You are viewing a single comment's thread from:

RE: Świadkowie Jehowy

in #polish7 years ago

Nie wiem czy dobrze zrozumiałam, jesteś/byłeś Świadkiem? A może mógłbyś mi powiedzieć coś więcej na temat przetaczania krwi? Jakieś historie albo jak właściwie odmowa przetaczania jest uargumentowana?

Sort:  

Chodzi o zapis jeśli się nie mylę ze starego testamentu, który nakazywał krew, która opuściła ciało wylać na ziemię.

Świadkowie mają 2 możliwości, albo pewne substytuty krwi stosować (frakcje krwi) albo w ogóle uznać, że nie chcą. To indywidualna decyzja

https://wol.jw.org/pl/wol/d/r12/lp-p/1102008086

Natomiast jestem bardziej ciałem niż duchem :P

Kurczę to jest bardzo ciekawe. Czyli skoro frakcje spoko to w ogóle nie powinno być tego problemu, bo w dzisiejszych czasach nikt całej krwi nie przetacza. Zastanawia mnie też to "wylanie na ziemię". Przecież to nie znaczy wprost "krew poza organizmem". A co w takim razie z osobami dializowanymi? Jako przyszłej lekarce takie podejście wydaje mi się kosmiczne (mam nadzieję, że nikogo tym nie urażę, to tylko moja opinia :) dzięki za odp!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 62027.12
ETH 3421.19
USDT 1.00
SBD 2.48