazırlamaya o kadar üşeniyorum ki, buna çözüm olarak yaptım granolayı.

Granola her zaman bildiğim ama bir türlü yapma fırsatı bulamadığım bir şeydi. Şimdi sizlerle birlikte deneyimleme fırsatı buldum. Oldu mu? Nasıl yaptın?, diyorsanız buyrun fotoğraflar eşliğinde tarife aşama aşama bakalım.

Ev Yapımı Granola Tarifi

DSCF2818.JPG

Malzemeler;

  • 1 Bardak Yulaf Ezmesi
  • 7 Adet Hurma (dilediğiniz kuru meyve de olabilir)
  • 1 Kase Kuruyemiş (Badem,fındık,ceviz)
  • 1 Yemek Kaşığı Hindistan Cevizi Yağı (Zeytin Yağı da olur)
  • 1 Tatlı Kaşığı Toz Tarçın + 1 Çay Kaşığı Toz Zerdeçal
  • 2 Yemek Kaşığı Bal
  • 1/4 Su Bardağı Üzüm Pekmezi ya da Keçi Boynuzu Pekmezi (Ben pek sevmediğim için bir kaşık koydum. )
  • 125 GR Meyve Püresi (Bebek maması olarak satılanlarla da olur)

DSCF2819.JPG
DSCF2827.JPG

Granolanın Hazırlanışı;

Öncelikle kuru malzemeleri karıştırmamız gerekiyor. Ben kuru yemişleri biraz iri olması açısından bıçak yardımı ile ortadan ikiye ayırdım. Dilerseniz rondo yardımı ile çok ufak olmayacak şekilde geçirebilirsiniz. Bana kalırsa kesme tahtası üstünde bıçakla ikiye ayırmanız yetecektir. Ben o şekilde kestim. Daha sonra yulaf ezmesi ve Çerezleri derin bir kasede karıştırdım.

DSCF2822.JPG

Hurmaları suda biraz şişmesini beklettikten sonra gelişi güzel keserek parçalara ayırdım. Diğer kuru meyvelerle de yapabilirsiniz. Benim elimde şuan sadece hurma kaldığı için hurma ile yapıyorum. Ayrıca kuru meyveler biraz yanma sorunu oluyor diye sonradan ekleniyor, dilerseniz bu aşamada kuru meyvelerinizi eklemeyin.

Tarçın, zerdeçal, bal, pekmez,hindistan cevizi yağı ve meyve püresini ayrı bir kasede birbirlerine iyice karışana kadar karıştırın. Ben dün geç saatte hazırladığım için marketten meyve püresi alacak imkanım yoktu. Ben de evde kendim elma püresi hazırladım. Böylece içeriğini kendim hazırladığımdan dolayı daha sağlıklı. Meyve püresini nasıl yaptığımı en son anlatacağım.

DSCF2841.JPG

Şimdi sıra iki ayrı kapta karıştırdığımız malzemeleri birleştirmeye geldik. Tüm malzemeleri derin kaba ekleyip içice karıştırıyoruz. Daha sonra yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yayarak döküyoruz. Fırın yerine eviniz de var ise tefal Actifry ilede yapabilirsiniz. Kendi kendine karıştırdığından size daha kolay gelecektir.

Tepsimizi önceden ısıttığımız 200 derecelik fırınımıza atıyoruz. 5 - 8 dakika aralıklarla karıştırarak pişiriyoruz. Son karıştırma işlemine geçerken kuru meyvelerimizi de ekliyoruz ve bir 5 dakika daha pişiriyoruz. Toplam 25-30 dakikada sonra Granola'larımız hazır! olmuş oluyor.
Afiyet Olsun!

DSCF2846-horz.jpg

Piştikten sonra malzemelerin iyice soğuduğundan emin olduktan sonra hava almayacak bir kavanoza koyuyoruz.

Granola uzun süre dayanıklı olduğundan dilediğiniz kadar çok yapabilirsiniz.
Sevdiğiniz ya da damak tadınıza uyan malzemeler farklı ile onlarla dilediğiniz şekilde ekleme ya da çıkarma yapabilirsiniz. Bu tamamen sizin damak tadınıza kalmış bir şey.

Ben yine ara ara farklı türde yapmayı deneyeceğim. İlk yapmama rağmen tadı ve görüntüsü çok hoşuma gitti. Hurmalar koyu renk yanmış gibi görünüyor ama onlar yanık değil. Düzenli şekilde karıştırdım. Biraz kavruldu o kadar, tadını bozacak bir şey değil benim için.

Bu sabah afiyetle ilk yeme denememi yaptım. Tadını çok beğendim!

Elma Püresi

Şimdi geldik elma püresini nasıl yaptığıma.

Elma püresi için ;

  • 2 Adet Elma(Orta boy) Ben kırmızı elma kullandım.
  • 1 Yemek Kağışı Toz tarçın (tat vermesi için)

DSCF2820.JPG

Hazırlanış;
Elmaları güzelce soyup, küp küp dilimledim. Tencereye iki parmak yükseklikte su, doğradığım elmalar ve tarçını ekledim. Ocağı kısık ateşe alıp, elmalar iyice yumuşayana kadar pişirdim.

DSCF2821.JPG

Elmaların piştiğinden emin olduktan sonra süzgeçle süzüp biraz soğumaya bıraktım. İlk sıcağı gittikten sonra süzgeçte kaşık yardımı ile (ki burası biraz zahmetli oldu) elekten geçene kadar bastırarak püre haline getirdim.

Gördüğünüz gibi elma püresinin yapımı çok basit. Evde çocuklarınız ve kendiniz için yapabilirsiniz. İçinde ne olduğunu kendi gözlerinizle gördüğünüz için gönül rahatlığı ile tüketebilirsiniz.
Dilerseniz şeker ile tatlandırbilirsiniz ama ben doğal olması için şeker yerine tarçın tercih ettim.

Bir daha ki yazım da görüşmek üzere.
Sevgiler,

Bar and Lounge Logo.png

Sort:  

Tam sevdiğim besinler, bir ara yulaf kuru yemiş kuru meyveleri sütle karıştırıp ara öğün yapıyordum nefis oluyordu. Normal kiloma dönünce bıraltım ama şimdi sen yazında gronalayı tarif edince canım istedi yine. 😃 Çok faydalı besin değeri yüksek bağışıklığı arttıran besinler içeriyor. Bunu bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim ☺️

Asıl ben teşekkür ederim. Evet gerçekten ben de çok beğendim. Sanırım bunu sürekli yapacağım :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 19 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

Seçilmiş olmam beni sevindirdi. Teşekkür ederim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61297.02
ETH 2687.45
USDT 1.00
SBD 2.59