Steem Power'ın Steemit Üzerindeki Önemi

in #steemit7 years ago

                                                         (from gridconcepts.com.au )

Bu yazı aslında @crypt0 'ın ingilizce yazdığı  Steemit: Whales, Dolphins, and Minnows- The Importance of Steem Power on Steemit  adlı yazısının çevirisidir. Steemit ile ilgili bilgilendirici pek yazı olmadığından arada bu tarz çeviriler yapmanın hem bize hem de yeni gelecek olan arkadaşlara faydası olacaktır diye düşünüyorum. 

Steem büyüdükçe kullanıcılar içerik paylaşıp like alarak para kazanma umudu ile gelmeye devam ediyor. Fakat herkes aynı miktarda para alamıyor pastadan. Bazı kullanıcıların verdiği like direk 15$ olarak cüzdana yansırken bazılarınınki 1$'ı bile göremiyor. Yeni başlayan bir yazar için tek vote ile 15$ kazanmak gerçekten ciddi bir olay. Peki bu orantısızlık nereden geliyor. Ortada bir adaletsizlik mi var? 

Bu aslında içerik sahibinin ve vote sahibinin steem power'ları ile alakalı. Vote atan kişinin steem power'ı ne kadar yüksek olursa içerik sahibi o kadar çok ödül kazanıyor. Aynı zamanda içerik sahibinin steem power'ının yüksekliği de bu ödülün değerini arttıran bir diğer faktör oluyor. İçerik sahibine en çok ödül kazandıran oy genelde Whale dediğimiz kullanıcılardan gelir. Bunların steem power'ı çok yüksektir ve bu yüzden verdikleri upvote'un parasal değeri de yüksek olur. Whale olan bir kullanıcı eğer bir içeriğin kaliteli olduğuna ve daha çok kişiye ulaşması gerektiğine kanaat getirirse verdiği upvote ile o içeriği ön plana çıkartır. Çünkü eğer içerik sahibi orta seviye bir steem power'a sahipse Whale'ın verdiği upvote'un parasal değeri çok daha fazla olur. Bu sayede içerik hot, trending listelerine girebilir. Bu da içeriği daha çok kişinin görüp upvote etmesi ve kullanıcıyı takibe alması anlamına gelir. Yani düzenli  olarak Whale'lerden upvote alan yaşadı desek pek de yanlış olmaz sanırım. 

Ayrıca trend tag'lerde rekabet ve içerik sirkülasyonu çok olduğundan onları kullanmamız öne çıkmamızı zorlaştırıyor diye düşünüyorum. Ne kadar doğru bir düşünce bilemiyorum tabi. Bu konuda yorumlarınızı fikirlerinizi bekliyorum :) 

Sort:  

bunun icin sana tesekkür ederim @monomyth
güzel olmus, ellerine saglik ;)

Çok sağol, fırsat buldukça bu tarz içeriklerin çevirisini yapıp atmayı düşünüyorum Türkçe rehber oluşturmak amacıyla :)

cok güzel fikir. bunu aslinda bende bu hesaptan yapacaktim ama benim türkcem seninkisi kadar iyi olmadigi icin, sen yap. daha uygun olur ;))
sana bu proje icin her destegi vermeye ugrasacam Mesut kardesim

Sağol şimdiden, elimden geleni yapıcam ben :)

steem dollar'ları steem power'a çevirmek mi mantıklı yoksa direkt olarak hesabımıza aktarmak mı? hesabımı büyütmeye çalışırken arada kalıyorum hep.

Henüz ödüllerim cüzdana yansımadı ama yansıyınca direk steem power'a çevirmeyi düşünüyorum ben. Hatta 2 hafta bu şekilde sürekli steem power arttırıcam sürekli. Bu ne denli karlı bilmiyorum ama (işin çok detayına hakim olmadığından) şuan için mantıklı karar buymuş gibi geliyor.

güzel yazı elinize sağlık.

Teşekkür ederim :)

Güzel çeviri olmuş teşekkürler.

Peki Steem Power'ı SBD'ye dönüştürmek mümkün mü? Mümkünse nasıl?

SP ı power down'a alıp 13 hafta sonra onu steem e ardından sbd ye çevirebilirsin

Teşekkürler. Ellerinize sağlık

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65969.85
ETH 3429.28
USDT 1.00
SBD 2.68