#5 ZDROWE ŚNIADANIE: Owsianka z jęczmieniem, gryką i owocami 🍑🍎🍌🍏

in #polish6 years ago

Witajcie!

Przygotowałam dla Was kolejną propozycję zdrowego śniadania. Szczególnie w zimowe poranki potrzebujemy gorącego posiłku. Spróbujcie innej wersji klasycznej owsianki, wzbogaconej o płatki jęczmienne i niepaloną grykę, która zapewni Wam uczucie sytości i sporą porcję błonnika, witamin i minerałów.

Jednym ze sposobów przygotowania owsianki jest namoczenie płatków wieczorem. Rano wystarczy dodać gorące mleko lub wodę i w parę minut mamy gotowe śniadanie!

Składniki:

  • 1/3 szklanki płatków owsianych
  • ¼ szklanki płatków jęczmiennych
  • ¼ szklanki kaszy gryczanej niepalonej
  • łyżka słonecznika łuskanego
  • łyżka siemienia lnianego
  • łyżka rodzynek
  • kilka daktyli 
  • szczypta kurkumy
  • szczypta cynamonu
  • jabłko 
  • banan
  • kilka moreli 

Przygotowanie: 

Wymieszaj płatki z kaszą, rodzynkami, pokrojonymi daktylami, siemieniem, słonecznikiem oraz kurkumą i cynamonem.

Są dwa sposoby przygotowania: 

  1. Wieczorem zalej mieszankę gorącą wodą w misce i odstaw na całą noc. Rano dodaj gorące mleko roślinne, wymieszaj. 
  2. Mieszankę wsyp do garnka, wlej mleko lub wodę i gotuj 10 - 15 min. na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając.

Podawaj z pokrojonymi bananami, jabłkami i morelami lub innymi sezonowymi owocami.  

 

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Jestem za, bardzo dobry przepis. Polecam wszystkim a by spożywać ją regularnie.
Owies jest rekordzistą wśród zbóż pod względem zawartości błonnika.
Ja go spożywam codziennie od dwóch lat zalewając płatki owsiane błyskawiczne wrzątkiem i po 10 minutach dodaje trochę miodu.
Zachęcam do poczytania.
http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/warto-jesc-owsianke-wartosc-odzywcza-platkow-owsianych_36394.html

Super! Dzięki za wartościowy komentarz. Pozdrawiam :)

Zacząłem jeść danie śniadaniowe @shogunma i mam nadzieje, że moja tusza ze 103 kg spadnie chociaż na 95. Jak nie to wpadnę tam do Kalisza. Pozdrawiam. Na piwko wpadnę oczywiście.

Nice post. Doesn't look like you are getting the votes you deserve though. You should check out steemengine.

Jeśli owsianka to ja preferuję minimalizm. Owsianka na wodzie i kawałki mandarynek to dla mnie mistrzostwo świata.

Chyba każdy ma "swój sposób" na owsiankę :) Twoje połączenie z mandarynkami brzmi bardzo smacznie!

Moja żona dzień w dzień jada owsiankę z masłem orzechowym i bananem 😜Podrzucę jej Twoją propozycję, na pewno się jej spodoba 😊

O matko! Połączenie banana i masła orzechowego to jedna z moich słabości! Uwielbiam z owsianką i dodaję jeszcze kostki czekolady gorzkiej 😋

Moja żona najwyraźniej też ma słabość do tego połączenia, bo trudno mi ją namówić na inne śniadanie ;) gorzką czekoladę też jej się zdarza wrzucić jeśli tylko ma ją akurat pod ręką 😉

Niedawno gdzieś wyczytałam o owsiance, żeby zalać gorącą wodą na noc - nie pisało jednak, żeby rano dodać trochę ciepłego mleka ;)
Wyszła ciapleta do której dodałam sporo miodu a i tak było ciężko to zjeść. Reakcji męża nie będę opisywać :P
Monika, jutro na śniadanie będzie owsianka ze świeżym kozim mlekiem :)
PS. Cieszę się że dodałaś tag #pl-kuchnia.

Och, świeże mleko kozie, brzmi bosko! Ciekawa jestem jak wyszła owsianka :)
A ja się cieszę, że powstał ten tag, dopiero go znalazłam, więc dodałam :)

Z mlekiem wyszła ok :)
Tag jest młody ale wierzę że się rozkręci.

I tak smakuje! ;)

Dzięki za przepis, niedługo zrobię sobie na śniadanko

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64513.75
ETH 3146.11
USDT 1.00
SBD 3.95