Historia pewnej hiperlapsy

in #tematygodnia6 years ago (edited)

IMG_5080.jpg

Czasem warto być kombajnem. Nie koncentrować się tylko na jednej dziedzinie, ale mieć umiejętności wykraczające poza to, w czym się specjalizujemy. Takie podejście bywa bardzo przydatne. Pozwala samodzielnie wykonać coś, nad czym w innych warunkach musiałby pracować cały sztab ludzi. Przekonałem się o tym tworząc ostatni teledysk, który w dużej części jest hiperlapsą.

Włożyłem w to ogrom pracy. Musiałem skomponować utwór, nagrać wokal, zmiksować dźwięki, opracować koncepcję teledysku, przejść połowę miasta, zrobić tysiące zdjęć i na końcu wszystko zmontować. Zamysł przewidywał udział modelki i był to jedyny czynnik niezależny. Czy się udało? Każdy niech oceni sam.

Hiperlapsa wymaga dużo pracy i cierpliwości. Timelapsę można zautomatyzować, położyć aparat w jednym miejscu i ustawić, by pstrykał zdjęcia w jakimś odstępie czasowym. Z hiperlapsą byłoby to jednak trudne do wykonania, bo oprócz ruchu otoczenia dochodzi tutaj ruch samego aparatu. W grę wchodzą nie centymetry, ale zwykle kilkadziesiąt metrów. Trzeba więc zainwestować w statyw, wycelować obiektyw w jeden punkt i po zrobieniu każdego zdjęcia przesunąć konstrukcję o kilka centymetrów. Koncepcja, którą przyjąłem, była szczególnie wymagająca. Dochodził tu bowiem ruch modelki i to ona w wielu kadrach była punktem odniesienia. Wartość jej przesunięcia musiała zatem odpowiadać przesunięciu statywu.

Chciałem pokazać Tarnów w sposób intrygujący, zza pleców długowłosej dziewczyny. Niestety było to możliwe tylko tam, gdzie jezdnia była prosta. Wszelki nierówny bruk niweczył mój misterny plan. Kilka miejsc udało się jednak znaleźć, a ślimaczy spacer przez miasto wywoływał zaciekawienie. Najczęściej pojawiające się pytanie to, dlaczego fotografuję plecy. Stefi Koncewicz, która podjęła się tego wyzwania, wykazała się niebywałą cierpliwością. Zrobiła łącznie ponad 3 tysiące małych kroków. Dużych nawet nie liczę.

IMG_5431.jpg

Niestety nie wszystkie ujęcia znalazły się w hiperlapsie. Najbardziej szkoda mi zdjęć zrobionych w Parku Strzeleckim. Ktoś zepsuł światło i wyszło jak wyszło. A szkoda. Bo widok osobliwy. Po prawej - Mauzoleum Ojczulka Bema. Po lewej (w oddali, przy barierce) - żywa legenda: człowiek-gołąb, pseudonim "Piórko" vel "Generał", dowódca naczelny tarnowskich gołębi.

Sporo kadrów przeszło jednak pozytywną weryfikację. I tak oto w czerwcu 2017, po roku "dłubania", udało mi się w końcu zmontować hiperlapsę. Mogę więc dziś śmiało powiedzieć (parafrazując Misia): to moje, przeze mnie wykonane i to nie jest moje ostatnie słowo!

IMG_4956.jpg


Artykuł napisany w ramach tematu trzeciego 19. edycji Tematów Tygodnia.

Sort:  

Piękne włosy <3 :D

Jeszcze jak!

Kiedyś robilam poklatkowe zachodu słońca(nie jednego) później zeby to złożyć plus muzyka w tle, kosztowalo mnie to naprawde kilka dobrych wieczorów. Tymbardziej doceniam twoj wysiłek i serce włożone w całokształt. Jak dla mnie rewelacja!

Dzięki! Cieszę się, że się spodobało :)

niesamowite odczucie kiedy ogląda się cały zlepek tej ciężkiej aczkolwiek dającej zapewne niemałe zadowolenie pracy . Świetne wykonanie.. czekam na więcej

Dzięki :) Na więcej pewno trzeba będzie długo czekać (może nawet jak na Godota) ;)

Spędziłem kilka lat w Tarnowie i skradło mi to miasto serce. Dzięki Ci za ten materiał, bo w połączeniu z Twoją genialnie klimatyczną muzyką sprawił, że wróciły do mnie zapomniane obrazy i uczucia...

Też lubię to miasto. "100 Krakowów za 1 Tarnów" - to moje hasło.

Genialny film. I super muzyka. Naprawdę sporo pracy musiałeś w to włozyć. Jestem pod wrażeniem! Gratulacje.

Dziękuję. Faktycznie trochę pracy mnie to kosztowało :)

Niezwykły klimat. Bardzo mi się podoba!

Dziękuję! :)

Super :) widać sporo pracy i świetny pomysł, więc warto było :) ja się ciągle zbieram do takiej "zabawy", ale jeszcze brak motywacji. Szkoda, że mam taką małą siłę głosu ;)

Dzięki za dobre słowo! Moją motywacją było przede wszystkim zrobienie teledysku do kawałka, nad którym siedziałem nie krócej niż nad samą hiperlapsą :) Co do siły głosu, to znam ten ból ;)

Jak dla mnie efekt imponujący. Idealnie pasuje to muzyki, która zawiera zapętlone dźwięki, pasuje to do siebie moc peknie.

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

Thank you for participating in #streetphotography

You have earned 6.25 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 2/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.25
Server time: 21:44:46
Account Level: 5
Total XP: 2025.02/3200.00
Total Photos: 104
Total comments: 52
Total contest wins: 32
And have also received a 0.50 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Rewelacja! Genialne!!

Dzięki :) Wpadnij kiedyś do KBK na Piłsudskiego (widzę, że jesteś z Rzeszowa). @fundacja co jakiś czas organizuje spotkania Steemitowe.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 57791.14
ETH 2962.27
USDT 1.00
SBD 3.67