Registration untuk Steem Bahasa dimana jua anda berada.

in #teammalaysia6 years ago (edited)


source

Hello Steemians. Apa khabar? Saya harap semuanya baik-baik sahaja. Saya ada berita baik untuk semua yang memahami Bahasa Melayu tidak kira dimana juga anda berada.

Sebelum saya memulakan penulisan artikel, saya ingin menceritakan bagaimana saya mengatahui SteemBahasa. 70% artikel saya adalah dalam (BM) Bahasa Melayu. Jadi pada suatu hari, seperti biasa selepas menulis artikel, saya mula menulis #tag. Memandangkan saya menulis dalam BM, pilihan #tag adalah sangat kurang, seperti biasa saya akan menulis #tag secara rawak dan secara kebetulan saya menggunakan #BM.



artikel saya

@sharil telah menjemput saya ke Discord Steem Bahasa. Saya terfikir sekejap, apa itu Steem Bahasa? Kenapa saya tidak pernah dengar selama ini?

So tanpa membuang masa, saya klik link itu. Di discord @sharil memberi banyak info dan menerangkan halatuju SteemBahasa.

Sebelum, pengguna yang berbahasa melayu menghadapi masalah untuk menulis bahasa english di steemit, sekarang dengan adanya tag #bm ia memudahkan kita berhubungan. Mungkin peringkat awal komuniti ini hanya akan dlihat sesama kita yg berbahasa Malaysia. Tapi ia akan semakin hari akan mengumpulkan lebih banyak pengguna terutama dari Malaysia dan akan membiak ke sebagaimana Aceh dan Indonesia di masa akan datang. - zekoz
Mengapakah Curation Trail Steem Bahasa hanya memberi upvote kepada siapa yang menjadi pengikutnya sendiri?

Sebagai langkah awal pembangunan Steem Bahasa untuk mengumpul semua penulis yang menggunakan bahasa melayu sama ada Malaysia, Indonesia, Brunei, Singapura kami telah merangka satu sistem yang dapat memberi sokongan secara tepat dan saksama agar Steem Power bagi setiap orang Asia Tenggara dapat seimbang dengan orang Barat. - @sharil

Untuk info yang lebih lanjut. Silakan baca link tersebut.

Setelah anda membaca link/url itu... Apa pendapat anda? Menarik tak?

Jika anda ingin tahu lebih lanjut atau berminat untuk menyertai SteemBahasa sila sertai kami di

klik di sini: Discord Steem Bahasa

Jika anda rasa posting ini menarik, sila resteem supaya orang ramai dapat membacanya dan kita dapat kembangkan komuniti kita.

Sekian dan terima kasih.

Who am I?

As I mentioned in my profile, I use this blog to share some tips and tricks. I also share my life stories, discoveries, questions, and drawings.

If you want to know what I'm doing, here are some facts about me:

  • My name is Angela.
  • I have 3 amazing kids!
  • Flowers and kids love me.. :)
  • I never say no to cheesecake.
  • Did I mention I love flowers?
  • I believe life is too short to worry about being a bad singer.
  • In reality, I’m a very shy girl and I’m actually nice.
  • I always looking to try and learn new things but I never really master anything..Lol
  • I believe in kindness, empathy and always making time to listen to a friend.
  • For me, my family comes first. That makes every decision very easy.

Thanks for visiting!

Sort:  

terima kasih informasinya,,, sangat bermanfaat bagi seluruh steemian asia tenggara yang menggunakan bahasa melayu. semoga kerja sama dalam bahasa melayu Malaysia, Indonesia, Singapure, Brunei dan aceh menjadi salah satu bahasa yang menggema di dunia steemit,, disamping bahasa utamanya adalah bahasa Inggris..

Sama-sama.
Ya betul, Itulah misi steembahasa..

Semoga usaha kita semua akan berhasil dan semua dapat memanfaatkannya :)

Ya sangat betul :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by arwine from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

hi, baru jumpa this post.. just req discord group

hi, baru jumpa this post.. just req discord group

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.17
JST 0.033
BTC 64475.77
ETH 2770.60
USDT 1.00
SBD 2.66