Yorum Etkinliği

in #tr6 years ago

Size #tr etiketi için önemli bir konudan bahsetmek istiyorum.



Aslında daha önce defalarca bahsettim bu konudan ama hala çok gerideyiz bu konuda. Çoğu kişi bu konuda adım atmak istemiyor. Emek veren çaba gösteren insan sayısı çok az maalesef.

Ben istedim ki bana oy vermeyin ama iyi de olsa kötü de olsa yorum atın. Fazla zamanınızı alan bir şey değil. 15-20 saniye en fazla.


Geçtiğimiz günlerde Discord üzerinde @fakire1sadaka daha önceleri var olan bir etkinlikten bahsetti. Her gün bir kişinin yazısı seçilir ve o yazıya yoruma gidilirmiş. İlla ki konu ile alakalı olmak zorunda değilmiş, Discord üzerinde boş boş yapılan muhabbetler bile olsa olurmuş.

Böylece #tr etiketindeki etkileşim sayısı artarak topluluğun biraz daha ön plana çıkması sağlanırmış.

Daha önceleri bu etkinlikte bir akşamda yorum sayısı o içerikte 400 civarlarına kadar yükselmiş.

Büyük başarı gerçekten.


O akşam bu etkinliği tekrar başlatma kararı alındı ve @trliste nin seçtiği yazılardan ilki o akşam yorum etkinliği kapsamında yoruma tutulacaktı.

İlk olarak @cicek (şimdi bırakmış arkadaş) hesabının şu yazısına uğradık ve toplamda 218 yorum oldu. İlk gün için çok güzel bir durumdu ve gece saatlerinde olmuştu bu durum.

Sonraki günlerde bunun artarak devam edeceğini düşünürken aksine yorum sayısı azalmaya başladı.

Ben vazgeçmek istemedim ve her gün düzenli olarak @trliste nin seçtiği 1. yazıya en az 10 yorum atma kararı aldım. Sadece 1 akşam önemli bir işim olduğundan katılamadım.

Ben devam ettikçe katılan sayısı yavaş yavaş artar diye umut ediyorum ama böyle olmayacak bu iş. Birilerinin gönüllü olarak bunu aktif bir şekilde yapması gerekiyor.

ayraccc.png

Bu yüzden bir grup oluşturmaya karar verdim, her gün belirli bir yazıya gidip en az 10 yorum atacak kişiler istiyorum.

Bazı arkadaşlar böyle bir şey olursa seve seve katılacaklarını dile getirdiler şimdiden.

Bu çok basit bir olay arkadaşlar, en az 10 kişi olursak organize bir şekilde bu işi yürütebiliriz.

10 yorum atmak zor değil. İsterseniz Fenerbahçe-Galatasaray maçını anlatın ama yorum yapın.


Bu şekilde #tr etiketi için her gün en az 10 yorum atarım diyen kişiler aşağıya yorum bırakarak katıldıklarını belirtebilirler.

10 kişi en az 10 yorum atarak o içeriğe (sahibi de katılırsa) en az 150 yorum yapılması anlamına gelir.

TR topluluğu için çok önemli bir olay bu arkadaşlar. Sesimizi arttırmanın en kolay yollarından biri bu. Günlük ortalama 10 dakikanızı ayırarak bu etkinliğe katılabilirsiniz.


Bunu tetikleyici bir grup oluşturursak her geçen gün katılım sayısı artacaktır diye düşünüyorum. Bu yorum sayısı arttıkça emin olun ileride bizim için çok daha iyi olacak.

Yorum yapmak için de illa grupta olmanıza gerek yok, grup kurmak istememin sebebi, grubun ateşleyici etki yapacağını düşünmem.

ayraccc.png

Bunun yanında aklımda bu konuyla alakalı başka bir şey daha var, öncelikle size danışayım:

Her gün bir balina(whale) hesabı seçerek onun son yazısına gidip bu yorum etkinliğini ufak çapta orada da yapalım mı?


İngilizce olabilir, Türkçe olabilir, farketmez. Yazdığımız yorumların içine arada #tr etiketini bırakacağız sadece. 1 veya 2 yorum atacağız katılan kişi başına. Her gün farklı bir balinayı #tr etiketiyle bir nevi baskı altına almak, dürtmek mantıklı olur mu sizce de?

Fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.

ayraccc.png

@arafs

Görseller Kaynak:

1, 2, 3

Sort:  

Güzel bir düşünce ama işin Whale kısmı biraz sorun çıkarabilecek türde bir şey. Bazı hesaplar gereksiz gördüğü veya anlamadığı mesajları spam olarak algılayarak downvote edebiliyor.

