You are viewing a single comment's thread from:

RE: Steemit Eğitim Rehberi Serisi Part #3 : "Derinlemesine Steemit Ekonomisi. Steem, SP ve SBD Aslında Ne Oluyor?"

in #steem6 years ago

Kafama takılan bazı konular vardı, ne de güzel açıklamışsınız. BU konularda görmüş olduğum en iyi hazırlanmış, en açıklayıcı post. Teşekkürler.

Yalnız kafam takılan bir konu var, şimdi biz 100 steem aldık diyelim, hiçbir şey yapmasak da 1 sene sonra 200 steem alacak kadar gücümüz mü oluyor?

Eğer öyleyse bir de içerik üreterek kazanmaya devam ediyorsak herşey çok güzel olacak demektir :)

Sort:  

Teşekkür ederim. Soruyu şöyle cevaplamaya çalışayım.

100 Steem aldık demekle Fiat para birimi cinsinden (100 Steem) aldığınızı düşünürsek. O aldığınız kripto paraya hiçbirşey olmuyor. O olduğu gibi yine 100 Steem olarak sizin wallet'ınızda kalır.

Ama 100 Steem ile alabileceğiniz Vest miktarından bahsediyorsanız; hayır.. kesinlikle çok güzel olmayacak tam tersi olacaktır. Yani bu sene 100 Steem ile mesela 100 Vest alabiliyorsanız (farazi). Seneye yine elinizdeki 100 Steem 50 Vest almanıza yetecek. Çünkü Vest fiyatları her sene yaklaşık 2'ye katlıyor. Ama paranız hep aynı. Benim buradan çıkardığım sonuç. Eğer maksadımız SP anlamında Steemit'de güçlenmekse, sıcak parayı çok düşünmüyorsak. Elde SBD yerine Steem tutmak ve mümkün olan her fırsatt Bu Steem ile SP Power up yapmak gerekir. Yükselmek için doğru olan bu. SBD ile Steem alıp aylarca, yıllarca o Steem'i elinizde tutarak "Steemit nasıl olsa çantada keklik! Elimde kapı gibi Steem'im var. Ne zaman istersem power up yaparım" yaklaşımı hiç doğru olmaz. Hatta 1 Steem'in piyasalardaki değeri 1000$ olsa dahi bu Steemitte güçleneceğiniz anlamına gelmiyor.

Haklısınız soruyu eksik sormuşum steem ile power up yaparsak diye sormak istemiştim aslında.

Açıklamanıza göre yine dediğim şekilde algıladım, o yüzden tekrar yazıyı okudum ve önemli detayı gördüm :)

Vest miktarı düşmediğini düşünerek soruyu sormuştum, ama dengeyi sağlamak adın aynı zamanda Vest miktarımız da azaldığı için pek bir şey değişmeyecek.

Teşekkür ederim tekrardan, iyi çalışmalar dilerim.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 69236.16
ETH 3848.39
USDT 1.00
SBD 3.66