[PL] Przełomowy wpis na nowy rok.

in #tematygodnia6 years ago (edited)

Witajcie

Noworoczne postanowienia każdy jakieś ma. Nie każdy ich oczywiście dotrzymuje, ale zdarzają się również ich realizacje albo nawet nadrealizacje (kiedy założony cel uda nam się osiągnąć szybciej i z lepszym skutkiem niż założyliśmy). Nie będę się wyłamywał z tego schematu, bo w gruncie rzeczy czas pomiędzy starym a nowym rokiem w wielu dziedzinach jest uznawany za okres rozliczeń i podsumowań.

Ubiegły rok był dobry.

2018


To najważnażniejsze co mogę stwierdzić. Nie mogę powiedzieć że był super-mega-hiper fantastyczny, ale też nie był pasmem porażek. Był progres i kilka pozytywnych kroków naprzód z przystankami na małe złe rzeczy. Nie będę się rozpisywał co działo się w poszczególnych miesiącach, skupię się na tematach które najbardziej na mnie wpłynęły

Steemit i kryptowaluty

steem


Od tego chyba wypadałoby zacząć. Pierwszą wzmiankę znalazłem w marcu/kwietniu - @noisy promował Steemit na Wykopie i z ciekawości zajrzałem. Dopiero w czerwcu postanowiłem spróbować... i nadal cholernie ciężko mi to blogowanie idzie:) Steemit traktuje jako eksperyment i zamiast regularnego pisania (co jest trudne) wolę przeglądać treści innych. Biorąc pod uwagę fakt że jest co przeglądać, rozrzut tematów duży i nie wiadomo czy za clickbaitowym tytułem kryje się równie dobry tekst, zdecydowanie ponad połowę czasu poświęcam na lekturę. Cieszy również fakt, że polskich treści jest coraz więcej i upvote'y lecą do Polaków. Ponadto czasem coś skomentuje, spróbuje nowego ficzeru, sprawdzam jak działają mechanizmy rządzące platformą

W chwili pisania tego posta mam statystyki takie jak widać poniżej i około 450SP. We wrześniu chciałem do końca roku dobić do 1000SP, po czym... miałem 2-miesięczną przerwę na Steemit. Nie mniej jednak plan wykonałem w 45%. Czy dużo czy mało to już nieistotne. Część tokenów zdobyłem samodzielnie, część wymieniłem z posiadanych btc i altcoinów.

ww1

Przy kryptowalutach będąc, znowu podjąłem kilka głupich decyzji, które pomniejszyły mój kapitał BTC. Trochę żałuję, ale czasu nie cofnę, byleby nie popełniać ich w przyszłości. Była też chwila radości kiedy po upadku giełdy BTC-E udało się odzyskać ~80% środków jakie tam posiadałem:) Zabawna sytuacja, kiedy giełda o wątpliwej sytuacji, prowadzona chyba przez Rosjan nie wiadomo dokładnie gdzie zwraca środki, a wcześniejsze wielokrotnie polecane i "pewne" giełdy które upadały zawinęły Ci kasę bez słowa.

Ludzie i wydarzenia

Kilka z tych które będę pamiętał.

  1. Na imprezie sylwestrowej 2016/2017 nieoczekiwanie zastąpiłem DJ'a. Mowią że, jaki pierwszy dzień taki cały rok, nie rozpoczałęm jednak kariery muzycznej:D
  2. Był hackaton gdzie poznałem kilka osób z branży. Jak to w IT bywa, pokręconych i ze specyficznym poczuciem humoru. Sen jest dla słabych
  3. Nieoczekiwanie musiałem zmienić auto, kiedy po pęknięciu paska rozrządu silnik trafił szlag. O tyle dla mnie ważne, gdyż w dowodzie nie mam już miejsca na pieczątki z przeglądu. Chociaż to tylko narzędzie mam duży sentyment do tego samochodu i ciągle nadzieję że jeszcze uda mi się przywrócić go do właściwego stanu.
  4. Był ślub i wesele przyjaciół, bardzo udane. I ich odwiedziny, i odwiedziny w rewanżu. Dużo śmiechu, wina i rozmów do rana.
  5. Były zasłużone wakacje, pierwszy raz w życiu leciałem samolotem. Szkoda tylko że znajomi nieco się odcięli i spędziliśmy mniej czasu razem niż bym chciał.
  6. Był koncert Nocnego Kochanka na juwenaliach. Zdecydowanie moja ulubiona kapela tego roku:)
    Nocny kochanek
    Andrzejuuuuu, jak Ci na imie?!
  7. Zmieniłem pracę na taką w której mogę się bardziej rozwijać i pozbyłem się kilku zobowiązań. Wreszcie mogę złapać oddech w bieżących finansach, poczuć stabilizację i planować na przyszłość. Nie spodziewałem się, jak bardzo finansowy spokój wpływa na psychikę.
  8. Zmierzyłem się sam ze sobą na wrześniowym Runmageddonie - poziom Rekrut. Bez przygotowania, przebiegłem całą trasę, może bez rewelacyjnego wyniku ale zmieściłem sie w czasie wyznaczonym przez organizatora. Okazało się nie takie trudne i pomimo obaw mojej dziewczyny, że wyniosą mnie nogami do przodu dobiegłem do mety.
    runmageddon
    Ten na dole w środku

Miejsca i rozwój osobisty

Nowo odwiedzonych miejsc nie było w zeszłym roku wiele. Wspomniane wcześniej wakacje w Bułgarii, odwiedziny przyjaciół w Poznaniu i wypad firmowy do Jastrzębiej Góry. Poza tym głównie wycieczki po Trójmieście i okolicach rodzinnego Włocławka ze znajomymi i rodziną.

