EN - RO Spontaneous Flora of Romania / Flora spontană a României

in #steemromania7 years ago (edited)

Inspired by @adrianobalan, @sardrt and their project – @petals, I decided to start a personal photo project: Spontaneous Flora of Romania.
I went through the personal archive and chose some photos that I hope will be enough until the spring really starts (the temperature is now -7 ° C and -12 ° C yesterday).
The photos will bear the Romanian popular name alongside the Latin name.
In addition to this, I will also add the possible uses of these plants in traditional cuisine and as medicinal herbs.

Please comment if you know other names of the plants and especially if the Latin name is wrong.

Inspirat de @adrianobalan, @sardrt și proiectul lor – @petals, am decis încep un proiect personal de fotografie: Flora spontană a României.
Am trecut prin arhiva personală și am ales câteva fotografii pe care sper că le va fi suficiente până când începe cu adevărat primăvara (temperatura este acum -7 ° C și ieri erau -12 ° C).
Fotografiile vor purta numele populare din România alături de numele latin.
În plus, voi adăuga și posibilele utilizări ale acestor plante în bucătăria tradițională și ca plante medicinale.

Vă rog să comentați dacă știți alte denumiri ale plantelor și mai ales dacă numele latin este greșit.


The thermal lotus is endemic in the Peţa River valley (Lacul cu nuferi – the Lake with Nenuphars, also called the Great Eye, from the Pețea Nature Reserve) and is protected by law.
Unfortunately, the unreasonable and illegal exploitation of the thermal waters in the area endanger the existence of this beautiful flower plant.

Romanian popular name

Drețe

Latin name

Nymphaea lotus f. thermalis

Toxicity

Unknown

Traditional culinary usage

No

Medicinal herb

No

 

Sort:  

U5duF1rHYYvtHaorFQUVmwHkBrokk6d_1680x8400.png

Thank you @adrianobalan and @petals. I'm honoured !

Superba floarea! Nu am mai văzut așa ceva până acum :)

Sunt nuferii de la Băile Felix ! Mulțumesc !

Superbe fotografii. Am avut norocul sa vad si eu nuferi pe lacul de la neptun, sunt într-adevăr speciali.

De asemenea iti sugerez sa participi la concursul organizat de @petals! Ai fotografii foarte frumoase si meriți sa câștigi.

Am să particip și la concursurile organizate de @petals dar am considerat că articolul introductiv pentru proiecțelul meu este mai degrabă informativ. Am folosit totuși tag-ul #petals. Afară de asta, regulile lor cer ca titlul postării să fie legat de concursul la care participi și nu știu dacă reușesc să le îmbin pe cele două.

Mulțumesc ! Cei din fotografii sunt o specie endemică în zona Băilor Felix. Sunt de fapt o relicvă din terțiar și sunt mai degrabă rude cu lotusul egiptean decât cu nuferii albi pe care i-ai văzut la Neptun.

Florile se gasesc in Baile Felix dar defapt ele provin din Baile 1 Mai.

Ai dreptate. De fapt originea lor este Lacul cu Nuferi (zis și Ochiul Mare) din Rezervația Naturală Pârâul Pețea. Am corectat. Mulțumesc pentru observație.

Am gasit astfel de lotusi si in Parcul Circului din Bucuresti. Vara, lacul din parc este o splendoare. Succes cu proiectul tau!

Mulțumesc! Nu șiu despre cei din Parcul Circului. Cel mai probabil sunt asemănători dar nu sunt din aceeași specie. Cei din fotografii sunt foarte sensibili la frig. Nu rezistă dacă temperatura apei scade sub 9-10°C .

Cei din fotografie nu cresc decat in apa termala, este o specie ocrotita de lege, de asemenea in Lacul cu Nuferi traiesc o gramada de specii de broaste testoase si pesti. Este un loc superb care chiar trebuie vizitat daca avetii ocazia.

Very nice photo. Thank you for post this

Despite to appearances, there is a flower from my country that has a fairly cold climate for a lotus. That is why this plant grows only in an area with many thermal springs.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63220.55
ETH 2560.85
USDT 1.00
SBD 2.80