Naziyi Savunmak: İfade Özgürlüğü

in #tr7 years ago

image

Naziyi savunuyorum, şimdi hemen siz beni sandalyeleri kapıp linç etmeden önce bir oturun da dinleyin.
Naziler kötü adamlar sonuçta, kötü işler yapmıştır. Ki şahsi fikrimi sorarsanız değil milliyetçilik, vatanseverlik bile aptallıktır.
Ama şu son olaylar...
Gündemi takip edenler için Charlottesville'de olaylar Naziler sadece yürüyüş gerçekleştirirken solcu bir grup olan Antifa'nın saldırısına maruz kaldılar.
Şimdi durum şuydu, ben Nazilere gıcık kapabilirim, ama sadece ben gıcık kapıyorum diye adamın "Ben naziyim, ben milliyetçiyim, biz siyahlardan/asyalılardan üstünüz" tarzı söylemleri şiddet ile bastırmam aptallık olurdu.
Bir kişi nazi ise bunu söyleme hakkına sahiptir, eğer eyleme geçmiyorsa dokunamazsınız. Bir kişiye, "Ben siyahi öldüreceğim!" diyen biri tutuklanmalıdır ancak sadece milliyetçi ya da komünist olduğunu beyan etmek yüzünden cürüme maruz bırakılamaz.
Benim de gözümde sosyalizm insanlık dışı olsun ve bir mayısları basayım. Böyle bir şey mümkün mü?
Bu ahmaklıktır.
Eğer ki mevcut güce sırf nazilerle ya da İslamistlerle mücadele etmek için fikir ve ifade özgürlüğünü kısıtlama hakkı verirseniz yöneticinin ya da gücün doğrultusunda her şey yasaklanmış olur.
Ben eşcinsellere gıcık kapıyorum diye gidip onur yürüyüşünü basamam, ben komünistlere gıcık oluyorum diye mitinglerini basamam, ne kadar nefret etsem de sevsem de bu bir kişinin şahsi kanaatini açıklama ve ona inanma özgürlüğünü benim belirleyebileceğim anlamına gelmez..
Nazist eylem suçtur, ırklar hakkında beyan değil.
Komünist feda eylemi suçtur, işçi sınıfı hakkında beyan değil.
Hiçbir insan bir şeyi söylememeye ya da ifade etmeye zorlanamaz.
Kişiler kendinden sorumludur ve başkasınının mülkü olan canını, namusunu ve malını tehdit etmediği sürece özgürdür.
İster gavat olur birisi ister dinsiz, diğer insanlar sırf rahatsız oluyor diye onun kendini ifade hakkını hakkını elinden alamazlar.

Sort:  

The @OriginalWorks bot has determined this post by @anarchplusmarket to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To nominate this post for the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here!

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @fakire1sadaka from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 58363.73
ETH 2484.43
USDT 1.00
SBD 2.39