Savet sa sve Steem-ere nase male zajednice: Koristite priliku dok je Steem Dolar jak!

in #srpski7 years ago (edited)
Note: This text is written in Serbian/Bosnian/Croatian language! English version pending.

Moje skromno misljnje: Publikovanje tekstova sa 100% POWER-UP je trenutno cisto gubljenje Steem Power-a!

Znam da je tekst dugacak, ali preporucujem svima koji ne rade prodaju Steem Dolara na marketu i power-up da ga procitaju. Naucice nesto novo i videti sta trenutno radi vecina steemera.

Prvo mala ograda: prikazacu vam sta ja radim i kako radim Power-Up mog profila. Ne garantujem da je ovo pametno, ne garantujem da je ovo najbolje i ne garantujem za uspeh. Sutra Steem Dolar moze ponovo da skoci na $15 ili na $30 ili na $200. Ako se to desi, bice mi pre svega zao sto ja nisam cuvao Steem Dolare, a onda i poprilicno krivo sto sam mozda nekoga nagnao da me prati. Ovo je igra na berzi i svaka igra nosi rizik. Budite spremni da izgubite i mozda i dobijete ;)
Sami donesite odluku da li da ovo radite ili ne, ako mi se sutra neko obrati sa recima 'zeznuo si me' - iz osecaja duznosti cu naruciti turu da zajednicki utolimo tugu, ali to je sve ;)

smaller.jpg
Credit: http://www.calvinandhobbes.com/

Ovo je moj prvi post na domacem jeziku, i necu ga prevoditi na engleski, tj necu ga pisati i na engleskom ;) Mala tajna zasto ne publikujem svoje tekstove na dva jezika je to sto ih originalno pisem na englskom, koji je moj 'radni' jezik vec preko 15 godina, a onda prevedeni ne lice ni na sta... morao bi da pisem dva teksta, engleski i domaci, a za to vec nemam vremena :P

Tekst posvecujem @mateakrnic da pokazem da nisam ljut za ono kandovanje u pisanju pesama ;) a i svima ostalima za koje sam primetio da uz svoj post imaju ovakvo nesto:

Generalno, ovo znaci da ste kao opciju za kreiranje posta izabrali Power-Up 100%, verovatno racunajuci da cete time brze napredovati sa svojim Steem Power-om. Na zalost, zbog toga kako radi ova opcija, ovime ste izgubili prilicno. Bez preteranog teoretisanja, evo sta ja radim dokle god je Steem Dollar jaci od Steem-a: publikujem tekstove sa Default (50% / 50%) opcijom i posle se malo igram na Marketu. Trenutno na taj nacin 'zaradjujem' nesto vise Steem Power-a, a videcete na kraju i koliko.

Idemo korak po korak - prvo da bacimo pogled na naplatu koju trenutno mogu da obavim:

Da sam izabrao 'Power Up' opciju, umesto 6.828 SBD(steem dolara) + 2.211 SP(steem powera), isplata bi bila 4.422 Steem Power-a. Matematika steem power-a i steem dollara je kompleksna i ne morate da je razumete da biste ovo koristili, ali cu na kraju teksta objasniti i kako to funkcionise.

Pa da pocnemo - pre transakcija moje stanje je sledece:

Pokupicu nagradu i moje stanje postaje sledece:

Ocigledno, steem power mi se povecao za onih 2.211 i sada imam lepih 6.828 Steem Dolara. Trenutna cena Steem Dolara je $9.8120 a trenutna cena Steem-a je $3.3322. Grubo receno, Steem Dolar vredi triput vise od Steem-a. Ako ne znate kako da nadjete vrednost ovih valuta - dovoljno je da u Google-u otkucate 'price of steem' ili 'price of steem dollar'. Dokle god Steem Dolar vredi vise od Steem-a, ovo ce se kratkorocno gledano isplatiti:

Sada sledi komplikovaniji deo - prebacivanje Steem Dolara u Steem i na kraju u Steem Power. Kliknite na malu strelicu pored iznosa Steem Dolara i izaberite MARKET. Nikako ne mojte da izaberete Transfer, bar ne u ovom trenutku - o ovome cemo pricati na kraju posta za one koje zanima, da vas sada ne opterecujem nepotrebnim informacijama.

Market izgleda tako da odmah pozelite da pobegnete sa njega, ali je u stvari vrlo jednostavan za koriscenje. Samo polako, udahnite duboko i budite pazljivi. Najcesce nema mogucnosti za ispravku greske kada potvrdite transakciju, ali kardinalne greske i nisu moguce.

