TemaTygodnia #9 - Skręty z tytoniu jako alternatywa dla papierosów

in #tematygodnia6 years ago (edited)

image.png
Źródło


Skręty z tytoniu to moja ulubiona alternatywa dla papierosów. Postanowiłem opisać moje doświadczenia z tytoniami i opisać jak bardzo różnorodne typy można zobaczyć na półkach w tabakierniach.


Wyroby tytoniowe szkodzą zdrowiu

Na wstępie chciałbym zaznaczyć,
że palenie wszelakich wyrobów tytoniowych szkodzi zdrowiu.
Lepiej rzucić lub w ogóle nie zaczynać.

Poniższy artykuł nie ma na celu zachęcenia nikogo do palenia!


Poniższy artykuł jest nawiązaniem do tematu tytoniu w akcji TemaTYgodnia#9, organizowanej przez @steemit-polska. Zachęcam każdego do wzięcia udziału :).


Skręty - "rollies"

Mówiać o skrętach mam na myśli skręty tytoniowe, bez dodatków marihuany.
Jest to po prostu tytoń zwinięty w bibułkę, z jednej strony zakończony filterkiem. Właściwie budowa taka sama jak papieros. Tylko że tytoń do skrętów jest zupełnie inny - bardziej wilgotny i aromatyczny.
Różni się także teksturą - jest bardziej włochaty, w porównaniu do wiórkowego tytoniu papierosowego.
Tytoń do skrętów

Źródło

Tytoń do papierosów
Źródło


Rodzaje tytoniów

Wybór tytoniów jest olbrzymi. Wynika to z faktu, że można mieszać różne odmiany ze sobą w różnych proporcjach, tworząc zupełnie nowy styl. Każdy palacz znajdzie coś dla siebie.
Najpopularniejsze style to:


American Blend :
To tytonie stworzone z lekkich amerykańskich gatunków z dodatkiem "Burley". Są generalnie dość delikatne i najbardziej przypominają zwykłe papierosy.


Zware shag :
Cechuje się bardzo mocnym smakiem i aromatem. Jest bardzo smolisty w smaku.Aby osiągnąć tytoń w tym stylu, miesza się mocno wędzony tytoń "Kentucky" z wysuszonym tytoniem "Paraguay".


Halfzware shag :
Cechuje się mocnym smakiem i lekkim aromatem. Jest wyrazisty, ale nie gryzie w gardło.
Aby osiągnąć tytoń w tym stylu, miesza się mocny "Zware Shag" z lekkim "Virginia".


Virginia Blend :
Cechuje się lekkim smakiem i słodkawym aromatem. Jest bardziej wilgotny, niż te mocniejsze style.
Tytonie Virginia Blend składają się głównie z odmiany lekkiego tytoniu - "Virginia"


Flavoured blend :
To tytonie z dodatkiem olejku aromatycznego, który mocno zmienia zapach i lekko smak tytoniu.
Są zazwyczaj bazowane na stylu "Virginia". Można spotkać się np. z aromatem jabłkowym, waniliowym, wiśniowym i z wieloma innymi.


Turkish blend :
Jest miksem tureckich tytoniów takich jak; Yenidje, Samsun, Bafra.
Nigdy nie miałem okazji go osobiście spróbować, ale większość opinii mówi, że jest to tytoń słabej jakości.


Gdybym miał porównać intensywność dymu do normalnych papierosów, to halfzware porównałbym do "strongów" a virginię do "lightów".

Osobiście, moim ulubionym stylem jest właśnie "halfzware shag".


Dlaczego uważam, że to lepsze niż papierosy?


Źródło

Zalety

  • Tytoń ma lepszy smak i aromat od papierosów

Spośród tak wielu mieszanek, myślę że każdy palacz znajdzie swoją ulubioną
  • Łatwiej ograniczać

Zawsze sami decydujemy o tym, ile tytoniu znajdzie się w skręcie.
  • Palenie skrętów jest tańsze

Cena 20 papierosów to dzisiaj nawet 16PLN, podczas gdy zrobienie 20 skrętów koszuje około 7PLN

Wady

  • Jest bardziej czasochłonne

Trzeba ukręcić szluga za pomocą maszynki lub rąk, co trwa dłużej niż wyciągnięcie papierosa z paczki.
  • Tytonie nie są ogólnodostępne

Zazwyczaj nie dostanie się dobrego tytoniu w kiosku. Trzeba będzie się wybrać do tabakierni.

