SARRAF PROJESI

in #tr6 years ago

SARRAF PROJESİ @arafs hesabı tarafından altın değerinde içerikleri bularak onların değerinin anlaşılması için başlatılmıştır.

TR topluluğuna nasıl yardımcı olabilirim, nasıl daha fazla büyütebilirim diye sürekli düşünüyorum.

Aklıma gelen ve insanların takılabileceği noktalar hakkında paylaşımlar yaparak katkıda bulunmaya çalışıyorum bir yandan. Ama insanların bir yandan da kazanç beklediğinin farkındayım. Hesaplarımızı ve topluluğumuzu daha hızlı büyütmek için bir şeyler yapmamız gerekiyordu.


Bu yüzden artık yeni bir sisteme geçmeye karar verdim.



TR etiketinde düzenli kaliteli içerik üreten arkadaşlara destek olmak amaçlı bir oylama sistemi başlatıyorum.


Yakın zamana kadar @anadolu ve bazı projelerin yaptığı sistemi düzenli bir şekilde uygulayacağım. Bir nevi bot olarak düşünebilirsiniz bu sistemi ama manuel yani elle yapacağım tüm oylamaları.

Sistem SBD ve SP toplamı olarak size her zaman en az % 30 kazandıracak şekilde uygulanacak. SBD değeri değiştiğinde artan ve azalan oranlar baz alınarak hareket edilecek.

Burada belirtmem gereken başka bir proje de @jumbot 1 SBD karşılığında 28 gün sürecek şekilde içeriğinizi toplamda yaklaşık 2.8 kat olarak geri oylamaktadır.

Mesela şu andaki hesabımızı ele alırsak 1 SBD karşılığında 2.3 Dolar oy alınması % 30 değerini koruyor. Nasıl mı?

2.3 Dolar oy aldığınızda:

  • 0.575 Doları kürasyon olarak dağılacak,
  • 1.725 Doları içerik sahibine gidecek. Bu da;
    • 0.862 SBD ve,
    • 0.862/1.74= 0.49 SP olarak bölünecek.
      *( 1.74 yazıyı hazırlarken SBD fiyatıdır )

Yani 0.862 + 0.49 = 1.357 ile (1 verip 1.35 alarak) % 35 oranında kar elde etmiş olacaksınız.


Tabi SP yi hesaba katmayarak şöyle düşünenler de olacaktır: 1 Dolar verdim, 0.862 SBD aldım. SBD elimde kalsaydı bozdurur kullanırdım vs.

Bu konu tamamen sizin tercihiniz. Nasıl isterseniz öyle yapmakta özgürsünüz. Ama SP yi şu anda önemsemeyerek gelecekte umarım keşke demezsiniz. Benim uygulamak istediğim proje bu şekilde.

Hesabınızı yapıp katılıp katılmamanız sizin elinizde.

ayraccc.png

O zaman gelelim yukarıda düzenli kaliteli içerikle neyi kast ettiğime:


TR etiketi altında şu anda günde yaklaşık 400 içerik üretiliyor ve bu hesapların en fazla 150 tanesi düzgün kaliteli içerik üretmeye çalışarak emek sarfediyor. Peki kaliteli içerik için standart ne, bunu ben mi belirleyeceğim?

Hayır.

Zaten bunun için rehber olarak elimizin altında @trliste, @jumbot, @coogger, @feronio gibi günün kaliteli içeriklerini belirleyen güzel oluşumlar bulunmakta. Bu oluşumların listelerinde bir defa bile olsa da yer alan kullanıcıları dikkate alarak hareket edeceğim.

Bunun için ayrı bir yazı hazırlayıp katılmasını istediğim kullanıcıları listeleyeceğim. Eğer bu oluşumlara katılmamış ve düzenli kaliteli içerik üretmek için çaba sarf ediyorsanız bu uygulamaya katılmak için bu içeriğin altına yorum girerek hesaplarınızı incelememi sağlayabilirsiniz. Haftalık olarak yeni katılanlarla projeyi büyütmeyi düşünüyorum.

Bir de tabi benim şimdiye kadar paylaştığım yazıların büyük bir kısmına oy atan sessiz bir topluluk da var, onların da gönül borcu olarak bu uygulamaya ekleyeceğim. Tabi bundan sonra olanlar için aynı şeyi söyleyemem, öyle düşünerek daha fazla istemeyerek oy vermeyin lütfen.

