Uzun Vadeli Bitcoin Fiyat İncelemesi

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba. Normalde bu tür analiz paylaşımı yapmam. Ayrıca teknik analiz konusunda biraz şüpheciyim. Zaten teknik analizde de tecrübeli olduğum söylenemez. Grafiğe ve bir göstergeye bakarak bir kaç şey paylaşmak istedim. Şunu baştan belirteyim; bahsedeceğim şeyler yatırım tavsiyesi değil. Her neyse konumuza gelelim.
bitcoin.png
Görsel kaynağı: Tradingview.
15 Ekim 2015 tarihinde bir şeyler oldu. 250$ olan Bitcoin fiyatı uzun vadeli bir yükselişe başladı. Belirli tarihlerde dalgalanmalar olsa da bu yükselişini uzun süre devam ettirdi. Ta ki 17 Aralık 2017 tarihine kadar. Finalde 19.126$'ı bulmuştuk. Bu tarihten itibaren hızlı bir şekilde düşüş başladı. 5 Şubat tarihinde 7547$, 6 Nisan tarihinde 6690$, 28 Haziran tarihinde de 5990$ fiyatlarında günlük dipler gördük. Bitcoin fiyatı düzenli yükseliş başlangıcındaki (12 Kasım 2017) 6000$ seviyesinin altına bir kaç deneme haricinde düşmedi.

Peki önümüzdeki tarihlerde neler olacak?
Bunu kimse bilemez elbette. Bitcoin miktarının %50'sinden fazlası elinizde bulunuyorsa ayrı mesele :) Ancak tahminde bulunabiliyoruz. Tahminde bulunurken göstergelerden yararlanıyorum. En fazla kullanılan göstergeler doğru tahmin şansımızı artırır. Konuyla ilgili bir etkinlik yapmıştım. Bu paylaşımda "hareketli ortalama 200" göstergesine bakıyoruz.

Düzenli düşüşten sonra kafamıza iki defa ayı pençesi yemişiz. Ayı Hareketli Ortalama'nın üzerinde oturuyor :) 20-21-22 Mart tarihlerinde 9100$ seviyesinden dönmüşüz. 5 Mayıs tarihinde de 9900 seviyelerinden dönmüşüz. Önümüzdeki bir kaç gün içinde Hareketli Ortalama'yı tekrar test edebiliriz. Bu direnç geçilip bir kaç gün üstte kalınabilirse yükseliş trendinin tekrar başlayacağını düşünüyorum. Aksi durumda uzun bir süre yatay seyir görebiliriz.

Günlük, 4 saatlik ve 30 dakikalık grafiklerde hareketli ortalamaları kullanmanızı tavsiye ederim. Destek ve direnç seviyesi olarak çok iyi çalışıyorlar. Fibonacci sayılarını kullanırsanız daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Yeni bir paylaşımda görüşmek üzere. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

Ortalama ve Fiyat;
bir ayrılan bir barışan, kapıyı çarpıp odadan çıkan ama sevgisine yenik düşüp dış kapıdan geri dönen çiftler gibi..

Sanırsın Sezen Aksu Şarkılarını Bunlar için yazmış e3.png

Gidiyorum
Git
Gitme-dur yalan söyledim
Geri dön
Vazgeçtim
Seni kimler aldı
Değer mi hiç
Onu alma beni al
Tükeneceğiz
Beni unutma
Ben sende tutuklu kaldım..

Öyle hocam. Sadece "Git-(me dur ne olur)" şarkısında bile olayı özetlemiş aslında. Şöyle bir şey de var: (Vortex tanıdık geldi :) )

Haha, bu da çok güzel benzetme olmuş :)) Süper!

You got a 27.47% upvote from @upme thanks to @anadolu! Send at least 3 SBD or 3 STEEM to get upvote for next round. Delegate STEEM POWER and start earning 100% daily payouts ( no commission ).

Hocam umarım yükseliş başlar. Hadi en kötü yatay seyir olsa da altcoinler biraz nefes alsa bari.

Bakalım hocam bir kaç haber herşeyi değiştirebilir.

Hocam post için teşekkürler. Bende teknik analiz ile sıkı fıkıyımdır. Her gün yeni bir şeyler öğreniyoruz.

Rica ederim hocam ne demek. Ben de sizin analizleri takip ediyorum.

Thank you for the comment.

You got a 36.23% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @anadolu! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1.25 SBD Per 1000 SP | Discord server

You got a 14.14% upvote from @postpromoter courtesy of @anadolu!

Want to promote your posts too? Check out the Steem Bot Tracker website for more info. If you would like to support the development of @postpromoter and the bot tracker please vote for @yabapmatt for witness!

Nice work dude, following you now, please follow me

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94