Nas su ovom trenutku zanima leva strana ekrana, posto hocemo da kupimo Steem, i to ova tri polja:

Meni se u ovom primeru Price (cena) automatski popunila, ali ako nije mogu da je ukucam, ili da je pokupim iz liste transakcija odmah ispod tako sto cu kliknuti na neku transakciju. Kada kliknete na transakciju, price se automatski popunjava tom cenom. Izaberite najnizu vrednost koju vidite (moze i otprilike, mada sto je iznos veci to cete zeleti da budete precizniji u ovome). Najniza moguca cena koju mozete da ponudite se nalazi sa desne strane u polju Highest Bid, ali nju cete morati ili da prekucate ili da odradite Copy-Paste. Imajte u vidu da ona nosi rizik da se transakcija odbije od strane Marketa, posto nije konkurentna. Ja sam u ovom primeru kliknuo na poslednju transakciju posto je iznos mali i cena je otprilike bila najniza:

Obratite paznju da ispod ova tri polja imate dva podatka oznacena zelenom bojom: Available i Lowest Ask

Kliknite na Available i videcete da su se i ostale dve vrednosti popunile. Ovo naravno ako hocete da za sve Steem Dolare kupite Steem. Ako necete, popunite koliko Steem Dolara hocete da prodate. Nemojte kliktati na Lowest Bid jer time gubite malo na transakciji. Nije vam cilj da u ovom trenutku date najvisu, vec najnizu ponudu, a to je ona sa desne strane. Zasto se ove opcije ovako nelogicno nalaze na razlicitim stranama... o tome malo kasnije.

Ostaje jos da kliknete na BUY STEEM, potvrtide transakciju i potvrdite je jos jednom svojom username/password kombinacijom. Ukoliko ste na SteemIt ulogovani sa Posting Key-om (sto je i savetovano) on nece raditi, ovde vam treba Active Key ili Master Password. Ako ne znate o cemu pricam, verovatno da ste vec ulogovani sa Active Key-om, samo ga potvrdite.

Posle par sekundi, vasa ponuda bi trebalo da se pojavi kao poslednja transakcija u Buy Listi ... sto ja nisam uspeo da snimim, pa mi verujte na rec :)

Ostaje da se vratim na novcanik i tamo je sada stanje otprilike ovakvo:

Poslednji korak je Power-Up i njime ove Steem-ove prebacujem u Steem Power. Odnos je uvek 1:1 i ovde ne morate da se bavite dosadnom matematikom :) Kliknemo na strelicu pored iznosa Steem-a i izaberemo Power UP

Otvara se jos jedan prozor u kojem mozete ili da prekucate iznos ili da kliknete na Balance i da se sam popuni maksimalnim iznosom. Kliknete na POWER UP i upravo ste postali 'jaci' za 19 i kusur Steem Power-a:

Ova akcija ne zahteva unosenje korisnickog imena-a i lozinke, posto sve ostaje na vasem racunu:

Stanje posle izvrsene trgovine je sledece:

Sta sam ovime postigao? Pa umesto da odradim Power-up na publikovanju posta i zaradim 4.422 Steem Power-a, izabrao sam 50% / 50% distribuciju, malo se igrao na marketu i povecao Steem Power za 21.248 (2.211 + 19.037). Priznacete da je razlika znacajna, a zamislite kolika je bila dok je Steem Dolar bio $15 a Steem ispod $3...

Ukoliko resite da na sopstvenu odgovornost radite isto ovo, prvo probajte na nekom malom iznosu. Ako nesto pogresno uradite sa 0.001 Steem Dolara, necete napraviti nikakvu stetu. Ako odmah probate transakciju sa punim iznosom, pa nesto ne odradite kako treba, steta moze biti znacajna. Ovo vam govori neko koji je svoju prvu konverziju u neki drugi koin izgubio zato sto mu je zazvonio telefon i nije sve procitao do kraja i pomislio 'ma to je to'... na svu srecu, vrednost je bila samo par dolara, ali da sam odmah prebacio puni iznos...

calvin-blech.png
Credit: http://www.calvinandhobbes.com/

Na kraju - ne morate da radite prodaju na marketu i Power-Up. Cuvajte Steem Dolare - trenutno vrede vise od Steem-ova, a samim tim i vas SteemIt account vredi vise, a time i vas glas vredi vise.