Ayrıca gözden kaçırabileceğim kişiler yine olabilir, öncelikle onlardan özür dileyerek bana kendilerini yorum olarak veya discord üzerinden hatırlatmalarını isteyeceğim.

Bir de uygulama listesinde olup transfer yaptığı halde oylama yapmadığım kişiler de çıkabilir, böyle durumlar için insan olduğumu ve manuel olarak bu işlemleri gerçekleştirdiğimi unutmayın.



Karanlığa küfredeceğinize bir mum da siz yakın.

Bu proje gelişim aşamasında olan bir projedir. Fikirleriniz, düşünceleriniz benim için önemlidir. TR topluluğunun gelişmesi adına yapılabilecek her fikre sıcak bakıyorum.

Bu projenin şu andaki haliyle beni zarara uğrattığını unutmayın. Eğer SBD değeri artmazsa hatta daha da düşerse bana sadece maddi olarak zarar verecektir. Elimde bulunan Steem'leri kullanarak SP kiralayacağımdan elimdeki bulgurdan da olacağım. Bunları göz önünde bulundurmayı unutmayalım lütfen.

Burada birbirimizin gelişmesi için çalışıyoruz, TR topluluğu daha iyi noktalara gelsin diye elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Yükselebilmek için çalışmaya devam etmek gerekiyor. Hep beraber çalışarak elimizden geleni yapmaya devam edelim.

O yüzden ben de düzenli ve kaliteli içerikleri daha fazla ön plana çıkarabilmek için elimden geleni yapıyorum ve yapmaya devam edeceğim.

Eğer çok büyük bir aksilik olmazsa bu uygulamayı, yani her zaman en az % 30 kazanmanıza Steemit ömrüm elverdiğince devam edeceğim. Hesabımı 2 katı, 2.5 katı, 3 katı şeklinde değil sadece en az % 30 kazanmanıza göre ayarlayacağım. Bu oylama oranı eğer SBD 10 dolar olursa 3 katından daha büyük rakamlara çıkabileceğini unutmayın.

Şu anda botlardan çok fazla zarar eden insanlar var. Botların çoğu şu anda 2 katı kadar bile oylama yapmıyor. Teklif usulü botlar ise iç acıtan cinste sonuçlara gebe olabiliyor. Bu yüzden bu uygulamayı başlatıyorum.

ayraccc.png

Benim hedefim her zaman en az %30 kazanç oranını korumak.


ayraccc.png

Oylama oranı şu anda 2.3 katı olarak belirlenmiş olup haftalık olarak duruma göre güncellenecektir.


Yukarıda hesaplamayı 1 SBD üzerinden yaptım ama kaç kişinin katılacağı hakkında bir hesap yapamadığım için bu rakamı kestiremiyorum şu anda. Başlangıçta ne kadar kişinin katılım göstereceğini bilmediğimden 0.20 SBD’ye kadar başlangıç için kabul edebilirim. Eğer katılım fazla olursa ona göre tekrar bir rakam belirlenerek hareket edilecektir.

Aslında sıklıkla katılırım diyenler varsa şimdiden aşağıda yorum olarak belirtirse daha iyi olur. Yolumu daha rahat görmüş olurum.

Hesabın SP gücü arttıkça duruma göre daha fazla kullanıcıya ulaşmaya devam edilecektir.

Nasıl katılabilirsiniz?


  • İlk şartımız bir sonraki yazıda yazacağım ve belli aralıklarla tekrar düzenleyeceğim listede olmanız,
  • Dlive, Dtube gibi platformların haricinde üretilen içeriklerde #tr etiketinin en başta kullanılması,
  • Her 3-4 postundan birinin Dmania olmaması,
  • Memo kısmına oylanması istediğiniz içeriğin linkini yazarak @arafs hesabına maksimum 0.20 minimum 0.10 SBD gönderilmesi(başlangıç için 0.20, daha sonra katılıma göre artacak veya azalacak),
  • ... (Her an duruma göre yeni bir madde eklenebilir olduğu bilinmesi açısından boş bırakılmaktadır.)

Not: Değişen durumlara göre bilgilendirmeler yapılacaktır. O yüzden @arafs hesabını takip ederek bilgilendirmeleri kaçırmamanızı rica ederim. Takip etmemeniz durumunda kaynaklanacak sorunlardan ben sorumlu değilim.

Not 2: Yukarıdaki şartları sağlamadığı halde transfer yapanların ücretleri iade edilecek ve uyarı yapılacak, ikinci defa tekrar uyarılacak ve iade yapılacak ama ikiden fazla tekrarlanması durumunda ücret iadesi yapılmayacaktır.

