Eğitim Sistemi

in #tr6 years ago

Eğitim sistemi kaç kez değişti sayısını bilen var mı? İnanın ben artık takip edemiyorum, her yıl yeni bir sisteme merhaba derken, bu sistemi de birkaç ay içinde tarihin çöplüğüne atacağımızdan adım kadar emin olduğum için üzerine tartışmayı dahi gereksiz buluyorum.

Bunca yıl, bunca tecrübeye, değişen dünyanın sağladığı iletişim kolaylıklarına bağlı artan etkileşim miktarına rağmen hâlâ kör karanlıkta el yordamıyla ilerlemeye devam etmenin mutlaka bir nedeni olmalı...

Kendi ülkesinin sosyolojik alt yapısından bihaber, gelecek tasarımının parçası olmaya aday olamayan kadroların "ben yaptım oldu" tarzına bir de elle tutulur bir yönerge, bir çözüm önerisi getiremeyen sivil topluma ne demeli?

Eğitim sistemi okul öncesinden yüksek akademik çalışmalara kadar bir bütündür. Bir ülkenin büyük planlamasının en önemli bileşeni insandır, onu merkeze alır, bugünün insanını yarına hazırlamaya dönük hedefte olmalıdır.

İnsanlar eğitim süreçleri içinde aynı tornadan çıkmış metal bileşenler haline getirilirse, tek hedefleri birer diploma alıp bir yerlerde işe girmek olmuşsa getirilen hangi yeni sistem olursa olsun sonuç değişmeyecek, toplumsal boşluk kapanmayacaktır.

Keza, farklı ülkelerde yapılan uygulamaları, tam da anlamadan, bize hangi katkıları sağlayacağının analizi yapılmadan kopyala- yapıştır ile almak da sonuç vermeyecektir. Bize özel bir model geliştirip, devlet politikası halinde saklamak, çağın değişen gereklerine, ülkenin ihtiyaçlarına göre küçük değişimler yapmak olası iken sürekli rota değiştirmek bu çalkantılı denizlerde gemiyi iyiden iyiye zorlayacaktır.

Eğitim bir haktır, tüm yurttaşlar için okul öncesinden orta öğretim sonunda kadar zorunlu olmalıdır. Ancak sonrasında gençlerin ilgi, yetenek ve isteklerine göre çağın şartlarına uygun tasarlanmış, yaygın eğitim-çalışma olanaklarıyla çeşitlendirilebilir. Gençler, hem çalışıp hem okuyarak hayata daha kolay ve güvenli yoldan atılabilecekleri gibi ileride birçoğunu bekleyen diplomalı işsizler ordusuna dahil olmayacaklardır.

Yüksek öğrenim yapmak takıntısı her yıl milyonlarca yetenekli genç arkadaşımızı iş kurmaktan, mevcut işletmelerde eksik olan teknik eleman açığını kapatmaktan, yani bir an önce kendi ayakları üzerinde durmaktan uzak tutmanın yanında aile bütçesine inanılmaz yük olmaktadır.

Gençler, iş arayanlar olmak yerine işlerini geliştirebilmek için ihtiyaç duyacakları farklı eğitim tiplerinden gelenler için işveren durumuna gelebileceklerdir.
Yüksek öğrenim bir haktır, zorunluluk olmamalıdır. Akademik çalışmalar yapmayı seven, bilimsel araştırma projelerinde yer almayı isteyen arkadaşlar yine seçecekleri alanda lise döneminden itibaren çalışıp okuyacaklar, okulda öğrenilenleri sahada uygulama şansına sahip olacaklardır.
Meslek erbabı yetiştirmek olmalı gayemiz, okul üstüne okul bitiren çok diplomalı, yeterince tecrübesi olmayan, bunca diplomaya yaraşır bir iş bulup da çalışmaya bir türlü başlayamayan işsiz mutsuz genç insanlar değil...

Tarıma dönmeliyiz mesela elbirliğiyle... Tarımla teknolojik uygulamaları birleştirmeliyiz, daha iyi ürün daha sağlıklı ürün için çalışmalıyız. Köylerimize geri dönsek, kalabalık şehirlerde az buçuk kazanmak yerine organik tarım ve hayvancılık yapsak, yaratılacak sinerjiyle hem bizler hem ülkemiz kazansa nasıl olur?

