Tematy Tygodnia #7 Wywalczone hobby!

in #tematygodnia7 years ago (edited)

Temat nr 3 : Ja i moje hobby


                              Wywalczone hobby! 

 Któregoś dnia w przedszkolu mojej siostry pojawiła się trenerka gimnastyki sportowej, by wybrać dzieciaki, które mają predyspozycje do uprawiania tego sportu. Jako że nasza babcia tańczyła w balecie, nauczyła nas kilku figur, m.in.szpagat czy fokę. Moja siostra została zaproszona na trening. Ja już jako uczennica 1 klasy podstawówki nie byłam brana pod uwagę. Pozwolono mi jednak przyjść i pokazać swoje umiejętności.

Gdy tylko weszłam na salę, oszalałam z radości. Wiedziałam, że chcę tu już zostać na zawsze, że chcę zostać gimnastyczka, a jak dorosnę trenować inne dzieciaki, by tak jak ja rozwijały swoje hobby. Niestety po treningu moje marzenie się skończyło, szukali dzieciaków do 1 klasy, a nie kogoś, kto dołączyłby do tych, które trenują od przedszkola i są na dużo wyższym poziomie ode mnie. Pamiętam jak dziś, jak stałam za drabinkami oddzielającymi przebieralnie i salę treningową, jak trzymałam się ich mocno, zalewając się łzami i prosząc, bym mogła tu zostać. Dali mi szansę, chodziłam na treningi razem z młodszymi kolegami, a w wakacje pojechałam na obóz, gdzie poznałam kilka osób z przyszłej 2 klasy. 

W ciągu paru miesięcy nie tylko dorównałam moim koleżankom, ale wiele prześcignęłam, zajmując podczas zawodów 4 miejsce, to najgorsze i najbardziej znienawidzone przez wszystkich, tak blisko podium, a jednak tak daleko. Moim ulubionym przyrządem były ćwiczenia wolne i równoważnia, to na nich mogłam się najbardziej wykazać. Za to utrapieniem był skok, zawsze miałam słabe ręce, a na tym przyrządzie były one kluczowe. Nigdy nie zapomnę tego pięknego sportu, żałuje tylko, że nie zawalczyłam o niego do końca. 

Jest to mój pierwszy wpis w Tematygodnia, mam nadzieję, że wam się spodoba i zmotywujecie mnie do udziału w kolejnych tygodniach.  
Sort:  

Ciekawy post - widać, że gimnastyka była Twoją pasją.

Jak zawsze są jednak jeszcze inne strony tego sportu. Znałem ludzi, którzy również w dzieciństwie go uprawiali, na poważnie startowali w zawodach na poziomie krajowym i międzynarodowym. Ale są niestety konsekwencje jego uprawiania, gdy dziecięce ciało zmusza się do przekraczania wszelkich limitów. Ci moi znajomi narzekali na bóle stawów, jakieś poważne problemy z kręgosłupem. Co prawda oni trenowali jeszcze w czasach, gdy jak podejrzewam, te treningi wyglądały bardziej jak w Związku Radzieckim czy obecnie w Chinach. Może teraz w Polsce jest inaczej. Jeśli się nie mylę nadal w gimnastyce prym wiodą sportowcy z krajów byłego ZSRR, innych krajów bloku wschodniego i Chin. Chyba nie bez powodu - tam raczej mnie się zwraca uwagi na potrzeby i zdrowie dziecka niż w krajach tzw. zachodu - liczy się tylko wynik.
obraz.png
Źródło: wikipedia

No niestety każdy sport niesie za sobą jakieś kontuzję. Jedna koleżanka doznała urazu kręgosłupa, inna zaliczyła upadek na głowę, na szczęście nie był zbyt poważny, ale dla obu to był koniec treningów.

Niezbyt jasno napisałem ale nie chodziło mi o kontuzje. Moim znajomi, o ile dobrze pamiętam, w czasie kariery zawodniczej żadnych kontuzji nie odnieśli. Po latach im się układ kostny odezwał.

Owszem, sama u siebie zauważyłam problemy z kolanami😕 Moja babcia tańcząc w balecie też po latach narzekała na stawy.

No niestety. Sport to zdrowie :-). Ja wszystkie swoje urazy, poza jednym, zawdzięczam aktywności sportowej ;-0. A nigdy nie byłem zawodowcem, to zawsze była aktywność rekreacyjna. Ale jak jest adrenalina to się o wszystkim zapomina. ;-)

Aktualnie też ćwiczysz?

Niestety nie😕, ale wiele dałabym, żeby cofnąć czas i inaczej postąpić.

Rozumiem, sama mam takie myśli...

Wielkie Łał!

Dziękuję 😊

Co za piękne zdjęcia! Fajne hobby :) Witaj na Steemit!

Ojej, dziękuję bardzo 😊

Ciekawy post. Interesująco napisany. Pozdrawiam.

Dziękuję i również pozdrawiam 😊

Congratulations @ines95! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Teraz też byś taki szpagat zrobiła?

Haha, po dobrej rozgrzewce jest duża szansa 😀

Twoja historia pokazuje, że jak chcesz to możesz. Konsekwencją i ćwiczeniami można dojść do wszystkiego. Bardzo fajny post.

Dziękuję 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 65811.20
ETH 3178.05
USDT 1.00
SBD 2.54