Not 3: Liste sürekli güncelleneceğinden, içeriğinde topluluğa hareket eden paylaşımlarda bulunanlar ve yukarıdaki şartları bozan kullanıcılar listeden çıkartılacaktır.

ayraccc.png

Bu bir fikir ve geliştirilmeye sürekli açık olacak. Yukarıda anlattıklarım hakkında öneriniz veya kafanıza takılan bir şeyler varsa yorum olarak belirtirseniz sevinirim.


@arafs

Görseller Kaynak:
1
2
3

Sort:  

Henüz işleyişe hakim değilim fakat tr etiketiyle düzenli paylaşımlar yapıyorum. Hazırladığım içerikler de özgün. Şartları yerine getiriyorsam katılmak isterim

Hesabınızı inceledim, özgün güzel içerikler yazmışsınız, hatta bir yazınızı oylamışım bile ben ama yeni olduğunuz için düzenli takibe almamışım demek ki.

Siz de listedesiniz o zaman, bir sonraki güncellemede isminizi yazarım. Teşekkür ederim.

Zamanla oturacak sanırım herşey. Discord'dan da çok soru gelmiş. Bunun hakkında sorulara cevap niteliğinde bir içerik hazırlarım yarın inşallah. 😇

Ben teşekkür ederim ayrıca bol şans dilerim :)

TR topluluğu için bu yaptığınız şey resmen ŞAHANE. Cüzdanınıza küçük bir destek bırakıyorum. Çorbada tuzum olsun benim de :)

Böyle bir mesaj görmeyi beklemiyordum, çok teşekkür ederim. Mutlu oldum 😇

Ama yardım olarak kabul etmeyeyim ben onu sizin içerikleriniz için proje kapsamında kullanacağım.

Umarım bu tarz projeler daha fazla çoğalır da daha güzel işler başarmış oluruz. 🧐

Yok ben onu yardım amaçlı attım tamamen. Öyle kabul edin lütfen. He ben illa ki upvote atacağım derseniz bir tane atsanız yeterli. Kalite artacaksa çorbada tuzumun olması mutlu eder beni 🤗

Tekrar teşekkür ederim, sizin gibi insanları görmek sevindiriyor beni. Ben gerekeni yaparım siz onu bana bırakın lütfen, belki bu sayede daha fazla insana destek olursunuz siz de. 😇

Güzel bir çalışma olur umarım. Şimdiden başarılar. Projelerinizde yer alacağım bir aksilik olmaz ise.

Teşekkür ederim, zaten listede vardınız, listeyi yayınladım. İstediğiniz an başlayabilirsiniz. Önerilere her zaman açığım.

Hayırlı olsun. Umarım dilediğin gibi yolunda gider herşey. Bizde elimizden geldiğince destek vermeye çalışırız :)

Teşekkür ederim, listeyi yayınladım hatta en son eklediğim hesap @coinmeria idi. Diğer listelerde olmadığı için kendi insiyatifimi kullandığım birkaç hesaptan biri. İstediğiniz zaman başlayabilirsiniz. :)

Hem sana hem bize hayırlı olsun o halde. Umarım güzel sonuçlar alırız hep beraber. Bizim de elimizden bir şey gelirse her zaman açığım kendi adıma.

Teşekkür ederim, hep beraber daha iyisi için çaba göstermeye devam edeceğiz.

bir yerlere üye olmadan iyi niyetle yapacak olmanız takdire şayan.

son yazımı da şuraya eklemek istiyorum:
https://steemit.com/tr/@therkut/siz-ikiniz

sevgiler.

Teşekkür ederim güzel düşünceniz için 😇

This post has received a 1.03 % upvote from @booster thanks to: @arafs.

Hadi bakalım, hayırlı olsun kolay gelsin. Umarım istediğin şeyi başarabilirsin, ileride hesabı bota da bağlayabilirsin belki :)

Teşekkür ederim, TR topluluğu için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz hep beraber. Ben manuel olarak devam ederim ama, bot falan pek anlamam :)

👍👍👍👍

Topluluk içerisinde bu tür projelerin çoğalması gerçekten çok güzel bir şey. İleride çok daha güzel şeyler olacak gibi :)
Herkese hayırlı olsun diyelim.

İmkanı olan herkes böyle şeyler yapsa keşke, gelecekte güzel şeyler olacak gerçekten ;)

Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58664.80
ETH 2569.75
USDT 1.00
SBD 2.42