You are viewing a single comment's thread from:

RE: De pijn van onze maatschappij - deel 1

in #society6 years ago

Hey leuk man om zulke goede Nederlands-talige content te lezen hier :) Je hebt er een volger bij!

Dat gezegd hebbende, ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat met prestatiedrang als belangrijkste oorzaak van depressies.

Ik neem graag een dag per week tijd om letterlijk niets te doen. In mijn zetel hangen, wat computeren, koffietjes drinken, koken en wat sporten. Het spijtige is dat ik me er tegenwoordig bijna voor moet schamen om dit toe te geven.

Dit is precies het probleem he? Dat je je moet schamen om iets te doen dat je gelukkig maakt. En het lijkt me juist dat die schaamte weer een trigger is voor depressies, niet?

Sort:  

Zeker wel. 't is gewoon niet meer maatschappelijk aanvaard om af en toe gewoon te niksen. Elke minuut van onze dag moet productief zijn tegenwoordig, en ik hoe er niet van om mee te gaan in die gedachtegang. Laat mij maar af en toe gewoon lui zijn :). Die commentaren van mijn omgeving leer ik er wel bijnemen. Bedankt voor het volgen!

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 68152.98
ETH 3536.22
USDT 1.00
SBD 2.86