Podsumowanie

Kręcę już od kilku lat. Oczywiście nadal niekiedy kupuję zwykłe papierosy, ale o wiele bardziej wole te skręcane. Uważam, że każdy palacz powinien chociaż spróbować takiej alternatywy, chociaż oczywiście zdrowiej byłoby w ogóle rzucić palenie.


A Wy w ogóle palicie papierosy? Jeśli tak, to próbowaliście takich skrętów?

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji


@catchup

Sort:  

a co z filtracją? czy są równie dobre filtry do zakupienia?

Filtry są generalnie dobrej jakości, bo po spaleniu tytoniu stają się brązowe. Można kupić "slimy" do robienia cienkich skrętów, lub te grubsze porównywalne do tych w papierosach. Są nawet do kupienia filtry smakowe.

Nie wiem, czy powinienem głosować na post o papierosach, w końcu one zabijają, ty dostaniesz kasę za głos i kupisz kolejne.. Więc przyczynie się do tego.. :D

Nie palę papierosów, ale i tak jestem pod wrażeniem tego posta. Bardzo rzetelnie przygotowany!

Skręcałam przez kilka miesięcy, ale ostatnio znowu wróciłam do paczkowanych, bardziej mi odpowiada smak. Może nie trafiłam w ten idealny tytoń. ;)
Póki co próbowałam american blend i virginia blend. Ta druga odmiana jest zdecydowanie bardziej w moim stylu.

Wiesz coś może na temat szkodliwości palenia skręcanych i zwykłych?

Nadal szukam rzetelnych informacji.
Póki co żadnych

O widzę, że tu gama smaków prawie jak w piwach rzemieślniczych

A żebyś wiedział. Tylko tutaj nie płaci się więcej jak w przypadku piwa, lecz mniej. :D

Napracowałeś się - ale ładnie to wszystko zrobiłeś i super to wygląda.

Kiedyś kupiłem komuś taką półautomate do robienia skrętów, myślałem, że ograniczy, niestety poszło inaczej.

Odpowiadając na Twoje pytanie z posta - ja nie palę i nigdy nie paliłem.

PS: podoba mi się określenie z posta: "włochaty" - skojarzyło mi sie futro Chewbacca- ze StarWars ;)

Dzięki że doceniasz. To pierwszy post, który nauczyłem się dzielić na kolumny.

Jasne - jest ładny post - to doceniam.

Sam nie umię na kolumn robić - gdzie sposób na to znalazłeś? - też się nauczę :)

Dziękuję kolego :)

Może też napiszę o paleniu? Zobaczę jak będzie z czasem...
Fajny post :)

Nie wiedziałem, że palisz.
Dzięki za miłe słowa. :)

W moim przedostatnim poście jest przypadkowo dowód na zdjęciu ;) Obecnie palę e-papierosy od jakiegoś czasu.

widać napracowanko

skręcałem na Casablanca wiśniowa, Drum yellow

miło też wspominam Casablanca niebieska

teraz się przerzuciłem na e-papierosy - to dopiero czad x)

Najbardziej z wyżej wymienionych posmakował mi Drum :)
Klasyka

Masz rację, jest czad :)

smoking is very bed habit..it causes canser and other problem....
it is not right....
very bad habit

You're totally right man :)

A co z bibułką? Ma znaczenie?
Pamiętam jak mój tata palił fajkę z amforą (nie wiem czy ten tytoń dokładnie tak się nazywał ale ładnie pachniał).

Istnieje szeroki wybór bibułek; ich zastosowanie zależy od materiału i grubości.
Są specjalne bibułki, które spowalniają lub przyspieszają proces spalania.
Niektóre są dedykowane specjalnie do danego stylu tytoniu; np. cienkie są dobre do lekkich tytoniów, a te grubsze są lepsze do mocniejszych.

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64550.89
ETH 3156.32
USDT 1.00
SBD 4.30