Uit de vicieuze cirkel van bedrog komen.

in #politiek6 years ago

Welk handelen vloeit voort uit zelfzuchtig denken?
Corruptie.
Bedrog.
Leugens.
Manipulaties.
Geheimen.
Ontrouw (vanuit eender welke relatie bezien)
De verschillende wijzen van onbetrouwbaarheid.
Projectiegedrag.
Verwijten (al dan niet terecht)
Schuld ( al dan niet aangenomen e/o terecht toegewezen)

Kunnen zij die met beide benen in deze maatschappij staan hun rug recht houden?
Is liegen noodzaak? En waaraan maak je je allemaal schuldig als je meegaat in deze vormen van oneerlijkheid?
Buiten het feit dat je eigen integriteit geschonden wordt, dat moet je zelf weten. Maar hoe schaad je een ander door jouw handelen?
Een George Soros maalt niet om anderen. Hij zegt zelf nooit over het effect dat zijn handelen heeft op anderen na te denken.
En ik geloof dat hij niet eens beseft hoe schokkend dat antwoord overkomt op mensen die wel rekening houden met anderen en die wel nadenken over hoe hun handelen op anderen effect heeft. En zeker gezien de schade veroorzaakt door zijn handelen op vele levens.
Maar wat mij nog meer bevreemd zijn die mensen die wel verontwaardigd zijn als hen schade toegebracht wordt maar niet het eigen schadelijke gedrag onder ogen komen.
Dus wel verontwaardigd zijn als weer eens blijkt dat onze minister president gelogen heeft maar zelf leugens vertellen om hun eigen redenen.
Ondertussen natuurlijk roepen dat eerlijk zijn en integriteit het streven is, maar er niet naar handelend/denken.

