Uzależniający i wciągający steemit!

in #steem6 years ago (edited)

Miał tu powstać - zupełnie inny wpis.
Jaki? Już odpowiadam - Mam pewną koncepcję na kampanię promocyjną @steemit,
@dtube i @steem - trochę to już - odwlekam, ale przyjdzie i na to pora.

Pisząc - przed chwilą - stwierdziłem, że:

Steemit to... strasznie wciągający i uzależniający portal!

Nie zrozumcie mnie źle - bo od razu niektórzy mogą uznać to za coś niebezpiecznego. NIE! - to jest coś wspaniałego i na facebook - ze świecą tego szukać.
Tu - tak łatwo - przechodzi odwiedzać profile różnych ludzi, to co mają do powiedzenia, to jakie mają inne zainteresowania - idzie zaginąć na pare godzin - przeglądając treści, ciekawe artykuły, - a przecież to dopiero początek.

NIE! - nie odkryłem przed chwilą internetu czy portali społecznościowych - Po prostu - zaczynam dostrzegać ogromną różnicę - z Facebookiem - który dobierał i sugerował - nam co możemy lubić, a co nie - przez co zamykał i ograniczał nas na inne rzeczy, możliwości.
Zresztą znudzony tym co Facebook słał mi w feed wędrując po profilach znajomych - zacząłem dostrzegać to - jak wiele wiadomości jest tłumiona - Część treści wcale - nie została mi pokazana, [bo algorytm Facebooka - tak zadecydował.] Zaczynam czuć... wolność.

Minus i plus.

Minusem słabego konta - jest to, że nasz głos po prostu mało waży i nie możemy go podzielić (przynajmniej na steemit - jeśli nie masz większej ilości SP)

sp wydrenowane.png

W związku z tym - doszło - do bardzo szybkiego wydrenowania mojego dostępnego SP- więc powrócę z głosowaniami - za kilkanaście czy - kilkadziesiątdziesiąt godzin... z ogromnymi zaległościami niestety.
Myślałem nad tym trochę, ale - nie będę się ograniczać.
Lepiej - zużyć swoje SP - niż - nie głosować wcale - ( jak część społeczności, która nie rozumie, że własnie na tym to polega - i każdy głos ma znaczenie - nawet ten drobny)

Szeryfowanie. Każdy tu szeryfem!

Każdy z nas jest tutaj szeryfem i w sytuacji - kiedy natrafiamy na użytkownika, który jawnie narusza zasady - nie bójmy się używać odpowiednich narzędzi. [Jeden wpis już na ten temat popełniłem:]

Dziś zdarzyło mi się to dwukrotnie - i nie miałem żadnych oporów by flagować nie jeden - a prawie wszystkie wpisy tych użytkowników:
seria1
seria 2
seria 3
Dużo tego. Nie jest to żadna zemsta - a raczej... dbanie o porządek. - zresztą jak traktować inaczej spamerów?

Jeśli nawet będzie z tego jakaś nagroda - to zawsze można tu wspierać np. @diosbot i @kumpel - doładowaniem w postaci SBD/ SP/Steem lub doładowaniem swojego konta - dzięki czemu nasz głos i głos społeczności - zyska na wartości.

Porównajcie to do cenzury na Facebook - gdzie wąska grupa moderatorów - ludzi o określonych poglądach - decyduje kogo można zatopić, a kogo można zostawić. Gdzie znikały patriotyczne strony fanowskie - lub ograniczany był im zasięg.

Tu - ludzie decydują, tu ludzie wybierają - bez odgórnej narracji z centrali.

Głowa pełna pomysłów.

Pomysły na promocję i rozwój - steemit - dosłownie rozsadzają mi głowę, czas z części z nich się uwolnić i rozpocząć ich zapisywanie w notatniku.
I może przy jakiejś dyskusji czy meetup'ie / piwku w Polsce czy za granicą - będzie okazja do ich zaprezentowania. Zresztą, czy jest sens czekać - jeśli część z nich mogę zrealizować sam tu i teraz?

Strach przed porażką i sukcesem.