Burada amaç TR'yi sıralamada yükseltmek olmalı ki zaten yükseldikçe dikkat çekmeye başlayacağız.

O zaman bunu yapacak kişiler İngilizce bilenler olsun ve mantıklı şeyler yazalım. Her gün ufak tefek değişiklikler yapar tekrar yollarız diğer balinalara.

Böyle olur mu sence?

#tr etiketi gelişirken bir yandan da dikkat çekmeye başlarız diye dedim.

Onların paylaşımlarıyla ilgili yorum yazılabilir ve mesajın alt kısımına #tr eklenebilir veya #tr etiketi hakkında durumu açıklayan ufak birkaç cümle yazılabilir.

Bunun gibi diyorum işte ben de, yapılırsa çok güzel olmaz mı dikkat çekmek açısından?

Yapılabilirse tabii ki güzel olacaktır ama Türkçe yorum yazmaktan bi haber olan toplulukta bunu yapabilmek zor olacaktır :D

Bakalım, katılımcıları bekliyoruz. Sizden başlayalım, whale ler için günde 2 yorum atmaz mısınız?

Whale olayı için söz veremem belki ama Türkçe yorumlara katılım gösteririm.
Etiketlersin beni

Tamamdır not aldım 😇
Kaldı 7.

Kısa bir teşekkür edip güzel paylaşım olduğunu dile getirmek de yeter.

Evet ama yorumda #tr etiketi ile geldiğimizi belirtebiliriz mesela ;)

Evet. Mutlaka. Eminim daha #tr etikenin farkında olmayanlar vardır. Böylelerinşn tanıması için gerekli.

Yorum etkinliğini uzaktan gözlemliyorum, bir konunun altına alakalı, alakasız onlarca yorum yazmaya karşıyım ben. Yani TR etiketi böyle üst sıralara geliyor mu bilmiyorum, bana kalırsa nicelik yerine nitelik daha önemli.

Bir postun altına yapılan alakasız yorumlar yerine TrListe'de seçilen yazılara ek, yorumlansa iyi olacak yazılar da seçilse, ki bu yazılar önerilerle iyileştirilmesi gereken yazılar olursa daha etkili olur, ve insanlar o yazıları alakalı şekilde yorumlasa daha iyi olmaz mı?

Buradaki sorunları anlıyorum. İnsanlar daha bir yazıyı okumaya üşeniyorken okuyup analiz etmek daha zor olacak ve bir zaman sonra azalacak, ancak bu haliyle bana kalırsa delinmiş bir sandalın deliğini bantlamaya benziyor. Çözümümü ise üstte belirttim.

Yabancı Whale'lerin yazılarının altına alakalı yorum yazma kısmı mantıklı, Sauron ile konuştuğunuz şekilde bir düzen olabilir. Benim ingilizcem malesef yeterli değil. Bu aralar okul dolayısıyla içim rahat şekilde vakit de bulamıyorum. Ama elimden geldiğince desteklerim, hiç yoktan bizden yapılan yorumları upvote'layarak yukarılarda görünmesine yardımcı olabilirim. Oy gücüm o kadar yüksek olmasa da elimden ancak bu gelebilir.

Tekrar belirteyim, yorum etkinliği bu haliyle güzel bir uygulama gibi gelmiyor bana.

Bu kadar içten ve açıklayıcı bir yorum yaptığınız için çoooook teşekkür ederim.

Bir yandan katılıyorum, bir yandan da katılamıyorum çok kararsız kaldım.

Bir araştırmamı yapayım bakalım elle tutulur bir şeyler bulabilecek miyim?

Zaten yeterince etkileşim gelmediği için böyle bir şey olursa da ben kendim devam edeceğim gibi geliyor.

Bazen saçmalasam da anlamlı yorumlar yapmaya dikkat ediyorum aslında ama daha çok dikkat edeceğim bundan sonra.

Çok güzel bir özeleştiri yaptırmış oldun.

Ben eski ve tecrübelilerin söylediklerini anlamlandırmaya çalışıyorum.

Bir yerde sorun var ama hala çıkamıyorum işin içinden.

