Tarhana Tartar, Boğazımı Yırtar

in #tr7 years ago (edited)

Foto245.jpg

Vay be! Size klişe gelecek ama biz küçükken çikolata, gofret, kek gibi şeyler yoktu. Okula giderken cebimize tarhana koyardık. Tenefüslerde millet dışarı çıkınca sıranın altına eğilir küyür küyür yerdik. Küçüklüğümüzün belli başlı çereziydi. Şimdi diş ağrılarıyla yadediyorum o günleri.

Tarhana, Anadolu' nun en önemli kış yiyeceklerindendir. Buğday kırması ve ayranın pişirilmesiyle yapılır. Çorbası, kızartması yeme de yanında yattır. Çorbasının fotoğrafını buraya koyardım da şimdi ağzınız sulanır. Görüşmek üzere.

Sort:  

Tarhanayı ben de çok severim, her yaz mutlaka tüm kış yetecek kadar yapılır. Fakat bizim buralarda ( Karabük) toz haline getiriliyor. Dolayısıyla çerez gibi yiyemiyoruz. Maraşlı arkadaşlar getirirlerdi böyle çerez gibi. Ekşi ekşi çok hoşuma giderdi.

Bizim yörede (iç anadolu) her ikisi de yapılıyor. Çorba vb. yapılacaklar toz halinde, kalanlar bu şekilde yapılır.

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 62.0% @steemdrive upgoat, thanks to @anadolu
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

İade için ayrıca teşekkür ederim

Önemli değil. Ben teşekkür ederim. Bir kaç kişi hariç kullanan yok zaten :)

eskiden kötü olan birşey söyliyebilirmisinizki bana herşeymi güzel olur ah eskiler ahhh

Hayıflanıyor insan işte.

Ama bol acılı olacak 😊

Heyt be :)

Eski gelenekleri bizlerin için steemit üzerinden paylaştığınız. için Teşekkürler.

Ne demek. Ben teşekkür ederim.

Nice post you need to keep up this good work. You should check out this service they are really great

WhaleBoostUp Resteem and Upvote Service / www.whaleboostup.ml

Bu paylaşımın görünce canım çekti ve hanıma dedim Akşama TARHANA ÇOKRBASI yap da içelim.. Çotba şu anda ocakta.. :-)

Çok severim gerçekten. İçine bir kaç yaprak da PASTIRMA kıyınca süper oluyor.. Hatırlattığın için teşekkürler..

:) Nane, kekikte eklesin varsa. Afiyet olsun.

Onlar zaten olmazsa olmaz.. Kırmızı acı PULBİBER dahil :-)

Bu paylaşımın görünce canım çekti ve hanıma dedim Akşama TARHANA ÇOKRBASI yap da içelim.. Çotba şu anda ocakta.. :-)

Çok severim gerçekten. İçine bir kaç yaprak da PASTIRMA kıyınca süper oluyor.. Hatırlattığın için teşekkürler..

This post has received a 1.04 % upvote from @drotto thanks to: @anadolu.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 57393.77
ETH 2439.11
USDT 1.00
SBD 2.33