You are viewing a single comment's thread from:

RE: Dolar Dolsa Ne Olur Dolmasa Ne Olur? [Cointurk 31. Projesi](mehmet1836)

in #tr6 years ago

Çok güzel özetlemişsiniz...
İzninizle küçük bir ek yapmak isterim;

ABD dolarının uluslararası piyasalarda rezerv para birimi olmasının yolunu açan Bretton Woods anlaşmasının altına dayalı sisteminin 1971 yılında başkan Nixon tarafından tek taraflı bitirilmesini takiben dolar sisteminin yarattığı hoyratlık tepe noktasına 2008 krizi ile ulaşmıştır.
Bu bağlamda Çin ve Rusya, altına endeksledikleri kendi para birimlerini dolardan bağımsız ilişkilendirmeye başlamaları petrodolar sistemini de oldukça zorlayacaktır. Önümüzdeki dönem büyük değişimler bekleyebiliriz.
İyi çalışmalar diliyorum :)

Sort:  

Çok tşk ederim :) özellikle Çin sürekli ABD hisse senedi ve tahvil elinde tutması ABD yı zora sokacaktır. Süper güç de neler olacak önümüzdeki yıllarda daha net ortaya çıkacaktır. :) Tek umudum ülkemin tükettiği kadar üretime geçip ileriki zor günleri en az zararla atlatması.

Süper güç tanımlamasında eksen kayması gözlemliyorum ben, sermaye hareketleri de sanki bunu işaret ediyor, bir tür "clash of clans" yaşanabilir.

Güzel ülkemiz için yazdığınız dileklerinize canı gönülden katılıyorum, tek çıkar yol üretim, tarımdan yazılıma, kültürden ağır sanayiiye...

Güzel bir gelecek diliyorum...
Selamlarımla

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 63893.57
ETH 2528.96
USDT 1.00
SBD 2.65