Ben teşekkür ederim kibarca cevap verdiğiniz için. Bir yerlerde sorun var gibi geliyor bana da, o yüzden öneriyle beraber geldim. Yorum yazarken neden kendimizi de geliştirmeyelim ki? Fark ediyorum, güzel yorumlar da oluyor etkinlikte ama bir zamandan sonra işler sarpa sarıyor. İşte o raddeye gelmeden başka bir yazıya gidilsin. O yazı okunsun, o yazı yine aynı döngüye kadar yapıcı, motivasyon verici şekilde yorumlansın. Böylelikle hem daha fazla kişiye ulaşılır hem de yorumlar asıl nihai amacına ulaşır.

Tekrar teşekkürler. :)

Bunu değerlendirerek hareket ediyorum o zaman bundan sonra :)

Tartışmanıza atlamış gibi olacağım ama kusura bakmayın :D
Benim düşüncem eğer yorum spam değilse bir gönderinin altında gönderinin konusu dışında sohbet edilmesinde sakınca olmadığı. Spam yorumun ise gönderi sahibini rahatsız eden yorumlar olduğunu düşünüyorum yani burada yorumu alan gönderi sahipleri rahatsız olmadıktan sonra bir sorun oluşturmayacağını düşünüyorum.
Aslında biz bu uygulamayı önceden özellikle yorum yapılması için paylaşılan gönderilerin altında yapıyorduk fakat bu sefer de gönderiler spam gibi oluyor :D
Bence tr etiketinin yukarı çıkmasını ve topluluğun dikkat çekmesini sağlaması açısından ve etkileşimi artırdığı gerçeğini de düşününce getirisi götürüsünden -ki bence pek bir götürüsü de olmayacaktır- çok daha fazla olacaktır.

Böyle farklı görüşleri almak çok güzel, pek kimse bilmez ama @fetch TR topluluğunun en önemli üyelerinden biridir. Eskiler biliyordur belki, yeniler pek göz önünde göremiyor.

Bugün teşekkür yazısında nasıl unuttum bilmem, buradan teşekkür ederim. Bir sonraki yazıya ekleyeceğim mutlaka :)

@yasujizr de haklı aslında, fazla abartıya kaçılmasa daha iyi olur gibi.

Ben fazla abartmamaya çalışacağım bu yüzden, saçmalama boyutunda olmayacak yani ;)

Sıkıntı yok, zaten dediğiniz gibi pek ortalıkta görün(e)miyorum bu aralar. Teşekkür edilmesi gereken kişi sizsiniz, gerçekten azimle ve dikkatli bir şekilde güzel bir şeyler yapabilmek için çabalıyorsunuz. Umarım siz bir şeyler başarabilirsiniz :)
Evet, o konuda belki sadece yorum yapmak için yapmaktan kaçınılarak normal sohbet havasında ve yine gönderi ile alakalı yorumlar yapılması belki daha iyi olur.
Sanırım o dönem by-yesilbag ile birlikte ben de çok fazla saçmalama tarzı yorumlar yaptığım için biraz taraflı bakıyor olabilirim :D

Olabilir :)

Umarım güzel olacak her şey ;)

Denemekten zarar gelmez diye düşünüyorum, yazılara ilgili ing yorumlar bırakılabilir. Maksat muhabbet olsun. Elimden geldiğince katılım sağlamaya çalışırım. Lakin ki seçilen yazıyı nasıl takip edicem ilk onu çözmem gerekir :D

@trliste hesabını takip edebilirsiniz, her gün o hesabın seçtiği ilk yazıyı yorumlamaya çalışıyoruz.

Eğer katılım olacaksa Discord üzerinden veya Steemitte bir yoruma etiketleyerek çağırabilirim katılanları.

Teşekkür ederim yorumunuz için.

Teşekkürler. Girip yazılara bakarım, hem bişeyler okumuş olurum. Discorddan işin kolayına kaçmayayım :)

Evet steemitte yorumlar ve sosyallik çok önemli ben bu konuda biraz geriyim çünkü elime telefonu alamıyorum :) malum iki çocuk + telefon olmuyor. Böyle bir grup olursa seve seve katılabilirim elimden geldiğince yorum atmaya çalışırım.

Allah bağışlasın :)

Akşam saatlerinde @trliste nin seçtiği ilk yazıya bunu yaparak başladık ama düzenli bir şekilde organize olabiliriz.

ben de katılırım zaten okuyup beğendiğim yazılara bol bol yorum bırakan biriyim:)

şöyle bir şey söylemek istiyorum, trliste'ye en az 3 yazı seçiliyor, sadece 1 yazı okunup yorum etkinliği yapılmasından ziyade hepsine yapılsa daha iyi olmaz mı?

