TemaTYgodnia #8 - Steemit moimi oczyma

in #tematygodnia7 years ago (edited)


Źródło

Steemit - świetny mix blockchaina i mediów społecznościowych

O tym jak poznałem steemit napisałem w ubiegłym wpisie. W tym poście natomiast mam zamiar wymienić zalety oraz wady serwisu, oraz moje pomysły na jego ulepszenie. Artykuł nawiązuje do tematu 3. w akcji TemaTYgodnia #8. Chciałbym zaznaczyć, że zamiarem moich przemyśleń nie jest urażenie nikogo, lecz co najwyżej poddanie pod refleksję pewnych aspektów.

Co mi się tu podoba?

System tokenów.


Źródło
Fakt, że istnieją ich 3 typy ; steem, steempower, steemdollars, na początku sprawiał mi problem i nawet zniechęcał do korzystania z serwisu, ale po kilku miesiącach spędzonych tutaj, rozumiem dlaczego są 3 typy i ma to dla mnie perfekcyjny sens. To naturalne, że osoby które mają więcej steempower, mają więcej do powiedzenia. Jednocześnie system nagród za kurację dobrych postów zachęca obie strony; zarówno tych bogatych w steempower do poszukiwania perełek (artykułów wartych uwagi), oraz tych początkujących do tworzenia takich właśnie perełek.

Instynktowny interfejs.

  • Zastanawiasz się, czy ktoś skomentował Twój post lub może wszedł z Tobą w dyskusję pod komentarzem? Wciskasz "Replies" i jesteś na bieżąco.
  • Chcesz sprawdzić historię swoich artykułów? Wciskasz "Blog"
  • Chcesz przesłać lub otrzymać walutę ? "Wallet"
    Wszystko jest ergonomiczne i intuicyjnie podzielone.

Klucze bezpieczeństwa

Hasła, które wymagane są m. in. do wykonania transferów, pozwalają na zachowanie bezpieczeństwa.
Wygenerowane ciągi znaków są niemożliwe do złamania.

Co bym zmienił?

Uławienie procesu tworzenia postów

Łatwo się przyzwyczaić do pisania kodem, ale wyobrażam sobie, że niektórzy ludzie nie mają czasu lub ochoty na takie zabiegi. Znaczącym ułatwieniem byłby np. pasek w oknie kreacji postu. Coś jak w MS Word lub ogólnie podobne narzędzie.

Możliwość tworzenia sub-tagów

Na przykład grupa fanatyków wędkarstwa; tylko dla wędkarzy itd. W ten sposób stworzyłyby się sub-tagi tematyczne,
które łatwiej byłoby moderować lub po prostu przeglądać. Na przykład będąc na tagu #polish mam ochotę znaleźć artykuł po polsku o narciarstwie, więc wchodzę na sub-forum #polish#narciarstwo. Chodzi mi tutaj o szukanie 2 tagów naraz logiczną komendą AND.

Podsumowanie

Generalnie bardzo cieszę się, że tutaj trafiłem. #polish Jest prowadzony na wysokim poziomie i użytkownicy są nadzwyczaj kulturalni. Aż niekiedy uważam to za nadzwyczaj podejrzane! :D

Pozdrawiam, @catchup

Sort:  

Ogólnie jest takie narzędzie i jest ono wbudowane w steemit. Klika się gdzieś i wyskakuje zwykły edytor


Po kliknięciu pojawia się

Lecz jest to okrojona wersja tego, o czym marzę.

Niestety chyba niewiele więcej nie będzie, bo to na 99% limitacja Markdown.

Jestem niemalże pewien że będzie więcej. Napisanie takiego czegoś jest raczej banalne.

Tworzenie zamkniętych grup na steem jest niemożliwe, ponieważ cały blockchain jest otwarty i każdy może w niego zajrzeć. Z tego samego powodu nie da się zrobić prywatnych wiadomości, ponieważ i tak wszyscy by mogli je odczytać. Zauważ, że możesz obejrzeć historię transakcji każdego użytkownika wchodząc w jego profil ;)

Źle sformułowałem tytuł ; chodziło mi o sub-tagi, niekoniecznie utajnione. Poprawiłem żeby nie zostać źle zrozumianym ;)

Tagi możesz tworzyć dowolnie, nikt nie zabroni Ci utworzyć tagu #polish-narciarstwo. Dodaj go do postu i od tej pory będzie istniał ;) brakuje natomiast funkcjonalności śledzenia tagów, ale właśnie pracuję nad dodatkiem to umożliwiającym ;)

Dość prowizoryczna wersja mojej wizji. Nie o o to mi chodzi :D

@gradzio parę dni temu wrzucił posta o świetnym rozszerzeniu do przeglądarki do Steemit. Dzięki temu dodatkowi ma się więcej opcji i statystyk pod ręką. Polecam jeśli jeszcze nie korzystasz z niego :)
https://steemit.com/polish/@gradzio/wazne-rozszerzenia-dla-steemit

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 53991.35
ETH 2418.60
USDT 1.00
SBD 2.16