🍲Pomysł na Zdrowy Obiad: Pyszny, rozgrzewający gulasz z buraka i batata 🍠

in #polish7 years ago (edited)

Witajcie! Jeśli szukacie pomysłów na zdrowy obiad, dzielę się z Wami jednym z moich ulubionych przepisów. Zupełnie przypadkiem połączyłam buraka (wtedy młodego wraz liśćmi) z batatem i czerwoną soczewicą, gotując je w passacie pomidorowej. To pyszne, sycące danie idealnie rozgrzeje Was w zimowe dni. Zapraszam :)

Składniki:

  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 burak (możemy dodać także liście buraka)
  • 1 batat
  • 1 marchewka
  • ½ szklanki czerwonej soczewicy
  • szklanka passaty pomidorowej
  • kawałek korzenia kurkumy lub ½ łyżeczki kurkumy w proszku
  • sól himalajska
  • pieprz
  • szczypta chilli
  • łyżeczka wędzonej papryki słodkiej
  • łyżka oleju kokosowego rafinowanego
  • świeża natka pietruszki lub kolendra 

 

Wykonanie: 

W dużym rondlu rozgrzewamy olej, wrzucamy pokrojoną cebulkę i czosnek, podsmażamy chwilę. Następnie dodajemy pokrojone na kawałki buraka z liśćmi, batata, marchewkę i mieszamy. Soczewicę płuczemy pod wodą i dodajemy do warzyw. Wlewamy passate pomidorową i dodajemy przyprawy. Garnek przykrywamy i gotujemy aż warzywa będą miękkie, a soczewica się rozgotuje. W razie potrzeby dolewamy wody lub passaty pomidorowej. Podajemy z natką pietruszki lub kolendrą.  

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

@zdrowie DZIĘKUJE, za ten przepis wyszło super. :)

Polecam dania z batatów. Tanie i dobre warzywo.
Robiłem już z piekarnika ( chipsy ), oraz zupę z mlekiem kokosowy, soczewica i jarmużem . @zdrowie jesli nie jadłaś zdradzę przepis :P
Wersja z tofu

Zrzut ekranu 2018-01-27 o 17.44.06.png

Wow! Jakie piękne danie 😍 I widzę tu piękny jarmuż! Kurcze, narobiłeś mi smaka Mario ;))
Tak, batat w Polsce mało znany, nie doceniany niestety, może dlatego, że to trochę burżuazja, kiedy mamy swoje ziemniaki duuużo tańsze. Ja jednak kupuję bataty, bo w ilościach kilku sztuk nie wychodzi drogo, a tak jak piszesz, dają mnóstwo możliwości kulinarnych :)

Wygląda bardzo smakowicie! Muszę któregoś dnia spróbować :)

Polecam, tak prosto, a tak pysznie :)

Jak zawsze ślinka cieknie :) Czekam na ciekawe przepisy których podstawą była by pierś z kurczaka. Mam rozpisana dietę redukcyjną gdzie dość dużo drobiu występuje chętnie bym sobie urozmaicił temat ;)

Może spróbuj zmodyfikować ten przepis, dodaj wcześniej podsmażone kawałki kurczaka do warzyw i ugotuj wszystko razem do miękkości.

No to już wiem, co dzisiaj zrobię na obiad, dzięki za przepis

Był gulasz warzywny na obiad? Daj znać czy smakowało :)

Gulasz właśnie się gotuje 😉 Niestety nie dostałam w sklepie soczewicy czerwonej Wiec użyłam kaszy gryczanej niepalonej! Dziękuję za przepis!

Wow! Ale miło to czytać 😊 No i jak Ci smakował z dodatkiem kaszy? Ja podaję to danie z różnymi kaszami, jest bardziej syte ;)

kurcze super pomysl akurat mam buraki tylko batat i marchewka mi brakuje:)

Może stworzysz nowe danie? Ja tak zawsze mam, że gotuję z tego co jest pod ręką, tak też powstał ten przepis ;)

Przyznaję szczerze, że uwielbiam gotować to danie ...i jeść oczywiście ;))

Świetny, estetyczny wygląd i jestem pewien, że smak również. Mniam Mniam :)

Dziękuję i zachęcam do wypróbowania przepisu! :)

Gulasz bez mięsa?

Tożto nie ma prawa się tak nazywać, profanacja :(

Gulasz to węgierskie danie narodowe, które składa się z mięsa, cebuli i papryki. W zasadzie to wręcz samo mięso z dodatkami w postaci warzyw. To co tu widzę, można nazwać co najwyżej bardzo swobodną wariacją na temat ratatouille.

Przypominam jak wygląda gulasz, żebyśmy nie zapomnieli:
gulasz.jpg

heh no nie wiedziałam jak nazwać to danie, może potrawka z warzyw? Ale jak to brzmi?! haha A może dzięki temu "gulaszowi" ktoś zajrzy i ugotuje trochę warzyw :)

W sumie masz rację, trzeba dać chwytliwy tytuł, inaczej mięsożercy tu by nie weszli. Leci UP :)

haha dokładnie, rozgryzłeś mnie :P I mam nadzieję, że "rozgryziesz" także parę moich przepisów ;))

Burak z batatem. Mimo przypraw chyba jest słodko. Jaki ma smak ten gulasz?

Fakt, jest lekko słodkawy, ale passata pomidorowa i przede wszystkim przyprawy robią tu robotę. Choć smak, wiadomo, kwestia gustu :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63811.50
ETH 2617.28
USDT 1.00
SBD 2.77