Olabilir tabi ama çok fazla dağılmış olur insanlar, bir tanesine bir yorum atmazlarken hepsine yorum istemek yanlış olur diye düşünüyorum.

Hem sadece birinci olana yaparsak insanlar birinci olmak isteyecektir ;)

Aramızda yüksek SP li pek kimse olmasa da yüksek SP li kişilerin böyle etkinliklere katılması o içeriğin sahibine pozitif etki yapıyor. Saygınlık puanı daha hızlı artıyor. Bunun gibi pozitif etkileri var, bence insanlar birinci olmak istesin daha iyi :)

ama bazen aynı puana sahip kişiler oluyor, sadece birine yapılmasından ziyade hepsine az çok yorum atılsa fena olmazdı:)

hem bi noktadan sonra söylenecek söz bitiyor, diğer konuda buluşulabilir:)

Tabi devam etmek isteyen olursa o şekilde edebilir ama bir başlayalım bakalım neler olacak, ondan sonra yolumuzu ona göre devam ettiririz :)

Katılım yazıyorum o zaman, kaldı 4 :)

@cicek daha yeni gelmişti oysaki, keşke en azından projelerini platformda devam ettirseydi.

Bu yorum etkinliği için, ne yorum atacağını bilemeyen arkadaşlar için her gün seçilen gönderinin altına bir soru soruyorum (sevdiğiniz film, müzik tarzında) en azından seçilen yazının konusu hakkında pek bilgi sahibi olamasalar bile basit sorulara verebilecekleri cevaplar olacağı için yorum sayıları da yükseliyor.

Seçilen yazının yorumlarında yazının sahibinin de katılması ve yorumların devam edeceği şekilde sohbeti ilerletmesi de gerekli tabii.

Whale konusunda ise avantajdan çok dezavantaj olabilir belki, konu hakkında pek bilgi sahibi değilim, bilen arkadaşlar yardımcı olur bu konuda. Fakat Türkçe içerikler için bile yorum atmaya yeltenmeyen topluluk ne kadar ilgi gösterir bilemem...

Çok fazla kişi değil arkadaşlar 10 kişi istiyorum, sadece 10.

Ben 1, geriye kaldı 9.

netya geldi, kaldı 8.

Bunun gibi.

Whale ler konusu sizce ne gibi bir dezavantaj oluşturabilir başka? Yukarıda downvote atabilirler konusunu sanırım çözüme kavuşturduk. İngilizce ve mantıklı 2 şer yorum atılacak sadece. :)

Sizin de varsa farklı dezavantaj oluşturabilecek görüşünüz, onları da inceleyelim.

Bu arada yorum etkinliği için yaptığın o soru olayı güzel oluyor ;)

Dezavantaj olur demedim, bilgi sahibi olmadığım için belki avantajdan çok dezavantaj oluşturabilir demek istedim. Yukarıdaki yorumları şimdi okuma fırsatı bulabildim. Bu konu hakkında detaylı bir ilerleme sağlarsanız az da olan İngilizce bilgimle elimden geldiğince yardımcı olurum. Zaten toplulukta bu proje için çeviri yardımı isteyipte ona yardım etmeyecek bir kişi yoktur diye düşünüyorum. Yeterki niyet edilsin.

Tamamdır teşekkür ederiz o zaman güzel yorumun için 😇

Ben niyet ettim, devamının gelmesini umut ediyorum. Kimse olmazsa da ben devam edeceğim.

#tr topluluğu için çabalarından dolayı tebrik ederim. Büyük özveriyle uğraşıyorsun. Benim anlayamadığım bir şey var: #tr etiketli bir yazı altında ne kadar çok yorum olursa, #tr etiketi o kadar yükseklere mi çıkıyor?

Güzel soru aslında ben de bunu cevabını çok merak ediyorum.

Trending tags'i etiketi ilk sırada kullanmaktan başka tam olarak neyin etkilediğini bilmiyoruz aslında.

Ben yeni olduğum için eski ve tecrübeli arkadaşların dediklerini dikkate alarak bunu söyledim.

Hemen bir araştırmaya başlıyorum.

Ama bu yorum, resteem, votes etkileşimi #tr etiketinde olan hareketliliği arttırıyor, bu da Steemit Ecosystem'inde #tr etiketinin ön plana çıkmasını sağlıyor diye duydum. Steemitin temel kodlarını incelemem gerekiyor ama Steemit etkileşim mantığıyla çalıştığından etkisi vardır diye tahmin ediyorum.