Ostalo je da pojasnim nekoliko stvari. Ovo je moguce zato sto je interno u kodu Steem Dolar 'zakucan' na vrednost $1. Zasto - imam nekoliko teorija, ali cu ih ostaviti za sebe ;)

Zasto bi dobio 4.422 Steem Power-a umesto 6.828 Steem Dolara da sam izabrao 100% power-up?
Pa matematika Steem-a kaze ovako - vasa nagrada moze da bude 100% steem power ili 50% steem power a 50% Steem Dolara (ignorisemo trecu opciju da se odreknete nagrade).
Pri tome se Steem Dolara racuna uvek po kursu $1 = 1 SBD, a Steem Power se racuna prema trenutnom kursu Steem-a na berzi tj trenutno po onom $3.3322.
Sta???!?
Bas tako... recimo - vasa nagrada je $200 a trenutna vrednost Steem-a je, da pojednostavimo, recimo $3.
Ako ste izabrali 100% Power Up - dobicete 200/3 = 66.667 Steem Power-a
Ako ste izabrali 50 / 50 Default - dobijate: 100 Steem Dollara i 100/3=33.333 Steem Power-a
Zasto je ovako - imam teoriju, ali cu je zadrzati za sebe ;)

Zasto da ne izaberem Transfer nego se mlatim sa Marketom?
Kao sto rekoh, interno u kodu, Steem Dolar je zakucan na vrednost $1. Da ste odradili transfer dobili bi ste otprilike 6 Steem-a i to posle tri dana. Toliko, naime, traje transakcija da bi se sprecile malverzacije i uticaj na Market.
Naravno - imam teoriju ali... :))

Zasto na marketu biram samo Available a ne bi trebalo da kliknem na Lowest Ask?
Zato sto je Lowest Ask najlosija ponuda. Da sam u ovoj transakciji kliknuo na Lowest Ask - dobio bi par Steem-ova manje. Sta ova opcija radi ovde... imam teoriju, ali cu je zadrzati za sebe (ajde) :)) Za sada zapamtite da treba da jurite onu drugu vrednost na desnoj strani - Highest Bid, ili, kao sto sam ja uradio - da kliknete na najbolju ponudu sa liste poslednjih transakcija. Istina, ovo nosi mali rizik da se vasa transakcija ne izvrsi - ako prodje previse vremena od popunjavanja cene do potvrde transakcije tasterom Buy Steem - market moze da ignorise vasu ponudu, posto nije konkurentna. Ne brinite - ako do toga dodje, posle odredjenog vremena, sistem ce vam vratiti vase Steem Dolare.

Da li ovime stetim Steem-u? Necu da se bogatim ako time ubijam SteemIt!
Naprotiv, ovime pomazete stabilizasciji Steem-a. Cena Steem Dolara je porasla iz samo jednog razloga - nema ga dovoljno na trzistu a neko zeli da ga kupi. Postoje teorije ko to kupuje Steem Dolare i zasto, necu da se bavim njima, nije ni bitno za ovaj tekst. Ono sto je bitno je to da time sto prodajete Steem Dolare, vi ih ustvari vracate u opticaj i time obarate cenu Steem Dolara. Ovime uticete i na stabilnost cele platforme.

Jos jednom - Da li ovo da radim??
Generalno pravilo je da radite ono sto vi smatrate da treba da radite. Ja radim ovo sto sam vam upravo prezentovao i mozda gresim. Mozda sam trebao da isplatim sve svoje zarade i pretvorim ih u neku drugu valutu ili unovcim na bankomatu. Mozda sam trebao sve da ostavim na Steem Dolarima ili prebacim na Savings. Mozda Steem Dolari skoce na $500 i onda ce mi biti mnogo zao sto sam ovo radio :)
Sve odluke donosite sami i sami odgovarate za njih. Ja mogu da vas tesim ako se zajedno zeznemo, pod uslovom da obecate da necete da me tesite bejzbol palicom ;)

Nesto ti se ne slazu vrednosti u ovom tekstu za nekih 0.002-3
Da, zato sto sam, dok sam ga pisao, naplatio par kuratorskih nagrada od po 0.001... znam, zbunjujem pazljive, ali ovde je ipak bitna forma :)

Puno pozdrava i nadam se da sam bar malo pomogao nasoj zajednici da brze napreduje na SteemIt-u.

