Wewnętrzny rozłam w filmie „SPLIT”

in #tematygodnia6 years ago

Wewnętrzny rozłam w filmie „SPLIT”

TemaTygodnia #21
Przykładowe luźne nawiązanie do tematu 1: ŚWIADOMOŚĆ

Jedną z form spędzania wolnego czasu, którą bardzo lubię, jest wygodne rozłożenie się na łóżku i włączenie ciekawego filmu. Ostatnio trudno jest mi znaleźć coś, co by mnie naprawdę zainteresowało i pozwoliło poświecić pełne skupienie danej tematyce. Po długich poszukiwania natrafiłam na rewelacyjny film, który, pomimo iż trwał prawie 2 godziny, to był tak intrygujący, że ani na chwile nie oderwałam od niego wzroku. Każda kolejna scena mnie coraz bardziej wciągała, a gra aktorska świadczyła o ogromnym talencie głównego bohatera.

Mowa o amerykańskim thrillerze psychologicznym pt. „Split”, którego reżyserem i scenarzystą jest M. Night Shyamalan. Premiera filmu została zaplanowana na 27 stycznia 2017 roku, jednak udało się ją przenieść aż o cały tydzień wcześniej, czyli można było już 20 stycznia obejrzeć ten film w kinach w USA, Wielkiej Brytanii i Polsce.
Split1.jpg
źródło

O co chodzi w fabule?

Główny bohater Kevin cierpi na zaburzenie dysocjacyjne tożsamości.
Split-Trailer.png
źródło

  • Choroba ta polega na występowaniu przynajmniej dwóch osobowości u jednej osoby. Często poszczególne osobowości nie mają świadomości o istnieniu innych. Pojawiają się również osobowości odmiennej płci niż osoba chorująca, czyli mogę mieć w sobie np. 4 mężczyzn i 2 kobiety w różnym wieku, z różnymi zainteresowaniami, uczuleniami. Ponadto taka osoba może potrafić pisać obiema rękami naraz i każda ma inny charakter pisma. Powody powstawania osobowości mnogiej nie są dobrze znane. Uważa się, że powstaje wskutek szczególnie traumatycznych przeżyć, które pojawiły się w dzieciństwie. Częściej jest diagnozowana u kobiet.

W przypadku Kevina, w jego ciele znajdują się aż 23 tożsamości. Każda z nich walczy, by przejąć kontrolę nad ciałem. Samego Kevina poznajemy dopiero na koniec i to na bardzo krótką chwilę. W ciele dominuje Denis i pani Patricia. Pojawia się również 9-letni Hedwig i Barry. Każda z tych osobowości jest inna, wyróżnia się i ma coś w sobie, co przeraża widza. Denis i pani Patricia wierzą w istnienie 24 tożsamości zwanej Bestią i chcą wydostać ją na zewnątrz. Do tego celu Denis porywa 3 nastolatki (Casey, Claire i Marcia), które mają się stać pożywieniem dla Bestii. Początkowo dziewczyny są trzymane razem, jednak próby ucieczki skutkują ich rozdzieleniem. Casey jest dziwną postacią, która w swoim dzieciństwie przeżyła coś, co nie zostaje jasno wyjaśnione, ale dzięki temu jest silna i inteligenta.
Split_Screenshot_2.jpg
źródło

Czy Bestia ujrzy światło dzienne? Czy nastolatki przeżywają walkę z niespotykanym wrogiem?

Serdecznie zachęcam do obejrzenia tego naprawdę wciągającego filmu i przekonania się na własne oczy o jego zakończeniu.

ŹRÓDŁA:

Sort:  

Doskonały film, jak większość zrobionych przez Shyamalana.

Przyszło mi do głowy, że może ktoś kiedyś zrobi fim w wersji bardziej współczesnej, o internetowym rozmnożeniu osobowości? Sam po sobie wiem, że gdy używałem na przestrzeni lat różnych nicków w różnych kontekstach, moje różne piszące w sieci "ja" ewoluowały...

A co dopiero będzie wraz z rozwojem bardziej realistycznych AR i VR....

Nie miałam okazji oglądać innych, ale na pewno nadrobię :)
Owszem, w internecie możemy stworzyć wiele tożsamości, które mogą potem zostać przeniesione na nasze realne życie i możemy utracić swoje prawdziwe "ja".

Oglądałam i film mega!

Ostatnimi czasy nie oglądam już horrorów i thrillerów bo zaczęłam je później przeżywać w życiu prywatnym, chyba dużo tracę bo opisany film mnie zaintrygował.. chyba skłoniłaś mnie do obejrzenia :) Pozdrawiam!

Są thrillery, które naprawdę warto obejrzeć, a "Split" jest właśnie takim.
Pozdrawiam :)

Nie no, teraz to wiem, że muszę ten film zobaczyć :D Już wcześniej o nim słyszałem kilka dobrych rzeczy, ale Twój tekst upewnił mnie, że zdecydowanie warto go poznać. Lubię thrillery psychologiczne, więc ten też powinien mi się spodobać.

Dzięki za polecenie tego filmu!

Nie ma za co :) I dziękuję za pozytywny komentarz :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64258.95
ETH 3170.36
USDT 1.00
SBD 2.55