Bunu tam olarak alttaki tabakanın gördüğünü söyleyemeyiz elbette.

Ama hiçbir etkisi olmasa bile aramızdaki etkileşimi arttıracağını düşündüğümden ve bir nevi motivasyon etkisi yaratabileceğinden ben devam ederim bu etkinliğe.

Farklı bakış açısı içeren sorunuz için teşekkür ederim 😇

Merhaba, -bildiğim kadarıyla- etiketteki yorum ve gönderi -ki gönderiler de steem blok zincirinde 'parent'i olmayan yorumlar olarak geçiyormuş sanırım- sayısına göre trending listesine çıkılabiliyor.
Bunu zaten fakire1sadaka'nın da bahsettiği gibi bir zamanlar 50-60 kişi ile bir süre boyunca her gün 300-400'er yoruma ulaşarak denemiş ve görmüştük. Yani etiketteki gönderilerin gelirleri etkilemiyor muhtemelen, eğer kafanıza takılan nokta buysa.
Bu arada balinalara yorum atma konusunda naçizane düşüncem rahatsız olacakları ve spam yorum olarak değerlendirilmemek için azami dikkat gerektiği yönünde.

Balinalar için 1 veya 2 yorum İngilizce ve anlaşılabilir olacak şekilde düşünüyorum.

Her gün farklı bir balina ile ufak tefek etkileşimler olabilir mesela.

Evet aslında yorumlar da post olarak değerlendirildiğinden dediğin çok mantıklı geliyor. Araştırmaya devam ediyorum ben, doğru cevabı bulursam paylaşırım bu konuda.

Teşekkür ederim değerli yorumun için ;)

Kolay gelsin, umarım güzel sonuçlar alırsınız :)

aynı şekilde sana da soruyorum @cleverbot yardımcı olur musun bize ?

Ok, was it that hard to be honest?

Rica ederim @banjo bu yorum konusunda ne düşünüyorsun?

Yine güzel bir konuya değinmişsiniz. Evet yorumlar steemitin en etkili etkileşim alanı. Bu nedenle yorumlarda faydalı bilgiler içeren yazıları yükseltebilir ve etiketlerde dikkat çekebiliriz. Akşamları evimde aileme vakit ayırdığım için genelde trliste paylaşımlarını göremiyorum. Bu nedenle akşam dışındaki yorum etkinliklerinde yer alabilirim.

Akşam katılmak zorunda değilsiniz elbette ama yorum sayısını hızlı arttırabilmenin kolay yolu herkesin çevrimiçi olabileceği o saatlerde yapmak gibi geliyor.

Siz yine de diğer saatlerde aynı konuya yorum atabilirsiniz. Cevap verdiğiniz kişiler size cevap vermeye devam edecektir müsait oldukça.

Teşekkür ederim yorumunuz için. 😇

Yorum atacağımız zamanlar müsait olursam neden olmasın

Saati çok da önemli değil, saat 20:00 civarında @trliste sonuçları belli oluyor, ben ilk yazıyla başlıyorum. Akşam saatlerinde yaparız yani genel olarak.

İkincisi bana çok mantıklı geldi açıkçası, her gün seçilen bir whale yani BALİNA ya oy atmak dikkat çekmek açısından oldukça kaydadeğer bir çalışma olabilir. Tr etiketi üzerine dikkat çekebilirsek bu daha da şahane bir durum olur. Ama dikkat edilmesi gereken bir konu var o da BALİNA nın dikkatini çekelim derken bir anda yem olmamak. Downvote yersek hiç iyi olmayabilir.

Oy değil yorum atacağız. ;)

İngilizce bilenler ve mantıklı şeyler yazanları toparlarız o konuda sıkıntı olmaz diye düşünüyorum.

Kusura bakma bir anlık rehabetle ne yazdığımı farkına varmamışım.

O zaman senin de dediğin gibi İngilizce bilen arkadaşlar tarafından desteklense daha iyi olur. Bilmeyen arkadaşlara da discord üzerinden herzaman yaptığınız gibi yardım edebilirsiniz, tabi bu size kalmış bişey😂

İngilizce bilenler sadece whale lere yorum yazarken katılacak, diğer türlü yorum etkinliği her zaman olacak.

Türkçe içerikte her gün bir yazıya bu etkinlik yapılacak.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.17
JST 0.033
BTC 63811.77
ETH 2736.02
USDT 1.00
SBD 2.60