Jak wzmocnić swoj biceps poświęcając tylko 5 minut dziennie. (głównie dla osób z mniejszą motywacją bez większego wkładu finansowego)

in #polish7 years ago

Od razu zaznaczam że nie jest to porada dla osób już ćwiczących , tylko dla tych co chcą odrobinę wzmocnić swoje sflaczałe zaniedbane mięśnie nie musząc płacić za chodzenie na siłownie tylko mogąc robić to w domu . Mój przykład dowodzi że małym wysiłkiem możecie w ciągu pół miesiąca (nawet krócej) wzmocnić bicepsy , niektórzy na tym mogą poprzestać , a dla innych może to idealne przygotowanie rąk pod rozpoczęcie prawdziwych ćwiczeń które wymagają większego wysiłku

Teraz krótka historia. Od czasu do czasu pomagam bratu pieszo nosić kajak , droga jaką pokonujemy to ponad 1 km , ja ze słabymi mięśniami muszę zmieniać rękę co jakiś czas zanim doniesiemy go na miejsce gdzie jest rzeka Wieprz. Strasznie szybko mi się ręce męczyły. Ten sam problem miałem z robieniem pompek przy dużej wadze. Więc pomyślałem że przez pewien czas będę tylko ćwiczyć ręce nie wykonując na razie pompek. Teraz wiem że to był strzał w dziesiątkę.

zdjęcie nie jest moje , nie mam aktualnie czym zrobić zdjęcia swoich mięśni więc , wrzuciłem dla estetyki posta zdjęcie z internetu


-Po pierwsze musimy sobie sprawić hantel 5 kg cięższego nie trzeba jak zaczynacie.
-Następnie zmotywuj się , pomyśl że jeżeli nie wykonasz codziennie ćwiczenia , nie będziesz mógł/mogła pozwolić sobie na coś co lubisz robić w ciągu dnia.
-Określ sobie porę wykonywania ćwiczeń najlepiej , mi najlepiej się wykonuje to ćwiczenie wieczorem oglądając film

Jak wykonywać ćwiczenie :

ćwiczymy codziennie w ten sposób jak na obrazku , robiąc 3 serie , jak ktoś jest uparty może zrobić więcej , ale 3 serie wystarczą by po pewnym czasie odczuwać twardszy biceps.

-1 seria to 18 ugięć ręką, po wykonaniu 18 ugięć zmieniamy rękę na drugą by pierwsza ręka odpoczęła przed 2 serią którą wykonujemy od razu po wykonaniu serii 1
-2 seria to 15 ugięć ręką (sposób wykonywania ten sam co powyżej)
-3 seria to 13 ugięć ręką (sposób wykonywania ten sam co powyżej)

i to by było na tyle , mały codzienny wysiłek nie powinien wam zaszkodzić , ja nie odczuwam żadnych problemów z rękoma a różnica z przed ćwiczeniem i po jest wyraźna po kilku dniach się przekonacie.

follow and upvote

Sort:  

Moim zdaniem o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby podciąganie na drążku niż takie izolowanie mięśnia. Dla osób, które nie chcą poświęcać dużo czasu na wysiłek fizyczny każde złożone ćwiczenie (angażujące kilka partii mięśniowych) jest o niebo lepsze.
A skoro tak upraszczamy to warto zamiast hantla zastosować 5l butelkę wody ;)

nie każdy ma drążek w domu , 5 litrowa butelka wody jest tutaj też dobrym rozwiązaniem

Dużo lepszym rozwiązaniem są pompki, przysiady, podciąganie jak ktoś ma możliwość.
Te ćwiczenia angażują dużo więcej niż biceps, który nie jest taki ważny wcale.

Ćwiczenia, które wymieniłem nie poprawiają tylko klatki, rąk, nóg, czy pleców bo wzmacniają całe ciało, a najważniejszymi mięśniami są mięśnie rdzenia - uogólniając - plecy, brzuch, nogi.

Oczywiście, mimo że to są podstawowe ćwiczenia to warto zobaczyć sobie gdzieś jak je poprawnie wykonywać żeby efekt był najlepszy oraz żeby sobie nic nie zrobić złego, bo można mimo tego, że to tylko z ciężarem własnego ciała.

Pompka
Przysiad
Podciągnięcie

oczywiście masz racje , ale temat dotyczył głównie rąk , tak jak pisałem przy dużej wadze ciężko mi było pompki robić mając słabe mięśnie , więc lepszą opcją było ćwiczenie handelkami w pierwszej kolejności i nie żałuje teraz , jestem zadowolony bo znacznie łatwiej pompki mi się robi.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 67010.34
ETH 2604.31
USDT 1.00
SBD 2.72