Poznań
Rynek w Poznaniu
Bulgaria
Wybrzeże w Bułgarii

Najważniejsze jest jednak "nasze" miejsce na ziemi, które udało nam się w tym roku w pełni wykończyć i wyposażyć:)

Wśród nowych umiejętności, przede wszystkim próbuje nauczyć się programowania w juniorskim stopniu. Umiejętność przydatna mi w pracy jak i na co dzień, hobbystycznie. Do tego nauka Linuxa/Basha i ogólnie podstaw SysOps/DevOps. Poza tym w ubiegłym roku zdarzało mi się być budowlańcem, mechanikiem, laweciarzem, kurierem, panem złotą rączką. Nie mam 2 lewych rąk i dużo rzeczy lubię robić samemu (czasami aż za dużo).

Z minusów i rzeczy, które mnie wkurzają to głównie zaniedbanie fotografii i branie zbyt wielu rzeczy na siebie bez planowania, porzucanie niektórych z nich niedokończonych.

A w 2018?

target

Do określenia celów spróbuje użyć metody SMART (a właściwie rozszczerzonej SMARTER), czyli:

  • Skonkretyzowany (ang. Specific) – jego zrozumienie nie powinno stanowić kłopotu, sformułowanie powinno być jednoznaczne i nie pozostawiające miejsca na luźną interpretację,
  • Mierzalny (ang. Measurable) – a więc tak sformułowany, by można było liczbowo wyrazić stopień realizacji celu, lub przynajmniej umożliwić jednoznaczną „sprawdzalność” jego realizacji,
  • Osiągalny (ang. Achievable) – cel zbyt ambitny podkopuje wiarę w jego osiągnięcie i tym samym motywację do jego realizacji,
  • Istotny (ang. Relevant) – cel powinien być ważnym krokiem naprzód, jednocześnie musi stanowić określoną wartość dla tego, kto będzie go realizował,
  • Określony w czasie (ang. Time-bound) – cel powinien mieć dokładnie określony horyzont czasowy w jakim zamierzamy go osiągnąć.
  • Ekscytujący (ang. Exciting) – cel powinien być ekscytujący, w żadnym wypadku nie powinien on być obojętny osobie go ustanawiającej; cel ekscytujący motywuje do osiągnięcia go;
  • zapisany (ang. Recorded) – zapisanie celu spełnia kilka funkcji: nie zapomnimy o nim, zapisanie motywuje do jego osiągnięcia – w razie trudności czy ogarniającego nas lenistwa nie można udawać, że cel nigdy nie istniał, gdy jest zapisany. Co w zasadzie realizuje tworząc ten wpis.

Lista rzeczy do zrobienia

  1. Więcej czasu poświęcanego na tworzenie treści. Jeden dłuższy wpis tygodniowo
  2. Więcej fotografii - 1 zdjęcie dziennie, zrobione i/lub opublikowane na Steemit
  3. Zebrać 1000SP, a potem podwoić
  4. Podszkolić angielski do poziomu C1
  5. Jechać na wakacje i zwiedzić kawałek Europy - Niemcy, Włochy lub Hiszpania
  6. Odwiedzić Wrocław - bo byłem raz dawno temu
  7. Kilka okrążeń na Nurburgringu - ktoś chętny?
  8. Poprawić formę i przypakować - optymalnie powinny być 3 wizyty na siłowni tygodniowo, żeby móc zauważyć efekty, realnie przynajmniej raz jakaś forma aktywności fizycznej
  9. Rozwinąć się zawodowo wystarczająco na tyle żeby otrzymać awans lub podwyżkę.

Jeśli podobał Ci się ten post daj upvote, follow @bargolis lub resteem!

Sort:  

Super postanowienia na nowy rok !!!

Myślę że standardowe, dotrzymać ich a zwłaszcza tych, które wymagają systematyczności to będzie wyczyn - 52 teksty/artykuły, 365zdjęć :)

Gratki za Runmageddon .

Dzięki:) Jak się uda znaleźć czas to w tym roku też chce się wybrać.

Runmagedon! To jest coś. Seredeczne gratulacje. Fajne plany - ja srednio lubie je robić ale chyba ostatnio odkrywam, że lubie czytac cudze:D

Do Hiszpanii jadę właśnie w styczniu - pomyśleć że będąc w tylu różnych miejscach, tam jeszcze nie zawitałam. Bilety sa bardzo tanie więc polecam esky.pl/okazje - tam coś na pewno znajdziesz.

Życzę powodzenia w realizacji tych planów

Ja ostatnio zauważyłem że, jak sobie coś konkretnie zaplanuje i potem uda mi się plan wykonać (nawet niekoniecznie w założonym czasie ale w 100%) to satysfakcja jest większa, a w drugim przypadku jak się nie uda łatwiej przeanalizować co poszło nie tak i wyciągnąć wnioski.
Na wakacje chyba leniwie wybiorę się z biurem podróży :)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63475.87
ETH 3121.13
USDT 1.00
SBD 3.87