You are viewing a single comment's thread from:

RE: Rozmyślania na luzie #14: Studia wyższe

W pewnym stopniu na pewno masz rację. Sama robiłam licencjat w szkole prywatnej a magistra i studia podyplomowe na Uniwersytecie państwowym.

Na Korfu gdzie mieszkam jest Uniwersytet Joński (założony przez Napoleona Bonaparte), ma kilka wydziałów i Akademię Muzyczną. Jednak większość rodzin wysyła młodzież na kontynent na studia płatne bo są niby lepsze. Na kontynent młodzież jeździ także na wszelkie kursy policealne (też prywatne). Taka nauka wiąże się z wynajmem mieszkania oprócz opłaty czesnego, rodzina wysyła pieniądze często ciężko zarobione lub pożyczone, mamy i babcie posyłają jedzenie lub jadą mieszkać i opiekować się dzieckiem bo dziecko "się uczy".
Może w Polsce też jest obecnie taka moda ale ja o tym nie wiem... ?

Sort:  

Dzięki za opinię ;) ja niestety nie orientuję się dokładnie jak teraz wyglądają trendy w nauce. Za moich czasów (jak to brzmi ;p) też było gadanie, że niby w dużych miastach są lepsze uczelnie czy licea. Do mnie jednak ten argument nie przemawia, gdyż ja sama pochodzę ze wsi, a liceum kończyłam w małej miejscowości i idąc na studia do Katowic okazało się, że mam wiedzę wiekszą niż osoby kończące lokalne prestiżowe licea.
Kurcze masakra z tymi wyjazdami...

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62299.02
ETH 2440.23
USDT 1.00
SBD 2.65