My Charcoal Drawing | Potret Seorang Sahabat

in #slothicorn6 years ago (edited)

FB_IMG_1490242479369.jpg

'Joe'
32 cm x 43 cm
Charcoal on paper
2016

Ini ialah potret sahabat karib aku bernama Johari Ibrahim atau senang dipanggil Joe je.

Joe ni seorang pelukis berbakat menetap di Melaka.
Aku kalau ke Melaka, memang tak ada orang lain yang aku cari,
aku mesti cari dia dan dia akan bawak aku ke tempat makan yang best kat Melaka dan aku akan buat benda yang sama kalau dia datang ke tempat aku di Shah Alam.

Aku kenal dengan Joe lebih kurang tujuh tahun lepas melalui Facebook dan kita orang menjad rapat selepas kami sama sama melukis plein air di Parit Penghulu, Melaka.
Dengan karekternya yang kelakar membuat kami cepat jadi mesra.

Selain mempunyai minat yang sama dalam seni lukisan realism,
kitaorang juga berkongsi minat yang sama dalam musik dan aktiviti outdoor dengan berkhemah 3-4 malam di hutan hutan terpencil sekitar Johor, Perak dan Terengganu.

IMG_20180527_210815.jpg

Me & Joe

Copyright @miorrizzuan -All Rights Reserved
DQmbY9tx2KT1kHnqpx1a9KPmBdcqLVucmxKxtLCbprDgwrQ_1680x8400.png

Sort:  

Your shadings are superb,
You don't see lots of people doing side view when it comes to sketches, I loved the fact that you tried something unusual.

Congrats @miorrizzuan, You just won 25% upvote from @artzone.curators
Curated by @jacobite for @artzone

Thanks for the support @artzone !

Sahabat sejati memang takkan terlupakan, pasti ada momen memen menarik tatkala kita bersama sama..

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 67557.12
ETH 3500.56
USDT 1.00
SBD 2.70