Sort:  

Odlican post, lepo i detaljno objasnjen!
Ovaj period je bio idealan zbog razlike u ceni, sada kad je skoro izjednacena verujem da je vreme za HODL do sledece prilike. :)
Srdacan pozdrav Dejane.

Mislim da je definitivno vreme za HODL :)

"...nikako ne mojte da izaberete Transfer, bar ne u ovom trenutku..."

Boldaj :)

Не каже се бадава да искуство пара вреди! Изванредан текст, @dejan.vuckovic! Много ће помоћи новајлијама у српској језичкој заједници. Велико хвала!

Hvala puno, nadam se da ce pomoci da se iskoristi ovaj period :)

Sad tek malo nesto razumem , hvala! :) Ja uradih sve kako si i ti ovde i povecah account value sa 3 na 8 $ :) Sad jos da znam sta mi to znaci :)

Феноментастично, @dejan.vuckovic! Само настави тако, имаш глас и рестим!

Ja sam isla preko transfera pre oko mesec dana i tek posle shvatila da sam preko marketa mogla mnogo vise da "uzmem". Ali dobro... Na greškama se uči! 😉
Super tekst! Još jednom da pročitam, da mi neštno nije promaklo.
Inače, apsolutni se slažem da tekst skroz izgubi smisao kada ga prevodiš sa jednog jezika na drugi. A ako ubaciš neku šalu, ahahaha... Nema šanse da zvuči dobro. 😁

Ja sam u prvom mesecu koristio transfer i sasvim slucajno otkrio da Market radi brze :) U tom trenutku je odnos bio 1:1 pa mi se radilo samo o brzini, ali sada je vec druga prica ;)

Korisno za našu malu zajednicu. Ja se sve nešto nadam još jednom veštačkom skoku Steem $

Siguran sam da si u pravu, samo je pitanje kada ce se to dogoditi :)

Hvala!!! Bas mi je pomogao ovaj tekst!

Molim, drago mi je da sam pomogao!

@dejan.vuckovic Dobila sam svoje prve steem dolare. Pošto sam nova u svemu ovome, može li mi neko preporučiti neki sajt na kome mogu da konvertujem steem dolare u dolare, a da je dostupan u Srbiji. Bittrex već neko vreme ne prima nove korisnike. Kakva su vaša iskustva sa tim? Srdačan pozdrav

To nisam ni pokusavao, s vremena na vreme kupujem druge kripto valute, ali za sada ni jednu nisam pokusavao da unovcim kod nas. S obzirom na nasu izdvojenost od ostatka sveta, sigurno je samo da nije lako i da ces platiti proviziju nekome.

Sam steem/steem dolare sigurno ne mozes nigde da unovcis. Moraces da ih pretvoris u neku drugu kripto valutu. Najvise podrske ima za bitcoin, ali su tu provizije najvece.

Znam da u Beogradu postoje tri bankomata za bitcoin i jedan u Novom Sadu, ali to znaci da steem moras da pretvoris u bitcoin (tu placas jednu proviziju, koja trenutno na blockTrades iznosi $13 po transakciji) i onda da unovcis bitcoin (tu placas drugu proviziju, koja je najcesce procentualna)... ja bi radije cuvao bitcoin ili valutu za koju se odlucis i cekao da se granice otvore, sto ce se kad-tad desiti.

Firma ecd.rs nudi mogucnost otkupa nekoliko kripto valuta (bitcoin, litecoin, ethereum), provizije su im vesele ali ako se mora - onda je ovo jedna od mogucnosti.

Postojala je varijanta preko advcash.com kartice, nisam siguran da i dalje funkcionise, nasi mufljuzi s vremena na vreme zaprete provajderima ovih usluga pa oni prestanu da rade sa Srbijom.

Meni za naplatu sa nekih drugih sajtova vrlo dobro funkcionise PayPalvezan za domacu Electron Karticu, mada me banka s vremena na vreme smara da im objasnjavam sta su prilivi (magicne reci su 'donacija, pomoc') :)

Mozda najlaksi nacin je da ponudis nekome iz nase zajednice da otkupi tvoje steem-ove i da ti novac da licno ili na racun u banci. Siguran sam da ce se neko vrlo brzo javiti ako objavis takav post.

Ako neko ima neku informaciju u vezi naplate - ukljucite se :)

Hvala vam puno! :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58635.35
ETH 3152.96
USDT 1.00
SBD 2.44