Ülkemizin üç tarafı denizlerle çevriliyken denizciliğimizi geliştirsek mesela? Mavi Vatan öksüz kalmasa, karayolu taşımacılığına alternatif olarak kullanılsa, turizm başta su ürünleri çalışmaları yapılsa nasıl olur?

Müzik, heykel, sanatın hemen her dalı, spor, teknoloji, üretim, finans akla gelebilecek hemen her konuda ilgisi, tutkusu olan gençleri bir rahat bıraksak nasıl olur?

Un var, yağ var, şeker var, helva yapmayı mı bilmiyoruz?

Biliyoruz da cesaret mi edemiyoruz?

Herşeye teşvik veren devlet asıl teşviği gençlere verse, yol gösterse, bağımsız işletmelerin yetişmesine destek olsa, kooperatiflerle güçlendirilen bu çalışmalar yurt geneline yayılsa hatta ihracat yapacak duruma gelseler fena mı olur?

Sort:  

Evet biz sadece çocuklara yeteneğini keşf etme fırsatını verılmesını istiyoruz yoksa ilerıde onların kendine bile faydası olmayabilir ..onların yeteneklerının gelişebilmesı için ilk sınıften uygun ortamlar olması lazım .Bunu yapabilirsek bizi kimse durduramaz ..Herr çocuk özeldır . Her birinin farklı yeteneğı olabilir ve amaçda onu farkedebilmemızdır.
Elinize sağlık güzel olmuş ! Tebrik ederım :)

Tam da anlatmak istediğim noktayı işaret etmişsiniz, teşekkürler :)
Her çocuk özeldir...
Prenses ya da prens değil, en az sevgi kadar saygıyı da hak eden küçük insanlar...
Değerli katkınız için 👏🏻
Daha iyi bir gelecek için hep birlikte...

Bu eğitim sistemi durumundan önce bizin üniversite öğrencilerini bilinçlendirmemiz lazım. Üniversiteye "ortam yapmaya" değil, eğitim almaya geldiklerini onlara aşılamamız lazım.

Ülkenin genel ikliminden en çok etkilenenler gençler değil mi? Yetişkinler "ortam yapma" yerine yaptıkları işlere anlam katabilseler kendilerine ilk destek olacak gruptur gençler...
Para kazanmak hayatı daha iyi yaşamak için bir araçtır, amaç olamaz. Daha güzele, ortak faydaya ulaşabilmek için çalışmalarımızı etik, estetik, kültür bileşenleriyle sentezleyip, hayattaki önceliklerimizi bir gözden geçirsek, fırsat versek gençlere ne olur?
Armut dibine düşer der eskiler, biz ne sunduk ve ne bekliyoruz?

Benim gençlere olan inancım sizinki kadar kuvvetli değil sanırım ama umarım siz haklısınız.

İnancım çok büyük, sadece yolu açsak yeter, onlar hepimizi şaşırtacak kapasitedeler...
Umudumuz gençlerde ve çocuklarda...
Katkılarınız için teşekkür ediyorum,

Selamlar

Ben teşekkür ederim.

Eğitim sisteminin ülkemizdeki hali beni oldukça üzüyor. Buna ilk eğitimden üniversite eğitimine kadar genel manada hepsine karşıyım diyebilirim (Hala bir üniversitede okuyor olmama rağmen)

Kafalardaki kalıplara sığdırılmaya çalışılan, toplumsal beklentilerin dikte ettirildiği, sürekli saygı beklenen ama hiç saygı duyulmayan, kendilerini yetiştirmeleri için fırsat verilmeyen, hayatlarının sorumluluğunu almalarına ise asla izin verilmeyen bir sosyal gruptur gençler... Bu yazdıklarımı onlar da pek dert etmiyor benim de üzüntüm bu...Taraftar olmak yerine okusalar kendi taraflarını sorgulayarak bulsalar ama en çok da geleceklerine sahip çıksalar...

Kesinlikle katılıyorum. Yarış atı gibi büyütülen bir gençlik gelecekte her tarafa at gözlüğü ile bakmaya da devam edecek. Onlar da kendi çocuklarına öyle bir eğitim verecekler.

Kitle psikolojisine teslim olmak meselesi...

Hiç te fena olmaz, Atatürk bu vatanı genç nesillere emanet etti, vatanı kalkındıracak olanlar da sizlersiniz. 😃

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 1 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 60239.77
ETH 2896.71
USDT 1.00
SBD 2.45