Jak reagować na SPAM na portalu Steemit? Zasada zero tolerancji.

in #polish7 years ago

Co to jest SPAM?

Nikt nie lubi niechcianej poczty czy denerwujących ulotek.
Nikt nie lubi też wysyłania tego całego reklamowego shitu - zapychającego nam skrzynki.
Zresztą - jaka jest tego skuteczność? Konwersja - niemalże zerowa - chyba, że baza jest przefiltrowana - wtedy może pojawi się jakieś zainteresowanie. Powie wam o tym prawie każdy e-marketingowiec. Mimo to ta niechciana poczta - SPAM - trafia on na nasze skrzynki raz na jakiś czas. Sprawa jest na tyle ważna, że zainteresowały się tym duże firmy - tworząc na każdej szanującej się skrzynce - filtry antyspamowe.
Opisałem - zaledwie jedną formę - e-maile - a jest ich jeszcze wiele - np. denerwujące SMS, wiadomości tekstowe na komunikatorze, blogi - zaśmiecające wyniki wyszukiwarek, czy - niechciane wyskakujące okienka pop-up.

Zjawisko Spamingu - jest opisane przez ustawodawcę głównie w:

  • ustawa prawo telekomunikacyjne
  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    Także pomoc znajdziemy na stronach UOKIK

Więcej o prawnym aspekcie SPAMU o regulacjach i sposobie obrony przed nim - chętnie bym poczytał u @mimovska - tak więc Steemowicze - męczcie @mimovska o więcej informacji!

SPAM na Steemit. Każdy może być szeryfem.

Jeśli stwierdzicie, że - przecież to tu się nie zdarza - to spójrzcie na poniższy skrypt rozmowy na czacie - z nowym jeszcze użytkownikiem.
banować.png

Czy powinienem go od razu zgłaszać ? Czy dobrze zrobiłem dając żółtą kartkę?

Jak nazwać promowanie postów - poza miejscem do tego przeznaczonym?
Ja traktuje to - jak ulotkarza, który wrzucił mi reklamy, do skrzynki, których sobie nie życzę czy wysłał niechciany mail - bez mojej zgody.

W tym przypadku - ostrzegłem, i wskazałem odpowiedni wątek.
Myślę, że autor zreflektował... Dlatego - dałem spokój.

Niestety - niewiele później - dokładnie dzisiaj - komentując artykuł o bitcoin - natrafiłem na spamera - któremu już uwagi zwracać nie zamierzałem - bo nie był to przypadek - a umyślne działanie.
Zresztą zobaczcie sami.
za co zaflagowałem. SPAM - bez ostrzeżenia..png

Jest to SPAMOWANIE reflinkami do darmowych faucetów kryptowalut.
Zainteresowany użytkownikiem - chciałem się upewnić - czy aby na pewno nie jest to przypadek - w końcu później musiałbym mieć dowód chociażby na polemikę z ów klientem.
Sprawdzenie jego feed-u utwierdziło mnie, że jest to spamer.
Już nie sprawdzałem czy nie pogwałca tu innych praw - m.in nie dokonuje plagiatu wpisów.
posty w feedzie - powielanie wartości, SPAM. reflinki.png

@fervi w wątku Szeryfowie na steem
Także wspomniał o ich walce. Rozumiem, że chodzi o nadużycia tego koreańskiego pseudo-analityka - postującego 10 postów dziennie? [celowo nie podaje jego nazwy]

Zasada Zero Tolerancji dla spamu i spamerów

Z racji tego, że w tym środowisku - choć istnieją admini @steemcleaners - to jest ich względnie mało.
Przeczytaj więcej o naruszaniu zasad i etykiety
Porządku muszą pilnować - także użytkownicy, którzy mogą zgłosić problem np. do @steemcleaners
lub oflagować taką wiadomość lub komentarz, który spełnia kryteria SPAM-u.

Niektórzy użytkownicy - tacy jak @cryptoctopus - Wypowiedzieli wojnę SPAMEROM którzy spamują ich wątki.

W komentarzu jego wątku (link jest powyżej) z przed 15dni - jest wzmianka, że także będzie dotyczyć niektórych botów - o których wspomniał @lukestokes.

@lukestokes napisał:

So how about we also start flagging automated bot comments? I'm getting sick of seeing a bunch of comments on a >promoted post which are just spam advertising for some bot voting campaign. Let's all send a message to bot owners >that we don't care about their spammy comments and they need to find other ways to advertise (and NO, I don't >mean use the memo field in transfers).

Czy to zapowiedź jakiejś zmiany?

Naruszanie regulaminu - grozi konsekwencjami.pngNiektórzy złodzieje treści - mają tupet ;-) Konsekwencją obniżenie reputacji.

Polska społeczność steemit - przeciwko SPAMOWI.

Kilka dni temu - użytkownik @jacek-w napisał także bota - który będzie wspierał Polską społeczność w walce ze SPAMem na tagu #polish. Bot - jest już skuteczny - i wyłapuje powolutku spamerów.
To w jaki sposób działa i analizuje - można przeczytać w wątku autora
Dodatkowo wspomnę, że możecie - też jeszcze na niego głosować(post ma mniej niż 7 dni). Jest to kawał dobrej roboty dla naszej społeczności.

Jeśli podobała ci się zawartość - doceń to i kliknij proszę upvote!

Pozdrawiam
Marek

Sort:  

Zgadzam się! Trzeba dbać o wartość tego portalu, jestem nowym użytkownikiem ale już po kilku dniach zauważyłem, że w zakładkach z nowościami jest mnóstwo bezwartościowych treści.
Bardzo spodobało mi się, że przed wydaniem ostatecznego osądu w sprawie SPAMU, spojrzałeś na profil, żeby potwierdzić swoje przypuszczenia! Bardzo profesjonalne podejście, im więcej takich użytkowników tym większa wartość portalu!

Pozdrawiam serdecznie! :)

P.S. upvoted!

Widzę, że to chroniczny spamer - mignął mi kolejny raz w którymś z wątków... dokładnie te same komentarze i nie wiem czy go nie zgłosić @lukmarcus
Chętnie bym go zatopił - jak szeryf, - ale pewnie zrobi to bot - czy ekipa ze steemcleaners.

Dla steemit - jeden czort czy to jest wpis czy komentarz - traktuje to tak samo. Tak jak napisałeś - powinniśmy dbać o to środowisko - i szybko "wyłączać"takich użytkowników.

W międzyczasie - znalazłem - jeszcze informację o np. @duplibot w wątku https://steemit.com/introduceyourself/@duplibot/introducing-duplibot-reducing-rewards-on-comment-spam
Tyle, że za tag - obrał sobie obronę antyspamową na #introduceyourself.
Myślę, że powoli - boty będą dbać o czystość...
Środowisko - samo to zwalczy i zdusi w zalążku.

Masz moje poparcie i to prawda z spamem należy walczyć.

Dziękuje, zawsze się przyda - nawet te najmniejsze ;-)

Popieram incjatywę

Bardzo się cieszę!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62952.72
ETH 2429.38
USDT 1.00
SBD 2.56