BESLENME #1 Düzenli Beslenme

in #steempress6 years ago (edited)


Arkadaşlar herkese selamlar.Steempress vasıtasıyla beslenme adı altında bir yazı serisine başlamaya karar verdim.Bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere sporla haşır neşir birisiyim.Bundan dolayıdır ki düzenli ve sağlıklı beslenmeye mümkün olduğunca dikkat ediyorum.


Source

Düzenli beslenmek ilk bakışta da,işin içine girincede gerçekten zor gözüken bir alışkanlık gibi duruyor.Günümüzde de baktığınız zaman özellikle ülkemizde bir beslenme rutini tutturması gerçekten zor.Çalışma saatleri mi dersiniz okul saatleri mi dersiniz,günlük koşuşturmaca vs. diye uzar gider bahanelerimiz.Ancak bu işi kafaya koyup biraz dişimizi sıkıp,üstüne gidersek her işte olduğu gibi düzenli beslenmede de sonuca ulaşabiliyoruz.Buna en büyük örnek de benim. :) 20 yaşına kadar ne düzenli ne de sağlıklı beslenen biri değildim.Ancak dış görünüşüm ve mental olarak kendimi iyi hissetmeyişimin verdiği rahatsızlıkla spora ve bununla da birlikte düzenli ve sağlıklı beslenme macerama başladım.



Source

Şimdi bu düzenli ve yanında tabiki sağlıklı beslenme olayına nasıl girişicez,nasıl üstesinden geleceğiz bunlardan bahsedelim.

  • İlk olarak düzenli beslenebilmemiz için yatış ve kalkış saatlerimiz bir düzene oturtmamız gerekiyor.Özellikle sabah erken kalkmak beslenme düzeninizi oturtmak için önemli.
  • Düzenli beslenmenin yanında sağlıklıda beslenmemiz gerekiyor.Yediğimiz her sağlıklı besin, bize bir koruyucu olarak geri dönüyor.

Source
 
  • Kendimize gün içinde tüketmek üzere sevdiğimiz şeylerinde içinde bulunduğu sağlıklı bir beslenme programı oluşturmalıyız.(Kalori hesapları,kilo alıp verme konularına ilerki yazılarımda değineceğim.)
Kendimden örnek veriyorum.Sonbahar ve kış aylarında (her ne kadar ders saatlerime göre değişiklik göstersede) 07.30 kalkış saatim.İlkbahar ve yazın ise bu saat 9-9.30 civarına kayıyor.Kalkınca hemen kahvaltıya oturmuyorum.Kalktığım gibi ilk işim bir bardak su içmek oluyor. Ardından yarım saat ila bir saat arasında değişen bir aç kalma bölümüne sokuyorum kendimi.(Bunun sebebinide diğer yazılarımda belirteceğim.) Ardından kahvaltımı hazırlıyorum ve yemek zamanı.Peki ne yiyorum.Kahvaltımı hazırlamak oldukça kolay oluyor.2-4 tam yumurta,beyaz peynir,zeytin ve salatadan oluşan bir kahvaltım var.


Kahvaltıyı hallettim.Saatler 12-1 i gösterdiğinde 2. öğünümü yeme vakti.Öğle yemeğimde beyaz/esmer pirinç,bulgur,kara buğday seçeneklerinden birisi oluyor.Bunun yanında tavuk/hindi veya kırmızı et, salata ile öğünümü zenginleştiriyorum.Öğle yemeğinden 1-1.30 saat sonra bir ara öğünüm olur genelde.Bu da genellikle kuruyemiş veya meyve oluyor.Son ana öğünüm de saat 5 sularında mideme giriyor sevgili arkadaşlar.Bu öğünümde genellikle öğle yemeğimin benzeri olur.Akşam yemeğinden de 1-1.30 saat yine bir ara öğün yiyorum.Bu öğünde de kuruyemiş,meyve,lor peyniri seçeneklerim mevcut.



Source

Yukarıda kendi beslenme rutinimden bahsettim.Yaklaşık 1.5 senedir yukarıda anlattığım gibi besleniyorum.Okula gittiğim zamanlarda yanımda kaplarla yemek götürüyorum.Ve gerçekten bu şekilde beslenmeye başladığımdan beri kendimi hep zinde hissettim.

Rutinimi ayarlarken ve yukarıda size bahsederken saat aralıklarını da belirttim.Kilit noktalardan biri kan şekerinizin yükselmemesi.Bunuda sık sık beslenerek sağlıyoruz.Ana öğünlerden sonra gelen ara öğünler açlığımızı bastırmak için iyi oluyor.Tabii ki hepsinin yanında ne yediğinizi,yediğiniz besinlerden neler kazandığınızı bilmek de önemli.Buda serinin diğer yazılarında karşımıza çıkacak konulardan.

Evet arkadaşlar düzenli ve sağlıklı beslenmek,sağlıklı yaşamak için çok önemli.Yazımda da belirttiğim gibi düzenli beslenemebilmek için,uyku düzeni ve beslenme programı ihtiyacımız olan en önemli maddeler.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.Yorumlarda soru ve görüşlerinizi bekliyorum.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.. :)

Sort:  

Merhaba, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi kapsamında seçilmiştir. Proje yazısı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Sonraki yazılarınızda "cointurk" etiketini kullanarak ailemizi genişletmemize yardımcı olabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 65619.31
ETH 2950.59
USDT 1.00
SBD 3.73