Inmiddels kan ik luchtiger omgaan met deze ervaringen.
Mijn medemens is nu eenmaal geconditioneerd tot gebruiksvoorwerp en zo behandelen de meesten elkaar (en men mij ook dus) ook.
Da's af te lezen aan de vele manieren van manipuleren trouwens.
Dit artikel gelezen hebbende (https://steemit.com/power/@krnel/society-s-abusive-relationship-with-power) ga ik mee totdat men de oplossing aandraagt. Want om die te laten slagen zal een ieder andere keuzes moeten maken waar eigen handelen en spreken betreft. Rechtschapen handelen en waarheidsgetrouw spreken is voorwaarde om de huidige mentaliteit om te buigen van macht naar samenwerking om tot voorspoed en welzijn te komen.
Helaas is mijn ervaring dusdanig dat ik er een hard hoofd in heb of de individu en dan de meeste individuen daarvoor zullen gaan kiezen.
Liever krijgt men de oplossing op een presenteerblaadje aangedragen en liefst zal de ander daarvoor dan verantwoordelijkheid moeten dragen.
De meeste mensen roepen “ik ben eerlijk” om in de navolgende zin het tegendeel te bewijzen. Zolang men zichzelf niet erkent in waar men zichzelf tegenspreekt, zal er niets veranderen.
In zoverre ben ik het eens met de conclusie; de individu moet de verandering gaan zijn.
Zolang dat er niet in zit, zal de verandering, de mentaliteitsomslag op zich laten wachten.
Zelf doe ik wat ik kan om het bewustzijn te verruimen.
Andermans gang in bewustzijnsverruiming is diens eigen verantwoordelijkheid.
Ik kan alleen maar blijven beschrijven en veel herhalen.
Zo ook de situaties zich keer op keer herhalen omdat waarheidsgetrouwe en rechtschapen mensen nu eenmaal die speld in de hooiberg zijn.
Zo zal ik er elke keer voor kiezen om te zien wat me getoond wordt.
Ik zal er elke keer weer voor kiezen de waarheid in ogenschouw te nemen en te verhalen.
De keuze te maken naar waarheid te handelen zal ook steeds opnieuw mijn keuze zijn.
Maar ik begrijp dat veel mensen de redenatie hebben dat je met de waarheid nergens in deze maatschappij komt. De waarheid handhaven wordt niet beloond maar afgestraft. Toch heb ik liever de rijkdom van mijn geest dan materiële rijkdom.
Ik wil meedenken over de doelstellingen die de mensheid voor de toekomst wil bereiken mits men de doelstellingen op de waarheid/realiteit afstemt. En niet, zoals met klimaatverandering, een valse oorzaak hangt aan klimaatverandering. Klimaatverandering is een Biologisch Ritme van de Aarde net als jij en ik een biologisch ritme hebben.
Vraag je eens af hoe de mens de oorzaak was toen 100.000 jaar geleden het klimaat veranderde.
Je moet dan tot de conclusie komen dat niet de oorzaak bij de mens vinden is.
Kijken we naar milieuvervuiling zoals het plastic in de Oceanen, dan zeg ik; ja da's oorzaak mens en dus moet de mens de verantwoordelijkheid nemen dat op te ruimen.
Helaas kiest men ervoor om niet de verantwoordelijkheid te dragen om op te ruimen, om te zorgen dat plastic het milieu niet meer vervuilen kan. Dat kost namelijk teveel geld.
Aan de onzin van de klimaatverandering kan men geld verdienen. Da's dan de reden waarom wij vals voorgelicht worden.
Maar eerlijk; hoe intelligent ben je als je gelooft dat de mens verantwoordelijk is voor de klimaat verandering?
Wie dit gelooft doet er goed aan zichzelf eens in te lezen op hoe onze Aarde werkt en welke hemellichamen er allemaal van invloed zijn op ons klimaat bijvoorbeeld. Maar ook de oceanen zijn van invloed. Oceanen waarin veel CO2 opgeslagen is en wat langzaam losgelaten wordt En zou onze Aardkern (met een temperatuur van 6000C○ ook van invloed zijn op de buitentemperatuur?
In de ogen van velen ben ik nu een ontkenner van klimaatverandering. En dat zijn de mensen die de conditionering in stand houden die gewenst is door hen die de macht willen vasthouden. Lees nog maar eens wat ik zeg.
Klimaatverandering is een elke100.000 jaar terugkerende fase van de Aarde en de mensheid heeft het al verschillende keren overleefd. Misschien niet allemaal doordat natuurgeweld mensenlevens neemt, maar de mensheid is nog steeds aanwezig op deze planeet. En men verandert aan het veranderen van het klimaat helemaal niets door schuld aan te praten/nemen of met zogenaamde acties om klimaatverandering tegen te gaan in te stemmen. Het klimaat zal veranderen en de planeet vraagt daarvoor niet jouw toestemming of goedkeuring.
De mensheid zal zich moeten aanpassen aan de veranderende omstandigheden.
Met elkaar ervoor zorgen dat zo min mogelijk mensenlevens verloren gaan.
Maar als dat het doel was binnen de doelstellingen van de ondernemers en de politiek, dan zou men wel stoppen met oorlog voeren.
In oorlog zit geld. En geld moet vermeerderen op de kolommenbalans van de diverse bedrijven die daardoor goed boeren. Dus men voert oorlog over de ruggen van de bevolkingen. Niet allen de bevolking in het oorlogsgebied lijdt, maar ook de bevolking die het moet bekostigen terwijl bedrijven aan de haal gaan met de winst.
Het is een vicieuze cirkel die voorlopig niet doorbroken zal worden. De politiek volgt de belangen van de bedrijven. En de bedrijven houden alleen hun winstpercentage voor ogen.
En het volk, die wel aanvoelt dat veel niet klopt, voelt zich niet bij machte het tij te keren omdat zij verdeeld is en gehouden wordt. En in verdeeldheid is geen saamhorigheid te vinden.

Verbeter de wereld, ga waarheidsgetrouw in je leven staan. Het is de keuze aan ieder voor zich. Kiezen voor leugenaar zijn of kiezen om waarheidsgetrouw te zijn.
En ja, kies je voor waarheidsgetrouw dan zal men het je moeilijk maken.
Vastberaden doorzetten en zoveel mogelijk mensen in je leven toelaten die ook waarheidsgetrouw staan, zal ervoor zorgen dat meer en meer mensen de omslag zullen maken. Hoop ik.

Peace, love and Understanding.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 59060.44
ETH 2608.94
USDT 1.00
SBD 2.43