Mam takie dziwne wrażenie, że to może być - TA nasza wielka szansa.
Ostatnim razem podobne uczucie - miałem jadąc na eliminację o wyjazd na (KPMC|Korea Prime Minister Cup-ekskluzywny turniej w baduk/Go porównywany z Mistrzostwami Świata w Go w Japonii) .
Turniej eliminacyjny był w Warszawie - stawka wysoka - szczęśliwie - zagryzłem zęby - i pokonałem wszystkich - nawet wielokrotnego mistrza Polski. Nagroda - bezcenna.

Podobne, lecz inne i słabsze uczucie bywa także przy składaniu dużego zlecenia na rynku - kiedy odpalasz pozycję - wyczekując na najlepszy moment - jak wilk przełykasz ślinę skupiony - by tego nie zepsuć... albo do biatlonisty zmęczonego biegiem, który musi oddać kilka celnych strzałów - w przeciwnym wypadku - pudło - może kosztować go utratą medalu - a w końcu przygotowywał się do tego tak długo o wylewał na siłowni wiadra potu. Nie po to - by teraz nawalić.

<Ciężko wzdycham.>

Steem - to może być coś co kompletnie wywróci media społecznościowe do góry nogami... I ja to widzę oczami wyobraźni - tu i teraz. Oczywiście - moje słowa są brane za bardzo optymistyczne.

Jednak - jeśli znacie i przeanalizujecie historię Facebook, Youtube, i kilku innych portali społecznościowych i połączycie to z przeanalizowaną historią Bitcoin - zaczniecie czuć to - co ja - dreszcze i gęsią skórkę.Jeśli - to się powiedzie...
Ja tego już nie zbagatelizuje - jak BTC po 6$.

Mija miesiąc od stworzenia konta.

Mija powoli miesiąc - więc przyjedzie czas na jakieś podsumowania - nie wiem czy się wyrobie - bo jest tak wiele rzeczy o których się dowiaduje na co dzień, do tego inne aktywności, że nie starcza czasu!
Zaczynam odczuwać, że steemit - to taki trzeci etat - też tak macie?

Dzięki za odwiedziny
Pozdrawiam!
Marek

moja stopka..jpg

Sort:  

Hello, You just received an upvote via the
Steemit Information Browser Bot
Automatically, vote, follow and comment on posts in your favourite tag.

w 100% się z Tobą zgadzam. Teraz cała odpowiedzialność leży po naszej stronie aby polska społeczność i #polish stał się jednością i miejscem naprawdę wartościowym

Myślę, że warto zadbać nie tylko o #polish - ale i cały steemit.
Teraz to na nas użytkownikach - będzie spoczywać odpowiedzialność - nie zaś na kimś wybranym z góry.
Świadomość tego - dla każdego użytkownika - powinna być kluczowa.
Dziś - 20 upvote - może złoży się na dolara - czy 20 dovnvote - na konkretniejszą flagę dla spamera, a za 10 lat kiedy nasza społeczność - będzie spora 20.000 czy 200.000 upvote może uratuje wiele żyć - np. w akcji charytatywnej - i zaczną się dziać ... "cuda".

no właśnie:)

ja odczuwam przebywanie na steemit, na fb spędzam z 5 minut by się komunikować na pw. A tutaj znacznie więcej bo przeglądasz posty innych i samemu coś piszesz.

No właśnie - Facebook - bazuje na znajomych - których liczbę znacząco ogranicza. (nie można mieć więcej - niż pewna ich ilość) Można to zmienić, zakładając strony fanowskie itp. ale chyba to nie na tym ma polegać?
Czasami mam wrażenie, że- Facebook w zasadzie mógłbym wyłączyć i zostać przy komunikatorze, bo treści są dobierane - źle.
Ostatnio bardzo mnie zdenerwowała nie afera z wyciekiem danych - choć też, ale... zwiększenie powierzchni reklam - dało się to odczuć.
Te portale /Facebook/ i Youtube - zrobiły to niemalże w tym samym czasie - więc... Koniec bańki jest już bliski. One upadną - prędzej niż myślimy.
[Niedawno Facebook informował, że kończy się możliwa do zagospodarowania powierzchnia reklamowa]

Bardzo dobre refleksje pozdrawiam up-vote

Pewnie nie powiem nic odkrywczego, ale jak czytam takie wpisy jak ten, to wydaje mi się, że główną przeszkodą w pisaniu ciekawych treści jest własne niedocenianie siebie i swoich przemyśleń.
"No z ust mi to wyjąłeś" :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64344.88
ETH 2629.39
USDT 1.00
SBD 2.83