You are viewing a single comment's thread from:

RE: Tak! Polacy mordowali Żydów!

in #polish6 years ago (edited)

Widzę, że za pisanie komentarzy tu można zarobić flagą ale zaryzykuję. W tym roku byłem na rybach nad Bugiem w okolicach Treblinki. Już jak jechałem nad wodę tuż przed wałem widziałem urokliwe starorzecze, kusiło żeby zamoczyć tam kija ale wisiała tablica "teren prywatny" . Kiedy siedziałem nad rzeką zaczepił mnie starszy Pan pytając o wyniki. Korzystając z okazji zapytałem go to starorzecze. Szybko podał nazwisko właściciela i od razu dodał, że nikt go nie lubi. Powiedział że ziemię pod starorzeczem wykupił za kosztowności zrabowane Żydom. Biorąc pod uwagę że blisko w Treblince był obóz koncentracyjny w okolicy aż roiło się od Żydów szukających ucieczki na północ. Ogromna większość ludzi pomagała Żydom, kryła ich w piwnicach szopach, stodołach. On miał łódkę i proponował transport na drugi brzeg rzeki. Umawiał się w nocy, sadzał Żydów na przedzie łodzi. Sam będąc z tyłu, korzystając z ich nieuwagi, strącał wiosłem do Bugu i ograbiał z tego co zostało na łodzi.

Nie wiem czy to prawda czy tylko zmyślona historia. Jednak jak znam życie to ziarno prawdy w tym musi być. Polacy głównie pomagali ale byli też tacy co na nieszczęściu innych zarabiali.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59698.94
ETH 2303.28
USDT 1.00
SBD 2.51