Inwokacja dla Steemit

in #polish6 years ago (edited)

Steemie! Krypto moje! Ty jesteś jak Internet,
Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,
Kto cię stracił. Dziś wielkość twą w całej swobodzie
Widzę i opisuję, bo działam przy tobie"
Kryptowaluto wspaniała, co anonimowości bronisz
I w decentralizacji rządzisz niezmiennie! Ty, co prywatny kod
logowania ochraniasz z jego wiernym ludem!
Jak mnie pierwszym postem do użytkowania nadałaś cudem,
(Gdy od skompromitowanego Facebooka pod Twoją opiekę
Ofiarowany, martwą podniosłem powiekę
I zaraz mogłem klawiaturą do znalezisk progu
Iść za zwróconą niezależność podziękować Bogu),
Tak nas powrócisz cudem na Wolności łono.
Tymczasem przenoś konto utęsknione
Do pięknych vblogów z Dtuba, do polecajek ze Strime,
Szeroko nad szybkim łączem rozciągnionych;
Do tych polskich tagów nasączonych wiedzą rozmaitą,
wsparciem użytkownika, wzmocnionym komentarzem ostrym ;
Gdzie wypłata kojarzy się z czymś prostym,
Gdzie masz prywatność a jednak publikę,
A wszystko przepasane przez niezłą grafikę
Zieloną, na niej często moje wpisy stoją.

pobrane.png

Oto moja krótka refleksja, którą napisałem podczas przerwy w pracy. Jakoś cieszy mnie fakt, że ten serwis jest tak mocno przyszłościowy, w przeciwieństwie do FB, który ma problemy, których sam sobie naważył. Będąc narzędziem władzy, zawsze kończysz jak władza. Tutaj mam nadzieję, że będzie inaczej. „Inwokacja” z „Pana Tadeusza” zawsze będzie dla mnie symbolem dobrego tekstu, mam nadzieję, że p. Mickiewicz się nie obrazi. Choć znając jego życiorys mogę być nawet o to spokojny.

Sort:  

Nigdy bym na to nie wpadł. Gratuluję ci pomysłu i oryginalności.

Tak to jest jak się w robocie nudzi :)

Dlaczego takich wierszy nie piszemy na polskim? ;)

Sam nie wiem, nawet teraz nie mam pojęcia co jest na "polskim" :)

Jak śmiechłem XDDDDD

Ten fragment o FB samego pisarza czyli mnie lekko poniosło ;)

Oczekiwania dość idealistyczne, a to może się kiedyś stać przyczyną kolejnego rozczarowania, bo na ograniczaniu wolności niektórzy zbyt dobrze zarabiają.
Ale warto być też idealistą, bo cośkolwiek zmieniają, ci którzy nie wiedzą (lub nie chcą wiedzieć), że niewiele da się zrobić w kwestii zmiany.

Coś na tym jest co piszesz - ale tak zaczynają się fajne projekty - FB też miał być inny, Google też. Teraz trzymam kciuki, bo dają tez innym podział na torcie ;)

Witaj, jestem botem patrolującym #pl-artykuly.
Twój post nie spełnia podstawowej reguły #pl-artykuly dotyczącej długości wpisu.
Wyedytuj go dopisując więcej treści lub usuń tag - dziękujemy!

Więcej o regulaminie możesz przeczytać w podanym linku.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 54441.42
ETH 2433.25
USDT 1.00
SBD 2.14