Tematy Tygodnia #6 - Dotychczasowe podsumowanie mojej styczności z kryptowalutami

in #tematygodnia7 years ago (edited)

Moja przygoda z kryptowalutami


Źródło

Z okazji osiągnięcia kamienia milowego na steemit ; szacunkowo ~$150 USD wartości konta oraz jako, że dziś wypłaciłem cały swój początkowy wkład w kryptowaluty, postanowiłem stworzyć post, w którym opiszę moją krótką, aczkolwiek dotychczas pełną wrażeń przygodę.

Będzie to mój siódmy artykuł w serii #tematygodnia, organizowanej przez @steemit-polska LINK, przedstawiający najlepszy dzień w roku ; dzień dzisiejszy.
Zachęcam każdego do wzięcia udziału w akcji #tematygodnia.

Pierwsze słuchy o bitcoin


Źródło
Po raz pierwszy o bitcoinie usłyszałem w 2014 roku. Gdzieś w internecie przeczytałem o bańce spekulacyjnej. Jako, że nie byłem jeszcze pełnoletni, to nie zainwestowałem ani grosza. Znalazłem tylko jakieś faucety - strony, które płacą odpowiednik $0.002 za przepisanie captchy.
Naklikałem tak 7000 satoshi w kilka dni i na tym się skończyło.

Rok bieżący - wzrost o 1000%

Po 3 latach, w sierpniu 2017 roku, nagle znów zaczęło mi się obijać o uszy coś o bitcoinie. Jako, że to okres wakacji, to z nudów zrobiłem mały research i wydedukowałem, że to dopiero początek bańki.

Źródło

Szybko przeszukałem maila i odnalazłem swoje konto na jakimś faucecie; rzeczywiście - moje 7000 satoshi było warte ~1zł. Muszę przyznać, że był to dla mnie lekki szok - przecież gdybym przez te kilka lat klikał w faucety, miałbym może i nawet 0.1BTC!
Postanowiłem wieć się trochę pobawić na giełdzie i przelałem $30 na poloniex. Na ekonomii się zupełnie nie znam, więc uznałem to bardziej za zabawę i liczyłem się z tym, że mogę utracić wszystko.

Steemit - free money?


Podczas krótkiego researchu, przeczytałem z grubsza o 100 altcoinach o największym market capie.
To właśnie steemit najbardziej przykuł moją uwagę. Założyłem więc konto i na początku ciężko było zrozumieć ideę serwisu, ale stopniowo wszystko stawało się coraz bardziej jasne. Co lepsze, okazało się, że mamy tutaj całkiem dużą społeczność #polish
Bardzo dziękuję użytkownikom @rozioo oraz @marszum ( @lukmarcus ) za interakcję ze mną kiedy byłem tu nowy. Bardzo pomogliście mi się zaklimatyzować.

Bańka BTC pęka? Nie chcę stracić.


Źródło

W obawie przed pęknięciem bańki, postanowiłem wypłacić $30 z poloniex na portfel z dolarami, dzięki czemu teraz już jestem pewien, że nie jestem stratny ani grosza, bo dokładnie tyle wpłaciłem ok. 100 dni temu, a za to wiele zyskałem; nadal mam altcoiny, posiadam trochę wiedzy na temat kryptowalut, no i co najważniejsze, jestem aktywnym członkiem steemit i bardzo mi się tu podoba :).

Co dalej?

Nihil Novi. Nadal będę się udzielał na steemit i wymieniał altcoiny na poloniex. Spodobało mi się to, tym bardziej, że teraz wiem że nie stracę ani złotówki.
Chciałbym dodać, że osobiście uważam, że bitcoin jest technologicznie gorszy altcoinów, ponieważ ma powolne transakcje i duże opłaty transakcyjne, ale jako że był pierwszą kryptowalutą i jest w niego wpompowane bardzo dużo pieniędzy, trzeba go nadal szanować :D

A jak wygląda Wasza przygoda z crypto? Może najpierw odkryliście steemit, a dopiero później inne projekty? Czy według Was w ogóle bańka BTC pęknie? Zachęcam do dyskusji.

Pozdrawiam, @catchup

Sort:  

Pisz i ładuj Steem Power, w końcu i to pójdzie w górę po napływie ludzi :)

Nicely Chart

Thanks I probably will post it in english too in the future for non-polish society here :)

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 55819.41
ETH 2522.74
USDT 1.00
SBD 2.32