Najlepsze ciastka świata 🍪 PRZEPIS 👈

in #polish6 years ago (edited)

Cześć! Czas na coś słodkiego! 

Są tu jacyś ciasteczkożercy? A może jako rodzice szukacie przepisów na zdrowe słodycze dla dzieci, które ze spokojnym sumieniem możecie dać im na drugie śniadanie? 

Mam coś dla Was! Przepyszne orzechowe ciastka z kawałkami czekolady zrobione z... grochu! A dokładnie z jego odmiany o nazwie ciecierzyca lub cieciorka. To jeden z moich ulubionych strączków, klasycznie używa się go do zrobienia hummusu oraz falafeli (jesteście zainteresowani przepisami na te dania? Mam kilka w zanadrzu :)) Ja z cieciorki robię także gęstą i pożywną zupę, sprawdźcie ten PRZEPIS. 

Ciasteczka z ciecierzycy to spora porcja białka, dlatego są idealne także dla osób aktywnych i trenujących.

Ciastka z ciecierzycy z czekoladą 

Składniki:

  • 1 i 1/2 szklanki ugotowanej ciecierzycy lub 1 puszka (400 g) 
  • 4 łyżki masła orzechowego (100 % orzeszków ziemnych)
  • 1/4 - 1/3 szklanki mąki z amarantusa
  • 3 łyżki ksylitolu lub cukru trzcinowego (lub więcej jeśli wolimy słodsze)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 3/4 tabliczki czekolady gorzkiej, około 75 g (min. 80% kakao) 

Wykonanie: 

Jeżeli używamy suchej ciecierzycy, należy namoczyć szklankę ciecierzycy na całą noc w wodzie. Następnie wlać świeżą wodę, dodać szczyptę sody oczyszczonej i ugotować ciecierzycę do miękkości. 

Ciecierzycę wrzucamy do dużej miski i miksujemy blenderem ręcznym (lub końcówką miksera do blendowania) na gładką masę, dodajemy cukier trzcinowy lub ksylitol, a następnie masło orzechowe oraz mąkę z sodą i miksujemy do całkowitego połączenia składników. Sprawdzamy czy ciasto jest odpowiednio dla nas słodkie. Na koniec wsypujemy pokrojoną czekoladę i mieszamy. 

Nabieramy łyżką masę i w dłoniach formujemy kulki, które spłaszczamy widelcem na wyłożonej papierem do pieczenia tacy. Pieczemy 10 - 15 min. w 170 stopniach.  

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Chciały się dobrać do ciasteczek 👶

Schrupało by się takie ciasteczko :) szkoda że muszę stronić od słodyczy, możne kiedyś :)

Z jakiego powodu stronisz od słodyczy?
Te ciasteczka składają się ze strączków: ciecierzyca i orzeszki ziemne i z bezglutenowego amarantusa, a to wartościowe składniki. Dodatkowo używając ksylitolu lub erytrytolu unikasz zupełnie cukru.

Dzięki za przepis :D Spróbuje wkrótce :)

Baaardzo polecam! ;))

Wyglądają rewelacyjnie! :D

Smakują jeszcze lepiej, spróbuj 😊😋

hejka.jestem nowa na Steemit. Chyba zostanę wierną fankąpani przepisów :)Pozdrawiam i zapraszam na mój profil.

Witaj! Zapraszam do moich przepisów, mam nadzieję, że znajdziesz tu swoje "smaki" i nowe zdrowe inspiracje 😊

Jestem wierna fanka ciastek! Szczegolnie domowej roboty! Dzieki za przepis:)

Wiadomo, że domowej roboty najlepsze! 😋

A właśnie miałem lecieć do sklepu po takie ciastka :D teraz muszę przemyśleć czy nie lepiej zrobić samemu

Mam nadzieję, że jednak nie poszedłeś do sklepu, chyba że po produkty haha i zrobiłeś ciacha sam! 😊

Dość, że dobrze wygląda to jeszcze wykonanie nie wydaje się być trudne ;)

Za pierwszym razem troszkę schodzi z przygotowaniem, ale jak już nabierzesz wprawy w miksowaniu cieciorki z masłem orzechowym ;) zrobisz je w kilka minut :)

Jeden z moich ulubionych :)

Gratuluję zdjęć :)
Jak myślisz, czy zamiast masła orzechowego te ciasteczka wyszłyby z pastą sezamową (tahini)?

Dziękuję Ewo! Jak widzisz w robieniu zdjęć "przeszkadzały" małe rączki, które chciały ukraść ciasteczka ;)
Hmm.. co do tahini, nigdy nie próbowałam w tym zestawieniu, tahini jest bardziej lejąca niż masło orzechowe, więc nie wiem jak z konsystencją ciasta? Może spróbuj w innych proporcjach, tak żeby powstała dość gęsta masa.

Niedługo małe rączki będą Ci pomagać pomagać :P
Nie mam dostępu do wszystkich składników (uroki Grecji), jednak tahini jest tu pod dostatkiem. Mąki z amarantusa i cukru trzcinowego też pewnie nie znajdę ;) Zobaczymy... :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58613.96
ETH 3153.58
USDT 1.00
SBD 2.43