Curation Trail'i Kullanmak

in #tr6 years ago

Curation Trail, kürasyon kuyruğu demek, yani bir içerik oylayıcıyı takibe alarak onun oy verdiği içeriklere oy vererek kürasyon geliri elde etmek için kullanılır.

Burada dikkat etmemiz gereken noktalar bulunmaktadır, öncelikle içerik oylayıcının ve takibe alanların sahip olduğu oy gücünü bilmek gerekmektedir. Ne kadar yüksek oy gücüne sahip olurlarsa o kadar çok kazancınızı etkileyecektir.

Curation Trail olayı aslında aktif olmayan insanlar için üretilmiş mükemmel bir olaydır. Gün içinde birkaç defa girip steemit'e girip içerikleri takip ederek oylamak zor gelen insanların kullanmak isteyeceği bir durumdur.

Bizde ise şu anda kaliteli içerik üretenleri desteklemek amaçlı kullanılan bir yapıdır.

Steemauto sitesine üye olarak arama bölümünden istediğiniz curation trail'leri arayarak onlara katılabilirsiniz.

Screenshot_4.png

Ben düzenli bir şekilde tr etiketini takip ettiğimden dolayı, sürekli kaliteli içeriklere gücüm yettiğince upvote vermeyi tercih ediyorum. Bu bazı içeriklere % 5 oranında iken bazı içeriklere % 100 oranında olmaktadır.

O yüzden başkalarının curation trail'ine katılma durumu benim kullanacağım bir olay olmaktan uzaklaştı. Çünkü curation trail'de iki durum var(500 SP'den fazla oy gücü olanlar için):

  • Ya bir oran belirleyeceksin içerik oylayıcı hangi içeriği oylarsa senin verdiğin oranda sen de oylamaya katılacaksın.

Screenshot_6.png

  • Ya da bir oran belirleyeceksin içerik oylayıcı kaç oranla oy verdiyse senin verdiğin oranda ona bölünerek o içerik oylanacak.

Screenshot_5.png

Mesela katıldığın curation trail'e senin verdiğin oran % 50 olsun, içerik oylayıcı % 80 ile oyluyorsa, senin verdiğin oranda bu sayıya bölünerek sen % 40 (80'in % 50'si) ile oylamış olacaksın.

İlk başta bunu bilmediğim için ve düzenli bir şekilde başka içerikleri de oyladığım için oy gücüm fazla azalmasın diye % 20 seçmiştim, içerik oylayıcı % 10 ile bir içeriği oyladığında ben % 2 ile oylamış oluyordum.

Sonra bir yanlışlık var galiba diye % 5'e çektim, bu sefer de % 0.6 gibi oranlarda oyladığımı farkettim. Sonra bunu araştırdığımda @sauronbey'den gerekli cevabı almış oldum. Bu konu hakkında dün güzel bir içerik de hazırlamış kendisi.

Bu durumu çözdükten sonra birkaç tane curation trail'e katıldığımdan dolayı % 5'e sabitledim oy oranımı. Fakat bu durumda da aslında % 100 ile oylamak istediğim yazıları da önceden % 5 ile oylamış oldum.

O yüzden bu curation trail olayı bana göre değil, oylayacağım içeriği benim ne kadar oy ile oylamam gerektiğini seçmem gerek. Şimdi sadece @trliste'nin curation trail'ine katılmış durumdayım. Onun vereceği oylardan önce genellikle o yazıları da istediğim değerde oyladığım için curation trail ile oy kullanmamış oluyorum genelde.

ayraccc.png

Bundan sonra kafamda bazı şeyleri biraz daha net oturtmaya başladım.

Artık sadece kaliteli içerikleri ve kürasyon gelirinin fazla olacağını düşündüğüm içerikleri güzel oranlarda oylamayı düşünüyorum.

Ayrıca bir curation trail oluşturdum ama şimdilik katılmanızı tavsiye etmiyorum. Kafamda biraz daha netleşirse bazı hesaplamalar o zaman bilgi vereceğim durum hakkında.

ayraccc.png

Tekrar tekrar belirtmekte fayda var, steemit hesabını aktif bir şekilde kullanmayan, bir yandan da kaliteli içerikleri destekleyerek kürasyon geliri elde etmek isteyenler curation traillere katılabilirler. Sırf orada ismim görünsün diye bu trail'lere katılmayın.

#tr etiketini desteklediğini gördüğüm, @peri, @jumbot, @trliste, @anadolu curation traillerine katılmanızı tavsiye ederim.

ayrac steem.png

Okuduğunuz için teşekkür ederim, iyi-kötü eleştirilerinizi, şunu şöyle yapsaydın daha iyi olurdu ya da bunu yapmasaydın daha iyi olurdu dediğiniz ne varsa yorumlarda belirtirseniz her zaman dinlemek isterim. Ayrıca konu hakkında bize verebileceğiniz ekstra her bilgi de hepimiz için çok değerlidir. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

@arafs

Resimler Kaynak:

1
Diğer resimler yazara aittir.

Sort:  

@peri'nin amacı kuratör kazanmaktan ziyade Türkçe kaliteli içeriklerin değerini arttırmak suretiyle emek harcayanların üretime devam etmelerine teşvik etmek. Eğer kuratör ödülünden köşeyi dönme planları yapan varsa özellikle uyarmak gerek bu konuda, kuratör ödülü için ince ayarlar yapılmıyor o trail için. Yine ortalama bir ödül alınabilir ancak asıl amaç bu olmadığı için niyeti ödül kazanmak olanların 0.001 SP kazanmak yerine 0.002 kazanma ihtimali bulabilecekleri başka traillere yönelmeleri gerekiyor. Tabii Yürk kullanıcıların çok SP'si olmadığı için yine kendilerine yakın SP'si olan hesapların trailine katılmaları mantıklı olan olur. Balinaların olduğu kuyruktaysanız işiniz biraz şans.

Blogun güzel ilerliyor, heyecanla araştırıyor gibisin. Hevesini kaybetmeden devam etmeni isterim. Vakit buldukça okumaya çalışıyorum 🙋

Kesinlikle katılıyorum, yeterince anlatmaya çalıştım ama cümleler havada kalmış. Okuyanlar genelde gelir elde etmek için olduğunu zannedebilirler.

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

Okuduğun için teşekkür ederim, elimden geleni yapmaya çalışıyorum. Normalde hevesini çabuk kaybeden biriyim ama bunu bir iş gibi görmeye başladım sanki artık 👀 Ve işimi en iyi şekilde ifa etmeye çalışıyorum. ✍️

Ben de çok çabuk sıkılırım ve sıkıldım da. Ama aynı şekilde ben de iş olarak görmeye başladım bir süre sonra ve ufak tefek engellerde heves kayıpları yaşasam da işimi bırakmadım. Galiba işimi seviyorum 🕺

👏👏👏👏


  • İçeriğiniz coogger projesi tarafından seçilmiş olup 13 hesap
    tarafından upvote atılmıştır içeriğinize upvote atan cooggerup botu hakkında ve
    bu oluşum hakkında detaylı bilgileri aşağıdaki adrese tıklayarak öğrenebilirsiniz.
    https://steemit.com/coogger/@coogger/cooggerup-nedir-ve-discord-kanalimiz

  • Bizimle discord üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
    Discord : https://discord.gg/QC5B3GX

  • Bir dahaki sefere sizi daha hızlı bulabilmemiz için coogger etiketini kullanabilirsiniz.

Sende bu oluşumun bir parçası olabilir, destek verebilir veya alabilirsin; discord kanalımıza bekleriz.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67015.44
ETH 3247.79
USDT 1.00
SBD 2.64