Astronom Pierwszego Kontaktu wita się ze Steem

in #steemfounders-pl6 years ago (edited)

Początek wszystkiego

Zawsze podziwiałem Wszechświat za jego umiejętność prostego rozpoczynania rzeczy. Weźmy taki początek Wszystkiego. Czy to było coś skomplikowanego? Skądże znowu. Po prostu się rozpoczął. I tyle. A ja, zanim wreszcie rozpocząłem ten oto pierwszy wpis na moim nowym blogu, zdążyłem zrobić kawę, przeglądnąć Internet, posprzątać w składziku, zrobić prowizoryczny karmnik dla tej sroki, która ma gniazdo w ogródku oraz wypić już zimną kawę, o której zapomniałem. Biorę zatem przykład z ciebie, Wszechświecie, i po prostu zaczynam.

Cześć wszystkim!

Nazywam się Bartek i jestem z zawodu astronomem. Mieszkam w Krakowie i pracuję w Obserwatorium Astronomicznym UJ na Bielanach. Specjalizuję się w gwiazdach, które obserwuję przez teleskopy tu na miejscu oraz za granicą. Na zdjęciu poniżej jestem przy teleskopie o średnicy jednego metra, na Słowacji. Od ponad dekady poświęcam wolny czas na popularyzację astronomii. Możliwe więc, że część z Was, drodzy Czytelnicy, napotkała się na prowadzone przeze mnie pokazy nieba pod Wawelem, oprowadzanie wycieczek, wykłady popularnonaukowe lub teksty w gazetach i Internecie. Tych ostatnich nazbierało się już trochę, lecz są rozsiane po różnych magazynach oraz mediach społecznościowych. Pisałem zarówno pod swoim nazwiskiem, jak i pod pseudonimem: Al Ganonim. Ten blog jest miejscem, w którym chciałbym skonsolidować moje artykuły, newsy i zdjęcia.

Zasadniczy podział materiałów na tym blogu będzie taki:

 
1. Newsy o bieżących wydarzeniach, które są opisane niemal wyłącznie w astronomicznej prasie kuluarowej (na przykład obecnie trwa rozbłysk obiektu o niezidentyfikowanej naturze, prawdopodobnie hipernowej, której błysk gamma ominął Ziemię tydzień temu).

2. Wpisy o współczesnej pracy astronoma, czyli #astronomiaodkuchni. Tu pojawią się relacje z moich wyjazdów zawodowych (obserwatoria w USA, RPA, Słowacji, czy w Ułan Bator), bieżących działań oraz przykład komentarze i przypadkowe odkrycia (gwiazdy zmienne, migrujące plamy gwiazdowe i inne takie).

3. Artykuły popularnonaukowe o ewolucji gwiazd, czarnych dziurach, radiogalaktykach, układach kontaktowych gwiazd, planetach i wszystkim, co akurat przeleje się z pióra na papier. Poza tym, jeśli chcesz abym napisał o czymś konkretnym, zaproponuj to w komentarzu poniżej. Prędzej czy później podejmę się Twojego tematu.

Ponieważ wiele z moich materiałów rozsianych jest po Sieci, pozwolę sobie od czasu do czasu na przepisanie ich tutaj w nowszej formie, wraz z zaktualizowaną treścią. Jeśli zobaczysz artykuł lub zdjęcie, który wydają się być znajome, jest szansa, że będzie to mój content z przeszłości. Jak na przykład takie astrofoto, które wykonałem dwa lata temu na Słowacji:

Tym niemniej, większość publikowanych tu tekstów będzie czymś zdecydowanie nowym. Zachęcam do zadawania pytań, proponowania tematów oraz dzielenia się swoimi przemyśleniami. A jeśli ktoś preferuje pocztę konwencjonalną, można wysyłać do mnie listy pod adres:

Bartłomiej Dębski
Obserwatorium Astronomiczne UJ
ul. Orla 171
30-244 Kraków

Bardzo się cieszę z podjętych przeze mnie kroków i założenia tego bloga. Pchnęło mnie to do przywrócenia swojej aktywności w Internecie po paromiesięcznej przerwie. Teraz można mnie spotkać też na Twitterze: @astrograf oraz na Mikroblogu Wykop.pl: @Al_Ganonim.

PS: ten karmnik to chyba jednak był szczyt prokrastynacji. Kto by chciał dokarmiać srokę? Może chociaż jakiś wróbel sie naje.

Sort:  

Dziękuję @steemfounders, a w szczególności @nicniezgrublem oraz @santarius za pomoc i wprowadzenie :). Do zobaczenia w nadchodzących wpisach! :)

Liczę na przynajmniej tak dobre wpisy jak na Wykopie :)

This post was moderated and accepted by @santarius
The efficient operation of Steemfounders is ensured by our moderators, who deal with the correction and selection of all applications. You can vote for this comment to tip the person responsible for this post.

Sukces! Dzięki głosom społeczności, utworzone zostało konto @debski. Pozostałe zdobyte przy pomocy tego posta tokeny, zostaną mu przekazane zaraz, po jego rozliczeniu.

Uszanowanie :) Będziesz miał we mnie stałego czytelnika :)

Hej bardzo ciekawe zainteresowanie, jeżeli jesteś długo w temacie to pewnie wiesz że na Wyspach Kanaryjskich są bardzo dobre warunki do obserwacji gwiazd;-) zarówno Teneryfa jak i La Palma mają dobrą bazę do tego. Pozdrawiam z Teneryfy

Hej :)
Tam jest takie ciekawe obserwatorium na La Palmie ;). Warunki obserwacyjne są bezsprzecznie wspaniałe! Rewelacyjna jakość nieba. Bardzo bym chciał móc korzystać z tych warunków na co dzień... Ale muszą mi wystarczyć Bieszczady :)
Pozdrowienia!

Zgadza się. Także bardzo fajne obserwatorium w pobliżu wulkanu el Teide. Muszę tam kiedyś się wybrać.

Cześć! Życzę powodzenia i pozdrawiam z Grecji :)

Witaj. Wspieram astronomię tutaj na tagu pl-kosmos. Obserwatorium Astronomicznym UJ na Bielanach widzę przez lornetkę z domu! :) Powodzenia na STEEM !

Ja powoli próbuję stworzyć bardziej konkretny tag, a mianowicie pl-astronomia. Znajduje się tam trochę artykułów z Głodnych Wiedzy :) pl-kosmos ma w sobie zarówno astronomią jak i technologię i można to chyba delikatnie podzielić, bo jeśli kogoś interesuje astronomia, to nie znaczy automatycznie, że rakiety także ;)

Zachęcam do korzystania z tego tagu :)

Zadam humorystyczne pytanie:
Skoro w kosmos wysyła się kosmonautów, to czy astronautów wysyła się w astros? 😉😊

Hej! Widziałem Twoje materiały. Coś mi mówi, że będzie nam się dobrze współpracować :). Twoje lekkie pióro i masa pomysłów na wpisy są wspaniałą kombinacją!

Do poczytania :)

Witaj na Steemit

pięknie przetarta nowa ścieżka!
cześć Bartek :)

Bardzo mi miło :)
Hej hej ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 67363.69
ETH 3247.42
USDT 1.00
SBD 2.66